hoeveel luiers?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door allstar, 12 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik denk dat het genoeg is mijn dochterpaste tot 2weken.terug nog in maatje 1 zij woog bij haar geboorte 2968gram

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja t ligt echt aan je kindje of en hoeveel. Wij zitten nog in 1 maar hebben nu maat 2 gekocht want daar zal die ondertussen ook wel in passen. En net wat word gezegd. Papers is eigenlijk altijd wel ergens in de aanbieding zelfde geldt voor billendoekjes!

3. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Wauw 6 pakken nummer 1, onze 8 ponder was er na een weekje al uit dus ik denk 6 pakken erg veel! En dan is een koopje toch ineens echt duurkoop..

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier maar 1 pak mt 1 gebruikt, kraamhulp raadde aan om mt 2 te kopen want dat was goedkoper. Toen onze dochter 4,5 kilo geloof ik was zijn we na mt 3 gegaan. En met 7 kilo mt 4
    Mt 2 heeft ze dus ook niet lang omgehad mt 3 wel.

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hangt heel erg van je kindje af of je maat 1 lang gebruikt.
    Hier een lang mager meisje en heb echt 6 pakken maat 1 gebruikt.
    Nu is ze 6 maanden en ze heeft nog steeds maat 2 aan van pampers.

Het is en blijft moeilijk die eerste luiers hoeveel heb je nodig en welke maat, maar maat 2 gebruik je toch wel 6 pakken van hoor.
    Zou eerder meer maat 2 aanschaffen dan maat 1, ze kunnen namelijk beter iets aan de grote kant zijn dan te klein.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik had 10 pakken maat 1 gratis gekregen. Mijn zoontje woog 4320 gram bij de geboorte maar ik heb ze allemaal gebruikt hoor. Nu moet ik zeggen dat ik het ook wel fijn vind als het een beetje nouw aansluit de luiers. Na 10 pakken was hij wel echt aan maat 2 toe.

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je mag trouwens meestal ook wel ruilen hoor...

8. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    mijn dochter woog bij geboorte 2960 gram.
    dus hebben in de kraamweek newborn xs gebruikt,
    daarna 3 week maat 1 ofzo, en ze zit nu bijna alweer in maat 3
    maak deze luiers op, en stap dan over.

ik heb bewust overal eerst maar 1 van gekocht,
    en xs zelfs gekregen. want die had ik niet in huis.

je weet nooit hoe je kleine gaat groeien' en hier bij de winkels is het zo,
    dat ik vaak nog dichte nieuwe pakken terug kan brengen (mits de bon)

en anders doorverkopen? je raakt ze echt wel kwijt, als blijkt dat je kleine geen 6 pakken van maat 1 nodig zal zijn!

succes!

9. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hier een smal meisje dus ze heeft lang in maat 1 gezeten maar meestal zijn ze er snel uit dus ik zou iets minder maat 1 doen.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.415
    36.281
    113
    Mijn oudste 2 wogen 10 pond, die hebben nooit nummer 1 aangehad. Mijn jongste woog 7,5 pond en daar hebben we misschien 2 pakken maatje 1 voor gehaald, dus 6 pakken lijkt me wel veel. Zou ik eerder wat ruilen alvast voor maatje 3, want daar kun je heel lang mee doen meestal.

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben denk ik 4 pakken maat 1 versleten. Maat 2 hadden we in luiertaart gekregen. Die zijn geeneens allemaal opgegaan. Daarna heel snel naar maat 3 maar dan de baby dry variant. Net is ook te overwegen om kruidvat te gebruiken, stuk goedkoper en ik ben er heel tevreden over. Mocht er ooit een tweede kindje komen, dan geen pampers meer voor ons!

Deel Deze Pagina