serrapeptase endometriose

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anoniem02, 11 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Zijn hier vrouwen bekend met het enzym serrapeptase? Ik gebruik het vanwege mijn endometriose.

    Ik ben erg benieuwd wat dit enzym bij jou doet / gedaan heeft?

    Heb je het gebruikt voor of tijdens een fertiliteitstraject?
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Ik heb het een tijdje gebruikt voorafgaand en tijdens het ivf traject. Bij mij slonken de endometriosecystes (op echo’s zichtbaar), maar tegelijkertijd hield ik mij aan een strikt endometriosedieet, wat ook schijnt te kunnen helpen. De combinatie was iig top ;)
     
    anoniem02 vindt dit leuk.
  3. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Dankje voor je reactie @DR87 !!

    Hoe was jouw bloedverlies hierbij? Wat goed dat het jou zo goed geholpen heeft/ of de combi!
    In de eerste dagen dat ik het gebruikte heb ik behoorlijk wat stolseltjes en rommel verloren. En heb ik nu continu wat bloedverlies met nog steeds wel eens wat stolseltjes.

    Ter voorbereiding op onze 2e IVF ben ik nu aan de pil ( slik deze zometeen dan in totaal 7 weken) Zit nu in mijn 4e week.

    Ik heb tijdens pilgebruik nooit bloedverlies gehad, dus ik heb het gevoel dat die serrapeptase echt iets doet? Zou het echt een schoonmaak kunnen houden van binnen?!

    Ik zal zometeen zeker vragen of ze ook kunnen kijken naar mijn cyste tijdens de uitgangsecho.

    Dus terwijl jij bent gaan stimuleren heb je de serrapeptase doorgebruikt? En ook bij punctie en terugplaatsingen? Heb je dit nog overlegd met je FA arts?

    Bedankt voor je antwoorden, fijn dat je altijd reageert op mijn vragen tav de endometriose!
     
  4. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Nee ik had geen bloedverlies en merkte ook niet heel veel behalve af en toe wat gevoel bij mijn eierstokken (wat je ook voelt als je bijna een eisprong hebt).
    Ik ben idd tijdens de stimulatie doorgegaan met de serrapeptase, omdat de hormonen de endometriose verergeren en ik hoopte dat de serrapeptase dat een beetje zou tegenhouden. Vanaf de punctie ben ik voor de zekerheid gestopt.
    Ik heb het niet met mijn arts besproken. Hopelijk doet het ook iets voor jou! Overigens weet ik niet of het helpt voor de vruchtbaarheid oid, voor mij was het vooral belangrijk dat die cystes niet te groot werden.
     
  5. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Dankje voor je reactie!
    Ik heb nog steeds wat buikpijn en bloedverlies....ik twijfel nu of ik er toch mee moet stoppen....weet namelijk niet of dat kwaad kan ter voorbereiding op ons ivf-traject.
    Vind het wel heel bijzonder.
    Op Engelse fora lees ik veel dezelfde ervaringen.

    Zijn er misschien meer mensen met ervaring met de enzym?
     
  6. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Oei dan zou ik misschien wel stoppen idd…
     
    anoniem02 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina