Hoeveel kleertjes maat 50&56?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door San0804, 14 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San0804

    San0804 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.776
    2.173
    113
    Vrouw
    hoeveel kleertjes hebben jullie in maat 50 en 56?
    In maat 50 heb ik heb 4 shirtjes, 3 broekjes en 1 boxpakje
    In maat 56 heb ik 8 shirtjes en 8 broekjes, waarmee ik niet heel erg veel kan combineren, want ik heb nooit in setjes gedacht :oops::oops:.
    Rompers maat 50/56 heb ik er 16 van waarvan deels korte en deels lange mouw.

    Van de ene hoor ik dat er heel veel van maat 56 ongedragen zal blijven omdat baby’s 3 dagen hetzelfde kunnen dragen, zelf vind ik dit nogal saai en vind ik het niet zo fris, dus ik wil sowieso elke dag een schoon setje. Weer van een ander hoor ik dat het weinig is ivm 2x per dag schone kleren (voornamelijk shirtje) ivm spugen.. Ik vind het nu heel erg lastig om in te schatten hoeveel handig is om te hebben..
     
  2. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Wij hadden ook niet veel. Volgens mij iets van 8 setjes en dan vooral 50/56 of 56. We hadden 1 boxpakje in maat 50, super schattig maar ons kindje was groot (55 cm bij geboorte) dus die heeft hij 1x aan gehad en zelfs die ene keer moesten we hem erin persen. Wij kopen bij nr 2 geen maatjes 50 dus!
     
    San0804 vindt dit leuk.
  3. Tortoise

    Tortoise Lid

    15 jun 2019
    39
    9
    8
    Vrouw
    Je weet het niet - het hangt echt van de baby af. De onze spuugde nooit in de eerste twee maanden, en poept eens in de 3-4 dagen, dus dat liep niet zo'n vaart met moeten verschonen. Andere baby's spugen na elke voeding en hebben twee keer per dag een spuitluier - ja, dan wil het wel. Je hebt ruim genoeg om te beginnen, dus je hoeft nu echt niets meer te kopen. Als je toch graag wil shoppen, raad ik nog wat boxpakjes in maat 56 aan want die hoeven niet over het hoofd - dat vinden ze echt niet fijn in het begin. Ook geen sokjes nodig, en ze kruipen niet omhoog, ik vond het echt een uitkomst!
     
    San0804 vindt dit leuk.
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.623
    113
    Vrouw
    Maatje 50.
    4 body's lange mouw.
    4 body's korte mouw.
    4 pyjamas
    4 setjes
    Sokjes
    Bij alle 3 de kinderen kunnen gebruiken de 1ste weken.
    Bij onze 2de geleerd dat er ook kinderen zijn met reuze voetjes en pyjama met voetjes aan dan niet mogelijk zijn :o::roflmao:

    Maatje 56
    Veel meer voorzien.
     
    San0804 vindt dit leuk.
  5. San0804

    San0804 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.776
    2.173
    113
    Vrouw
    Broekjes/boxpakjes met voetjes kunnen we niet gebruiken ivm een klompvoetje bij ons kindje.
    Om te voorkomen dat alsnog alles over het hoofdje moet hebben we een aantal overslag shirtjes :)
     
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.623
    113
    Vrouw
    Goed idee. Is ook heel handig :thumup:
     
    San0804 vindt dit leuk.
  7. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Voldoende.
    De eerste week heb je kraamhulp die de was netjes bij houd (bij ons tenminste), dus dat was goed te doen. Daarna werd het lastiger, maar dan is het toch ook lekker om de deur uit te gaan. Even naar de Kruidvat en kledingwinkel. Perfecte uitje voor een nieuwe mama.
    Evt kun je ook online al e.e.a. in het winkelwagentje zetten, dan is het straks zo besteld als je de juiste maat weet.
     
    San0804 vindt dit leuk.
  8. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier niks maat 50. 1e zoon was groot en nu 2e zoon nog groter.

    Mt 56 denk zeker 10 pakjes bij elkaar en hij past ook sommige dingen mt 62 al.

    Boxpakjes zonder voeten vind ik ook wat kleiner vallen die ik heb. Apart shirtje en broekje is handiger.

