Hoeveel kleding heb je nodig voor de baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nvd, 1 apr 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nvd

    Nvd Bekend lid

    15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Hi,

    Ik lees op veel sites dat 6 rompertjes en 4 sets kleding voldoende is voor baby's. Ik heb hier zo mijn twijfels bij aangezien ons kindje in november geboren word zullen de rompertjes onder de kleding aan gaan. Maar de kans dat je 2 setjes per dag nodig hebt met ongelukjes lijkt me nogal groot. Mijn vraag is dan ook hoeveel setjes had jij en in welke maat?

    Wij zullen geen kleertjes cadeau gaan krijgen dus zullen echt alles zelf moeten kopen.

    alvast bedankt voor jullie ervaringen
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik had 20 rompers, 3 boxpakjes, stuk of 8 setjes. Mt 50/56

    Grotere maten later gekocht toen zoontje er was.
     
    Nvd vindt dit leuk.
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.333
    113
    Ik zou niet teveel kopen.
    Hier waren beide kindjes geen spugertjes en poepte ook vrijwel niet buiten de luier. Kon dus prima met een setje per dag.
    Ik was twee keer per week, dus heb aan 6-8 rompers genoeg. 6 setjes zou hier ook genoeg zijn.
    Hier was zoon met 6 weken uit maat 56 en dochter met 8 weken. Dochter heeft maat 50 niet eens gepast.
    Maar in andere situaties heb je dus 6 keer zoveel nodig.
     
    Nvd vindt dit leuk.
  4. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Ik had spuug kindjes en dus vaak wel twee setjes op een dag nodig. Daarbij houd ik enorm van shoppen dus had zo’n 20 setjes in maat 50 en nog wel meer in 56. Maar mijn meisjes zijn altijd klein en zitten lang in elke maat.

    Rompers had ik er ook veeeeeeel van. Altijd handig en ik had geen zin om elke dag te wassen. In het begin waste ik maar 1x per week :D
     
    Nvd vindt dit leuk.
  5. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Ik heb ook altijd 6 of 7 setjes gehad en misschien 7 tot 10 rompertjes. De oudste was wel een enorme spuger maar had hier wel genoeg aan. Gebruikte wel heel veel hydrofiele doeken door het spugen. Ik waste toen ook 2 x per week en nu met 3 kinderen draait de machine sowieso wel.
     
    Nvd vindt dit leuk.
  6. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Wij hadden in maat 50 eerst 3 setjes. Toen bleek dat hij echt maatje 50 paste, hebben we er snel 5 of 6 setjes bii besteld.
    Maatje 56 had ik 8 pakjes van gekocht en maatje 62 eerst 4.
    Rompers: ik zou voor in het begin voor overslagrompers kiezen. Hoeft het niet over het hoofdje, veel fijner voor je kleintje. En wij hadden er denk ik een stuk of 8-10.
    Hydrofielen: 7xl en 12 gewone. Je Jan altijd bijhalen.

    Als je bevallen bent kan je heel makkelijk vanuit je bed online bestellen, volgende dag in huis. Wassen en volgende dag vaak droog.
     
    Nvd vindt dit leuk.
  7. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik lees mee! Ik ben heel benieuwd :).
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik denk dat ik minimaal 10 pakjes heb en 20 rompers.
    Ik was zeker niet elke dag.

    Ik moest vaak wel 2x per dag verschonen de eerste weken.
    N hoef ik pas sinds kort niet meer te verkleden op een dag.
    Spuitluiers tot mijn oren elke dag :rolleyes:
     
    Nvd vindt dit leuk.
  9. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Mijn kleintje is er nog niet, maar ik heb 2 pakken van 7 rompers. Een in 50 en een in 56. Ik wil ook op iets van 7 setjes komen om eroverheen te dragen. Als ze een spuger blijkt heb je het zo weer bijgekocht, ik vind het zonde als het toch niet nodig blijkt.
     
