Hoeveel plasongelukjes 1ste keer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pinkblossom, 31 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Oke.. ik ben eindelijk zover dat mijn dochter vandaag voor het eerst zonder luier is.
    Hele overwinning dat ik haar zo ver gekregen heb, inmiddels loopt ze vanaf 11:00 zonder luier en heeft nu 2x op de wc gezeten (zonder resultaat) en 2x in haar broek geplast.

    Hoeveel ongelukjes hebben jullie kids gehad de eerste dag?
     
  2. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    suc6 hoor spannend he! Ik weet niet of je er iets aan hebt om het van iedereen te weten want iedereen past een andere methode toe denk ik.
    Wij vroeger echt elke 15 min moet je plassen?? en als ze een paar keer nee zeiden moesten ze van ons naar de wc haha binnen een week waren ze alle twee zindelijk( dag en nacht) met misschien 7 ongelukjes in totaal de ene was 2.5 de jongste 2 jaar en 3 maanden.

    Mijn nichtje is bijna 4 en heeft nog steeds heel veel ongelukjes dat kan je zo lastig vergelijken.

    Hopelijk valt het kwartje en ben je snel ongelukjes vrij.
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier 1 ongelukje en later op de dag bij oma 1 plasje in z'n luierbroekje.
    Maar het is denk heel erg afhankelijk van je kind en de methode die je erbij gebruikt.

    Hier heb ik vanuit mezelf meerdere pogingen gedaan, maar sloegen niet aan. Liet hem wel regelmatig zonder luier lopen, maar na 1x in z'n broek plassen vroeg hij vaak weer om een luier. Tot een ochtend dat hij is z'n broek plaste, helemaal van slag was en daarna opeens de knop om ging en hij elk uur naar de wc ging om te plassen, hem de eerste 2 dagen soms zelf nog wat gestuurd, maar op dat ene ongelukje bij oma na, nooit meer in z'n broek geplast. Had hem de dag erna nog met luierbroekje naar de psz gedaan, maar daar was hij netjes met de rondes meegegaan en droog gebleven.
    Maar goed, niet elk kind heeft dit zo door natuurlijk, dus ik denk dat volhouden het toverwoord is, zeker omdat je dochter al wat ouder is. Als je nou met 3 dagen geen verbetering ziet zou ik misschien weer even een rustpauze nemen, maar om ruim 3 zou je wel verwachten dat ze het uiteindelijk gaan voelen en begrijpen.
     
  4. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Hier had ik het potje in de woonkamer gezet zodat ze het potje kon zien en eraan herinnert werd om dan te gaan plassen als ze voelde dat ze moest plassen. En eigenlijk ging dat direct goed.
     
  5. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Hier de eerste dagen in blote billen, zonder ongelukjes. Was al wel gewend aan de pot.
    Daarna in onderbroek wel enkele keer nat. Na kleine twee weken thuis zonder luier overdag buitenshuis ook de luier afgelaten. Ging redelijk goed. Wel altijd reservebroek mee.
     
  6. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Snap dat niet elk kind het zelfde is, maar ben vooral benieuwd hoe het bij andere gaat.

    Ze heeft nu twee keer in dr broek geplast en heb er geen big deal van gemaakt, kan gebeuren volgende keer op de wc, en haar na haar natte broek direct op de wc gezet om uit te plassen maar er kwam natuurlijk niks meer haha.

    Ik heb het wekkertje gezet en we gaan elk uur naar de wc toe, ze leek trouwens niet echt heel erg in shock te zijn na dr ongelukjes ofzo.
    Morgen gaat ze naar het kdv dus dan durf ik haar niet zonder te luier te laten gaan want dan vergeet ze het sowieso en de juffen zijn wat dat betreft een beetje laks daarin.
    Dus zaterdag en zondag gaan we weer oefenen en vandaag nog de hele middag
     
    RoIn vindt dit leuk.
  7. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Precies zo, potje in de woonkamer en het ging direct goed. Tuurlijk is er ook wel eens wat mis gegaan als ze haar mailotje niet goed naar beneden kreeg oid.. maar echte complete plassen in haar onderbroek nooit!
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  8. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Voelt ze al wel aan dat ze moet plassen?

