Hoeveel namen om uit te kiezen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Golden1213, 12 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Hoeveel namen hebben jullie om na de bevalling uit te kiezen? Ik mag niet zeuren natuurlijk maar mijn vriend geeft aan dat wat we nu hebben gekozen dat dit de naam is! (Ik kan het niet plaatsen wegens herkenbaarheid)
    Nu heb ik het ene moment het gevoel dat dit het is en de dag erop twijfel ik enorm. Het lijkt erop dat m'n vriend opeens geen andere naam meer ziet zitten. Hij is enorm onder de indruk van de naam en geeft aan dat dit het gewoon is! :)


    Ik wil het liefst met drie namen naar het ziekenhuis om te zien wat er bij dit kindje past.

    Suggesties met drie letters zijn welkom!
     
  2. Aries

    Aries Niet meer actief

    Twee: één meisjesnaam en één jongensnaam. ;) Ik weet totaal jullie smaak niet, maar hier wat random voorbeelden met drie letters:

    Job
    Tom
    Raf
    Cas
    Pim
     
    Golden1213 vindt dit leuk.
  3. Hemeltjelief

    Hemeltjelief VIP lid

    23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Sid
    Sil
    Sep
    Nox
    Xem
    Sam
    Sem
    Jax
    Rif
    Ivo
    Lee
    Pax
    Kai
    Dex
    Cas
    Ace
    Art
    Sky
    Luc
    Lux
    Tom
    Bas
    Ian
    Jip
    Job
    Joe
    Sol
    Axl
    Don





    Rox
    Flo
    Fay
    Day
    Dot
    Eva
    Nya
    Lea
    Pip
    Kim
    Nim
    Eef
    Kee
    Eve
     
    Golden1213 vindt dit leuk.
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier ook gewoon van te voren 1 naam.

    Hoorde gister wel van iemand die dacht vroeger een jongen te krijgen zij wisten het geslacht niet en toen was het toch een meisje ze hadden 2 namen en ze wisten gelijk welke het moest zijn toen ze geboren was.

    Nik
    Ivo
    Ico
    Den
    Bas
    Baz
    Ben
    Ber
    Xem
    Sam
    Sem
    Lux
    Luc
    Rik
    Jim
    Vic
    Ace
    Abe
    Cas
    Ibe
    Zep
    Seb
    Art
    Axl
    Bob
    Boy
     
  5. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Wat lief dat jullie meedenken! Het is een jongentje en ik ben zelf gewoon onzeker over de keuze van de naam. Ik denk dat mannen iets makkelijker denken.
     
  6. Yvuna

    Yvuna Actief lid

    12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Hier met 1 naam naar het ziekenhuis. Het lijkt me ontzettend stressvol om op dat moment ook nog te moeten besluiten wat de naam wordt, stel je blijft twijfelen. Er gebeurt er zoveel de eerste dagen qua gevoel, hormonen, vermoeidheid, enz dat ik voor mezelf dat ook niet het juiste moment zou vinden om zo’n belangrijk besluit te nemen. :p
     
  7. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.078
    3.519
    113
    Hier hadden we ook van te voren (voor de bevalling) gewoon steeds 1 naam. Ik vind het altijd een beetje gek om aan een pasgeboren nog verkreukelde baby te moeten zien welke naam 'past'. Je weet toch van tevoren niet wat voor karakter je kindje gaat krijgen. En daarbij straks ben je het samen dan niet eens welke naam het beste bij het kindje past. En dan? Kun je het er toch beter van tevoren over eens zijn.

    Twijfel over de naam herken ik wel. Dat idee van "stel dat we straks toch nog een mooiere naam vinden". Maar dat zou bij mij dan zijn, mijn vriend had ook zoiets van nou die hebben we bedacht, hoeven we niet meer over na te denken. Mannen zijn daarin wel nuchterder denk ik.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  8. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Je hebt helemaal gelijk. Ik was heel benieuwd hoe de rest het doet. En er is een kans dat er een naam bestaat welke mooier klinkt.
     