    Geen broekjes en pakjes met voetjes eraan is zo niet handig:roflmao::)
     
    San0804 vindt dit leuk.
  9. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Verschilt zo per baby.
    Mijn zoontje begon in maat 44 voor 2 weken en daarna zeker 6 weken maat 50. Ik kleedde hem iig 1x per dag om, vaak 2 ivm spugen (soms te nat of stinkt naar melk). 3 dagen hetzelfde vind ik knap, ook met bv poepluiers.

    Nu vind ik het zonde om veel geld uit te geven voor maat 50 omdat ik dus niet weet hoelang ze erin zal passen. Dus heb nu wat van zeeman gehaald (2 setjes in 50) en doe daar zeker nog 4 setjes/pakjes bij. En ook vast wat in 56. Ik heb liever teveel dan te weinig, maar zonder dat t 40 euro per setje kost. De grotere maten erna kan ik dan wat meer uitpakken.

    Oja rompertjes heb ik nu 6 in maat 50, overslagrompers. Van mijn zoontje heb ik nog wat witte in 50/56 en 56 voor t geval dat.
     
  10. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    En idd geen pakjes of broekjes met voetjes, vond ik ook onhandig! Trok zijn beentjes op rn dan was voetje weer uit dat vormpje
     
  11. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    In maat 50-56 heb ik altijd iets van min 10 outfits. Hier spugen ze meestal behoorlijk dus als ik niet elke dag wil wassen, is dat wel handig.
     
  12. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Het hangt heel erg van je kindje af of je maat 50 veel draagt of niet. Allebei mijn zoontjes waren vrij gemiddeld bij de geboorte en groeiden daarna juist vrij snel. Allebei hebben ze maat 50 tot ongeveer 4-5 weken aan gekund, daarna echt te klein. Ik had een stuk of 3 setjes maat 50 en dan nog wat 50/56. Boxpakjes maat 56 konden ze ook al prima aan vanaf het begin, dan hadden ze gewoon wat extra ruimte bij de voetjes en waren de mouwen ietsje langer. Broekjes en shirtjes maat 56 vond ik er niet zo mooi uit zien als het echt nog te groot was, maar hangt ook van het merk af. Maat 50 van de Hema komt bijna overeen met maat 56 van de c&a...
    Ik zou nu geen maat 50 meer kopen, als de baby er is en het blijkt een kleintje kun je dan altijd nog bijhalen. Bijna elk kindje draagt wel een tijdje maat 56, maar met 8 pakjes heb je dan denk ik ook wel genoeg. Mocht je kindje een enorme spuger blijken kun je altijd nog wat bijhalen. Of investeren in een paar mooie slabbetjes en/of van die babysjaaltjes (weet ff niet meer hoe die heten) :). Dat hielp bij ons in ieder geval wel wat.

    Gemiddeld genomen passen de meeste baby’s maat 50 gewoon in het begin. Bijna alle voldragen baby’s zijn bij de geboorte tussen de 45-55cm, een paar uitzonderingen daargelaten natuurlijk. En daarvan zitten de meesten weer rond de 50cm en minder bij de beide uiteinden.
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik heb veel kleertjes (3e zwangerschap, allemaal jongens) en ik was er heel erg blij mee dit keer. Zoontje bleek een wildplasser ;) en met regelmaat heeft hij behoorlijk veel gespuugd. Als je dan drukke dagen hebt en je moet ook nog wassen omdat je kleertjes op zijn ben je niet blij.
     
  14. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ik had niets in maat 50. Was achteraf ook niet nodig.

    Mijn oudste zoon spuugde bijna niet, ook geen spuitluiers. Die had meestal 2 dagen dezelfde kleren aan. Als je een nieuwe baby hebt is om de klip klap kleren wisselen waarschijnlijk niet je hobby ;). De jongste was wel een spuger en de luiers was nog erger! Die moest ik 3 keer per dag omkleden!

    Boxpakjes waren ook mijn favoriete kledingstukken. Dus als je nog iets koopt zou ik dat adviseren. Maar je kunt ook gewoon afwachten. Hoe groot je kind is, hoeveel hij spuugt, wat je nog allemaal krijgt. Bijbestellen is zo gedaan!
     

Deel Deze Pagina