    Hier werkte belonen altijd heel goed. Stickers plakken bij elke plas op toilet of potje en bij een volle stickerkaart een klein cadeautje van action oid.
     
  9. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Potje heb ik wel maar de middelste laat hem niet staan dus de functie van potje is hier niet echt aan de orde.

    Liefst ook gelijk op de wc met brilverkleiner.
    Ik weet niet zo goed of ze het aan voelt komen, ze zegt nog niks maar als ik het vraag dan zegt ze dat ze niet hoeft maar wel wilt zitten, en dan gaat ze dus naar de wc maar tot nu toe zonder resultaat
     
  10. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw

    Ik zou ze wel zonder luier laten gaan het is vaak erg verwarrend om de ene keer een luier aan te hebben en de andere keer een onderbroek. Wij hebben de luier uitgedaan en ook echt niet meer om gedaan.
     
  11. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Mijn dochter had de eerste dag 3 ongelukjes ofzo en daarna eigenlijk nooit meer (een enkele keer nog maar zeer zelden).
    Mijn zoon heeft een paar weken wel aangeklooid. Soms hele dagen achter elkaar alles op de wc en soms een paar dagen alles in zn broek, wel 10x op een dag ofzo. Maar nu is hij goed zindelijk.
     
  12. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Nou ze heeft inmiddels nu al 4x in haar broek geplast en komt daarna elke keer zeggen dat ze naar de wc moet, maar dan heeft ze het dus al in dr broek gedaan.

    Naar het kdv is voor nu echt nog geen optie want we zitten 3x per week 1u15m in de auto enkele reis, dus zolang ze nog niet door heeft dat ze het moet zeggen of voelt aankomen ga ik haar niet zonder luier mee nemen in de auto
     
  13. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Het klinkt alsof je een beetje te snel gaat imo. Ik heb de luier pas afgedaan toen ze zelf aan ging geven dat ze wilde plassen op de wc (met een beetje aanmoediging van mij uiteraard) en dat ook echt goed deed. Dus het afdoen vand e luier als een vervolgstap, niet als het begin van zindelijk worden zeg maar,
     
  14. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.910
    3.328
    113
    Heeft ze nog nooit op de wc/pot geplast?
    Dan is het logisch dat het niet lukt zo.
    Ze heeft al die tijd geleerd dat ze moet plassen als ze iets aan haar billen heeft. Het gevoel van moeten plassen moeten ze gaan herkennen.

    Ik zou haar of in de blote billen laten lopen. Dan voelen ze veel eerder aan, of de luier aan doen en vaste momenten op de wc zetten tot ze er gewend aan is om daar ook te plassen.
    Doorzetten is misschien nu wel het beste omdat ze zelf die stap ook wilde.

    Meerdere momenten per dag op de wc zetten. Boekje lezen, liedje zingen, bellen blazen schijnt ook goed te helpen om te ontspannen.
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.648
    21.146
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De eerste keer dat ik begon met echt luier uit was ze 2j2m en na 5 ongelukjes die dag vond ik het wel weer genoeg. Met 2j6m nogmaals. Eerste dag 2, tweede dag 1 en daarna geen ongelukjes meer. Ik wist zeker dat ze het voelde, want dat zei ze ook telkens.
     
  16. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ze plast op het kinderdagverblijf 3x per dag op de wc maar draagt wel gewoon haar luier.

    We gaan zaterdag maar verder en dan laten we d’r gewoon in dr blote billen rondlopen, wie weet doet dat wat
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.968
    8.771
    113
    Hahah de eerste dag was dat heel veel, een stuk of 6/7 ongelukjes
     
  18. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ging het daarna beter?
     
  19. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Hier op 1 ochtend 2/3 ongelukjes en toen legde die de link ik moet naar de wc, dat was met 2 jaar en 3 maanden. Vanaf toen nog amper een ongelukje gehad.
     
  20. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.054
    3.520
    113
    Vrouw
    Hier ook minstens. Dagen daarna werd het minder, maar het heeft maanden geduurd voordat ze echt zindelijk waren.
     

Deel Deze Pagina