    Rozemarijn33, Nvd en RobinBird vinden dit leuk.
  10. Yankee

    Yankee Fanatiek lid

    30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zeker rond de 20 setjes in maat 50 en ook in 56, als het niet meer is. Maar ik hou heel erg van shoppen, en mn kinderen zijn best klein dus die zitten ook lang in dezelfde maat.
     
    Nvd vindt dit leuk.
  11. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik had zo'n 5 setjes/ pakjes en dat was prima.
    Wat ik zou doen als ik jou was. Kies leuke kleding uit maar koop het nog niet.
    Na de bevalling weet je welke maat handig is en heb je zo besteld. Vooral in de eerste week waste de kraamzorg bij ons elke dag wel, dus was het echt geen probleem. En na de eerste week was ik blij als ik een reden had de deur uit te gaan om iets te halen.
    Als je zorgt dat je weet welke winkel je leuk vind en dat ze evt ook besteloptie hebben, komt het allemaal goed.
     
    Nvd vindt dit leuk.
  12. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat hangt er echt vanaf of je een spugertje hebt of niet.

    Maar ook of je de wasmachine iedere dag wil laten draaien (voor een paar babykleertjes) en of je de kleertjes in de droger wilt doen.

    4 sets kleding klinkt als weinig, ik had een veelvoud, maar de oudste was een spuger en we hadden destijds geen droogtrommel.

    Wat je wel kunt doen is 4 setjes in maat 50, 4 setjes in maat 56 en 4 setjes in maat 62. Dan heb je 4 setjes in een passende maat en als alles onverwacht vuil wordt, pak je eventjes een maat groter. Grijp je dan nog mis, dan koop je bij.

    Daarnaast zou ik wel meer rompers kopen, die poep sijpelt alle kanten op, zo'n pak met 4 stuks heb je al voor 10 euro, als je een beetje oplet 5 voor 10. Maar ook hier kun je alvast een maat groter van te voren inslaan, zodat je niet misgrijpt.
     
    Nvd vindt dit leuk.
  13. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik zou voor minstens het dubbele gaan. En idd overslag is heel fijn.
     
    Nvd vindt dit leuk.
  14. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Jemig, 20 rompers, 20 setjes?!! Wow, dat lijkt me zeker niet de norm. Stel dat je 1 keer per week wast, dan gebruik je dus bijna drie rompers/kledingsetjes per dag? :eek:
    Ik had wel een spuugbaby maar ik had steeds een hydrofiel bij de hand waardoor de kleding niet werd ondergespuugd.
    Mijn baby droeg de eerste weken zeker twee dagen dezelfde kleding. Als het niet nodig is om om te kleden, zeker niet doen.
     
    Nvd en RobinBird vinden dit leuk.
  15. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik zou voor het dubbele gaan. Maar zeker niet te veel kleding kopen, want het is véél te leuk om dat straks te shoppen als je kindje er eenmaal is :)
     
    Nvd vindt dit leuk.
  16. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Ik had zeker wel genoeg gehad aan 6 rompers en 4 setjes kleding. Geen spuger of poepexplosies hier. En je wast toch ook wel 2x per week. Maar, voor de afwisseling is het natuurlijk leuker om meer setjes te hebben. En shoppen is uiteraard ook niet vervelend :rolleyes:

    Oh, en overslag vonden wij (vooral man - “wat een gepuzzel”) verschrikkelijk haha! Baby begon in maat 44, en daar konden we toen geen gewone rompers voor vinden helaas. We hebben de overslag toen gewoon dicht gelaten en alsnog over het hoofdje aangetrokken.. is dus ook weer erg persoonlijk :)
     
    Nvd vindt dit leuk.
  17. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik denk dat ik ongeveer 8 setjes kleding had in maat 50. Rompers ook zoiets. Een keer wat melk teruggeven of een lekkende luier en je kan verschonen. Met 8 setjes had ik genoeg en hoefde ik niet elke dag te wassen.

