Hoeveel kleding mee

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mama van chayenna, 23 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van chayenna

    mama van chayenna Bekend lid

    25 jun 2009
    836
    20
    18
    Vrouw
    Hoi hoi,
    Wij gaat dit jaar weer met de auto op vakantie naar Kroatië, nu neem ik altijd teveel spullen mee, terwijl ik de helft niet eens aan doe inclusief de rest van het gezin, nu wil ik minder meenemen, wij zijn twee weken weg, hoeveel nemen jullie altijd mee? En wat nemen jullie mee?
    Nog een fijn weekend gewenst
     
  2. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.494
    1.090
    113
    Voor iedere dag een setje kleren neem ik altijd mee.
    Uiteindelijk is dit altijd te veel als het warm is want dan lopen we zeker de halve dag in zwemkleding, zeker de kinderen.
    Wel altijd 2 lange broeken en vesten voor koude avonden
     
    mama van chayenna vindt dit leuk.
  3. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.553
    6.246
    113
    Ik doe altijd meteen na de vakantie inventariseren, alles wat teveel is schrijf ik op, jaar erop neem ik minder mee. Ik neem echt zo min mogelijk mee bij mooi weer, dan loop ik veel in badkleding. Verder 1 lange broek en 1 trui/vest. Elke camping heeft wel een wasmachine, en anders is een handwas ook zo gedaan.
     
    chrystel73, Vero0504 en mama van chayenna vinden dit leuk.
  4. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Twee lange broeken, 1 nette en een jogging broek. Een warme trui. Drie korte broeken en een stuk of zes t-shirts. En dan nog wat ondergoed en sokken. Elke week doe ik een was soms in de wasmachine en anders even met de hand. Kost me alleen even timen dat ik even de was doe als we ergens langer dan 1 nacht staan. Voor de kinderen neem ik wel iets meer mee die maken het ook 10x zo snel vies natuurlijk. We hebben een heel systeem met bakken en elk gezinslid heeft twee bakken voor zichzelf. Vol is vol en dan kun je dus niet meer meenemen.
     
    mama van chayenna vindt dit leuk.
  5. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Wat hier ideaal werkt is packing cubes. Die heb je tegenwoordig bij iedere winkel (xenos, blokker). Ik heb ze van een outdoor winkel en gebruik ze al zeker 20 jaar. Ieder gezinslid heeft 3 cubes in een eigen kleur (1 sokken/ondergoed, 1 voor bovenkleding en 1 voor broeken/rokjes). Alleen wat in de cubes kan gaat mee. Ideaal ook om je tas of koffer goed te organiseren!

    Verder heb ik 1 zwemtas waar alles in gaat (badkleding, duikbrillen, bandjes en handdoeken). Voor de kinderen heb ik grote sneldrogende lichtgewicht handdoekken (oa verkrijgbaar bij Action of Decathlon). Zelf heb ik 1 grote strandhanddoek. Kinderen liggen niet uren op een strandbedje. Die zijn lekker aan het zwemmen en spelen. Het meenemen van tassen vol zware handdoeken doe ik dus niet meer. Scheelt enorm in ruimte.

    Wij huren altijd beddengoed en soms ook een pakket aan handdoeken. Daarnaast doe ik na iets meer dan een week een was (ik heb wasmiddel tabletten mee). In warme landen is alles zo droog. Verdere tips:
    - zorg voor kleding in kleuren die makkelijk combineren
    - kreukvrije kleding (ik ga niet lopen strijken)
    - Geen witte kleding maar een print of kleur waar je niet alles op ziet.
    - Ieder gezinslid heeft 1 paar sneakers of schoenen en 1 paar teva's (die ook meteen als waterschoenen gebruikt worden). Ik heb daarnaast nog een paar nette sandalen of slippers etc. Maar ik sleep dus geen bergen aan schoenen mee op vakantie.
    -Neem een e-reader mee voor jezelf en (indien je kinderen graag lezen) een eenvoudige voor je kinderen.

    Voor een reis van 3 tot 4 weken neem ik dus niet voor iedere dag kleding mee (zou ook geen optie zijn). Ik heb voor iets meer dan 1, 1,5 week en daarna was ik alles of laat ik dat doen.
     
    Afua32 en mama van chayenna vinden dit leuk.
  6. mama van chayenna

    mama van chayenna Bekend lid

    25 jun 2009
    836
    20
    18
    Vrouw
    dat is een hele goeie om jaarvterug vakantie precies te kijken inderdaad!
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  7. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.177
    386
    83
    Wij nemen heel beperkt spullen mee vanwege de ruimte. Als we dit jaar gaan kamperen:
    1 lange broek (evt 1 afritsbroek aan onderweg)
    2 korte broeken
    2 T-shirts
    2 mouwloze shirts
    1 trui/vest (1 aan onderweg)
    1 rok/jurkje
    Nog wat sokken en ondergoed
    Ik was alles tussendoor.
    Qua schoenen: sneakers, sandalen, slippers. Meestal kopen we terplekke surfschoenen indien nodig.
     
    mama van chayenna vindt dit leuk.
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Ik heb voor een dag of 5 aan kleding mee. Een stuk of 4 shirts, 3 korte broeken, een lange broek en trui en 5x ondergoed en sokken. En voor mezelf nog 1 of 2 jurkjes extra. De jongens boeit het niks, maar ik vind wat afwisseling wel fijn.