  9. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Dat is ook wel een dingetje, hormonen en vermoeidheid:roflmao: Ik heb hier nog niet bij stilgestaan:oops:
     
  10. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.768
    4.733
    113
    Vrouw
    Hier hadden we maar 1 naam. Voor mij juist heel fijn. Mijn man had bij de oudste voorgesteld om pas als de baby geboren was tussen de 2 namen te kiezen die we op dat moment hadden. Ik kreeg bijna een hartverzakking :roflmao: juist dat lijkt mij heel stressvol, stel je voor dat je bij de geboorte beide een andere naam wil.
     
  11. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Dan moeten we maar kijken naar een andere naam samen. Ik begrijp je helemaal. Het is zo spannend allemaal:roflmao:
     
  12. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.444
    113
    Bij de oudste hadden we 1 naam, bij de jongste heel lang getwijfeld tussen 2 namen. Ik had voorgesteld om na de geboorte te beslissen, maar dat vond mijn man niks en hebben we een week voor de geboorte de knoop doorgehakt.
     
  13. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Hier 1 naam bij de eerste. Past hem overigens echt heel erg, maar wisten we ook niet van te voren haha.

    Nu weer 1 naam. Alleen droomde ik pas dus dat ik een tatoeage ging laten zetten met beide namen en toen was het een andere naam :eek: dus nu opeens twijfel die nergens op slaat want deze naam had vanaf het begin mijn voorkeur. Ik gooi het maar op de hormonen:|
     
  14. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik heb dit dus ook, ineens enorme twijfel aan de naam. De hormonen kunnen meespelen maar iets anders zegt dat ik toch nog even moet verder kijken. Het is wel iets voor de rest van zijn leven. :$
     
  15. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Hij wil ook het liefst één naam en niet twee of drie namen om uit te kiezen.
     
  16. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Bij mijn 1e zwangerschap wisten we niet wat het werd. Toen hadden we dus 1 meisjes en 1 jongensnaam. Nu bij de 2e weten we dat het een meisje wordt, en hebben we 1 naam. Ik heb dat idee ook wel gehad van, eerst voelen wat voor kindje het is en dan pas de naam beslissen. Blij dat ik dat niet gedaan heb. Ik was de 1e dag echt uitgeblust van de bevalling. Vond alles best en wilde gewoon niks aan mijn hoofd. Dat bleef nog een paar dagen hangen: de laat me maar modus. Ik had er niet aan moeten denken om dan nog zo’n belangrijke beslissing te moeten nemen en had overal ja op gezegd om er van af te zijn. Uiteraard is dit mijn persoonlijke verhaal. En misschien dat als je 2 namen van te voren stelt, dat het wel werkt om daar uit te kiezen. Of dat het voor jou juist wel goed werkt om op dat moment te voelen welke naam het wordt.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  17. Moto

    Moto Bekend lid

    5 dec 2019
    590
    535
    93
    Ik snap wat je bedoelt. Toch ga ik persoonlijk niet switchen van naam vanwege een droom. Maar dat is omdat ik niet het gevoel heb dat ik verder moet kijken. Bovendien heb ik helemaal niks met tatoeages, dus geen idee waar die droom vandaan kwam :roflmao: Ik heb heel veel bizarre dromen sinds ik zwanger ben:D
     
  18. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Één van de kwaaltjes in de zwangerschap is heel echt dromen. Bedankt voor je reactie. Misschien ben ik gewoon een twijfelaar:cool:
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Na de geboorte moet je echter binnen enkele dagen je kindje aangeven.
    Het zou mij véél stressvoller lijken om dàn nog eens tot een nieuwe keuze te komen die beide bevalt, dan dat je nu gewoon nog de tijd neemt om te ontdekken of de huidige naam die jullie in gedachten hebben nou wel of niet is wat je wilt en zonodig verder te zoeken de komende tijd tot de geboorte.

    Wat voor stijl namen spreekt jullie aan?
    Nederlands/engels/anderstalig?
    Hippe namen of juist wat oudere namen? Etc.
    Dat denkt wat makkelijker mee :)
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Verder hadden we beide keren gewoon alle namen klaar voor beide geslachten. Stond ook vast welke naam op welke plek zou komen.

    Wat dromen betreft: ik had met onze jongste juist een voorkeursnaam. Man had een andere naam op #1 (laten we even zeggen: Xandra). Ik droomde toen dat we een dochter kregen die zei dat de Xandra heette. Sinds die ochtend ben ik om en nu heet ze dus "Xandra" (en het was dus ook een meisje zoals in mn droom).
     

Deel Deze Pagina