    Maar 56 en 62 had ik ook al flink wat van, had geen zin om veel te wassen nadat de baby geboren was.
    Je mag er vanuit gaan dat je baby in maat 50 past tenzij je echt een groot kind verwacht. Verwacht je een klein kindje dan is een setje in maat 44 misschien verstandig. Bij de jongste moest ik mijn ouders op pad sturen voor maat 44 want maat 50 was echt te groot.

    Over rompers: ik heb dus een hekel aan rompers met (lange) mouwen. Dat gepriegel met kleertjes :confused: Heb altijd mouwloos. Pasgeboren lagen ze toch in de omslagdoek of met kruik, extra dekentje.
     
    Nvd en RobinBird vinden dit leuk.
  18. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.968
    7.895
    113
    Vrouw
    Ik had het met 5 setjes (of pyjama's) wel kunnen redden. Maar dan wel in de kleur die het vaakst gewassen wordt. Ik heb nooit echte spugers gehad. Mouwen aan rompers vind ik ook niks. De stretch van de zeeman zijn de enige die ik echt gebruik. Gewoon lekker in een deken gewikkeld. Alleen nog een jas(pakje) voor buiten in maat 50/56. (2 november baby's)
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #19 hummeltje5, 4 apr 2019
    Laatst bewerkt: 4 apr 2019
    Ik zou wel wat meer kopen dan dat.
    Zou eerder op het dubbele gaan zitten qua (overslag-/stretch-)rompers (10-12).
    Shirtjes worden vaak als eerste vies en bovendien is dat juist hetgene wat eruit springt/wat men ziet dat iemand draagt, en daarom vind ik het praktischer en leuker als er daar wat meer van in de kast liggen. Stuk of 10.
    Truien stuk of 5. Vesten ook zoiets.
    Vergeet de boxpakjes niet! Zo fijn bij die hele kleintjes :)
    Wel die met knoopjes bij de benen :rolleyes:
    Sokjes alleen die van Bambino (Kruidvat) :p
    Broeken zou ik dan weer niet zo veel van doen. Zit sowieso nog niet zo lekker bij die kleintjes. En broeken kun je vaak meerdere keren aan itt. shirtjes. Koos zelf altijd voor softbroekjes bij die minis.
    Pyjama's vind ik bij die mini's niet fijn. Liet ze liever slapen in de romper die ze overdag aan hadden samen met dun softbroekje, en dan de volgende dag gewoon een schone romper aan. Bleef het lijfje ook meteen lekker warm doordat ze niet een koude pyjama aan hoefden ;)

    Overigens scheelt het ook echt hoe vaak je wilt wassen ja. De één draait dagelijks een kort wasprogramma, de ander wast maar 1x in de week. Dan heb je wel meer nodig natuurlijk :rolleyes:

    En wat al reeds gezegd is: bijkopen is zó gebeurd.

    Ik weet niet of je tweedehands wilt kopen of nieuw, maar op Facebook heb je de groep 'babysite marktplaats' waarbij echt ladingen baby-/kinderkleding te koop worden aangeboden. Vaak ook pakketten van bijv. één maat.

    PS: ik vond het fijn als ik niet iedere keer vóór we weggingen kleding voor in de luiertas hoefde uit te zoeken, dus hier deed ik altijd twee setjes kleding standaard in de luiertas.
    Als er dan wat gebruikt was, vulde ik het bij thuiskomst aan zodat er ook weer eens wat andere kleertjes in de luiertas zaten/in de kast lagen ;)
    Legitiem 'excuus' om dus nog twee extra setjes aan te schaffen ;) :p
     
    Nvd vindt dit leuk.
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ligt eraan, hoevaak de wasmachine draait.
    Hier draait ie nl. iedere dag. Heb genoeg aan 10 rompertjes en aan +/- 8 setjes.
    Al heb ik veel meer setjes hangen :rolleyes:

    Overigens geen spugertje.
    En net wat anderen zeggen, je hebt zo weer wat bijgekocht.
     

Deel Deze Pagina