    Iedereen heeft 1 normale handdoek en zo’n sneldrogend badlaken voor het zwemmen. Als we langer dan 2 weken gaan en het is heel warm was ik halverwege ook het beddengoed nog.

    Wij trekken rond en ik kan geen bergen vuile was bewaren dus elke keer als ik een wastas vol heb, draai ik een was. Soms op een camping, vorig jaar voor het eerst ook in wasserettes bij supermarkten die je in Frankrijk veel ziet.
     
    mama van chayenna vindt dit leuk.
  9. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.688
    1.612
    113
    Vrouw
    Ik ga dit jaar echt proberen minimaal te pakken. Ze hebben vorig jaar in zuid Frankrijk zo ongeveer geleefd in hun zwemkleding. Alleen met eten op het terras s avonds gingen er kleren aan. Nu zeg ik dit wel heel tot, maar waarschijnlijk zit m’n auto weer volgeladen deze zomer.
     
    mama van chayenna vindt dit leuk.
  10. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik neem een paar basis dingen mee..lange broek, paar korte broeken en shirts. 2 paar schoenen.
    Ik was tussendoor.

    En ik doe alles in van die vacuumzakken. Dat bespaard echt super veel ruimte:thumup:
     
    mama van chayenna vindt dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Haha, nou daar kom ik: wij pakken ruim in. We kamperen en niet op zonzekere bestemmingen, dus allerlei soorten kleding mee. We gaan 2 weken weg, maar heb zeker voor 3 weken bij.
     
    mama van chayenna vindt dit leuk.
  12. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Hebben jullie dan zoveel ruimte? Wij gaan ook vaak naar niet zon zekere bestemmingen en dan gaat er hooguit een extra lange broek (zo'n afrits ding, lekker snel droog) en een extra trui mee.

    Schoenen besparen we dan weer niet op qua ruimte. Voor iedereen gaan er wandelschoenen, sneakers, sandalen, slippers en waterschoenen mee.
     
  13. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Wij hebben p.p zo'n wit zwart geblokte shopper van ikea. De jongste houdt daarmee ruimte over, dus daar gaat dan bv een extra vest in van mij. Mijn man heeft er niet voor 3 weken kleding in hoor.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  14. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Meestal neem ik voor tien dagen mee (waar we heen gaan is het altijd mooi weer).
    Daarnaast nog extra vest, een lange broek.
    En dan draai ik twee keer een wasje.

    Ga niet voor vijf personen 21 setjes meenemen als we drie weken gaan :)

    Dit werkt voor mij fijn!
     
  15. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wij gaan naar de bergen en hebben dus zomerkleding en warme kleding mee. Ik koop altijd van dat handwasmiddel van Kruidvat en doe tussentijds af en toe een handwasje
     
  16. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Naar Portugal neem ik voor de kinderen voor iedere dag een setje mee. Sowieso shirts, broek/rok/jurkje kunnen ze vaak wel wat vaker aan. Dan nog 2 vestjes en 2 lange broeken/leggings.
    Voor man en mijzelf zo'n 6 setjes voor 2 weken.
    Badkleding, handdoeken enz is hier 1 tas.

    Badhanddoeken tip; koop hamamdoeken. Zijn veel dunner en drogen zoveel sneller! :thumup:
     
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ligt er nogal aan wat je gaat doen en of je daar kunt wassen. Er van uitgaande dat wassen niet kan, neem ik altijd voor iedere dag een setje schone kleding mee.
     
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Welke regel ik hanteer is dat op 1 onder item (broek of rokje) 2 stuks bovenkleding (jurkje/shirtje) kan. En dat er onderling gecombineerd kan worden.

    Wij vertrekken volgende week 10 dagen tenerife.
    Inclusief wat we aantrekken onderweg!
    Maar misschien gaat er nog minder mee, en draai ik halverwege even een was.

    Voor mijn dochter:
    1 lange broek
    2 korte broeken
    1 rokje
    2 leggings 3/4
    4 jurkjes
    4 t shirts korte mouw
    trui
    vest
    dun jasje
    sandalen
    1 paar schoenen
    4 paar sokken
    12 onderbroeken (+2 extra voor onder uv pak, kan geen bikinibroekje vinden)
    6 hemden
    2 piama's
    uv pak
    badpak
    badlaken microvezel en 2x xl hydrofiel
    zonnehoed

    Voor mezelf. Maar ik transpireer veel/snel en we moeten s avonds beetje netjes aan buffet zitten, dus vandaar extra tshirts.
    2 lange broeken
    2 korte broeken
    15 shirts
    10 onderbroeken
    10 bh's
    5 paar sokken
    2 vesten
    dun jack
    sandalen
    wandelschoenen
    badpak
    badlaken
    2 nachthemden (en als nog past mijn loungebroek)
    pet

    Verder dan nog:
    - toiletspullen / haardingen / etc.
    - ehbo setje
    - medicijnen
    - wat speelgoed voor mijn dochter
    - camera en oplader
    - ereader en oplader
    - zonnebrillen
    - eten (ivm dieet/allergie)
    - ipad en oplader
    - telefoon en oplader
    - reisgids
    - reispapieren
    - spelletjes
    - schaar en mesje
    - boterhamzakjes en plastic tassen
     
  19. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    mbt hamam doeken nog een bepaald merk, ik zie de bomen door bos niet en dacht misschien toch ook maar 1 eens 1 aanschaffen
     
  20. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Wij hebben al jaren die van de Action :D:thumup:
     
    aicirtap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina