Mijn zoontje heeft sinds deze week een nieuw schema. Nog niet strak maar ongeveer zo: 8.30 Fles bv 10.30 Fruit, beetje sap 12.30 Flesje sap, kwart stukje liga 14.00 Fles bv 16.00 Flesje sap 17.30 Groente 20.00 Fles. Hij heeft echt zin in de 2,5 flesje sap. Dit is hele verdunde roosvicee. Thee en water geprobeerd, maar niet zo'n succes. Nu vroeg ik me af of hij niet teveel sap of zoetigheid krijgt. Vond het namelijk wel fijn, omdat hierdoor ook weer beter kon poepen sinds hij bijvoeding krijgt. De bijvoeding is nog niet heel veel. Maak t vers, maar is denk ik bijna een klein potje van 4 mnd.
Hoe groot zijn die flessen (melk en sap)? Wij gaven de flessen melk in 200cc, maar de flesjes sap meestal 120cc. Met 6,5 maand was dat er eentje in de middag. En dan 1 op 20/30 verdunt.
Maar waarom geef je hem echt een flesje sap als tussendoortje? Dat hoeft toch helemaal niet met 6,5 maanden, en dan helemaal niet als ie BV krijgt (in de schema staat fles bv). Waarom geef je niet na het eten even een paar slokjes sap als je wilt dat ie eraan went, en dan in plaats van die fles sap om 16.00uur niet gewoon bv? MIjn kinderen zijn 9 maanden en krijgen nog steeds niet meer dan een paar slokjes water/thee/sap per dag. Echte drinken is nog gewoon melk. Die sapjes/water/thee voegen namelijk helemaal niks toe.
Hier krijgt Lucas nog drie kleine flesjes melk tussendoor (rond 10u, rond 16.00 en na het avondeten) van maximaal 150/5. Ik heb ook een tuitbeker staan met sap waar hij bij zijn tussendoortjes en bij de maaltijden elke keer een paar slokjes van drinkt. Dat is bij elkaar ongeveer 100 cc op een dag.
Hoi, ben het met Adi eens. een kindje van 6,5 maand hoeft helemaal nog geen extra drinken dan melk. Het mag natuurlijk wel. Als je de ontlasting wat dunner zou willen maken dan zou ik adviseren om een klein beetje extra water in de flesvoeding te doen. Overigens is het wel normaal dat de ontlasting wat dikker wordt als je bijvoeding gaat geven. Hier was/is dat ook zo.
Ik zal het even verder uitleggen.. Mijn zoontje heeft namelijk koemelk allergie en krijgt nog steeds met die reden bv. Maar live voeden lukte niet, dus kolf nog alle voedingen. Dit wil ik eigenlijk stiekem afbouwen dus kreeg van mensen te horen dat bij genoeg bijvoeding er wel een voeding of mocht (niet moet). Nu eet hij dus heel goed, maar heeft dus wel dorst heb ik het idee. Ik kan natuurlijk kv bij gaan geven, maar dan moet ik dus gaan testen wat hij aankan met zijn allergie en dat vind ik zo zielig.. Maar nu dacht ik, mmhh misschien geef ik nu wel teveel sap. Ik doe 5cc op 160 water denk ik. Gister dronk hij dus 2 flesjes leeg. Tot nu toe nog maar 70cc. Zijn bv flessen zijn 250 per keer. Met 2 schepjes nutriton voor het spugen... De flesjes sap gaan nu redelijk zonder spugen, moest erg wennen aan de dunne sap, in het begin veel terug gespuugd. Hopelijk kunnen jullie hier iets meer mee?! Bedankt voor jullie hulp..
flessen van 250 zijn ook wel groot.. Kun je dan niet beter 4x180-200 geven? Dan is het al iets beter verdeelt over de dag.. Hij krijgt opzich genoeg vocht binnen, dus extra vocht is niet nodig. Ik dacht dat het advies 750-1000cc vocht per dag was. Daarboven moeten de nieren te hard werken. Dus met 2 flesjes sap van 125 zou je daar ook al aan zitten. (Maar mijn keus zou eerder eentje zijn)
O dat is natuurlijk ook een idee, de flessen minder groot. Hoefde ik een maand geleden niet mee aan te komen,maar nu hij goed eet kan dat hopelijk wel. Thx, ga ik proberen! 200 n de ochtend en avond en de 2 tussendoor 180 denk ik?!
Van borstvoeding mag je onbeperkt geven, dus 4 keer 200 kan ook. moet je even kijken of hij dan nog goed eet..
Maar ik snap alleen niet hoe je wilt gaan afbouwen als hij niet over mag op KV. Hij heeft nog maandenlang melk nodig, BV of KV.
Snap ik.. Ik wilde 1x kolven voor mijzelf eraf halen.. Ik hoopte dat hij dan steeds minder nodig heeft door vervanging van andere dingen. Als ik niet genoeg heb, dan moet ik idd naar kv. De warrigheid komt denk ik ook omdat ik zelf zo twijfel. Ik wil hem graag bv geven, maar het fulltime kolven valt nu wel zwaar. Je bent toch beperkt wanneer je weg wilt gaan enzo... Als hij gee kma had, dan was ik waarschijnlijk al gedeeltelijk kv gaan geven. Maar begin vandaag weer met een ander 'schema'. 7.30 fles bv van 200cc 10.15 fruithapje 12.00 fles bv van 180 14.00 kwart liga met beetje sap 16.00 fles bv van 180 17.30 groente 19.30 fles bv 200 Dan kan ik het met 3x kolven en krijgt hij ook niet meer zoveel sap. Weer even proberen of dit wat is voor ons...
He hoi, haak nog even in hoor met een, misschien domme, vraag. Kan bv niet aangelengd worden met een beetje extra water? Of werkt dit niet zo? Dit nog steeds even met je ontlastingsverhaal zeg maar. Verder lijkt het me wel dat je behoorlijk vast zit. Want als ik het goed begrijp kan je niet overstappen op kv (die voor kindjes met kma, omdat je kindje daar ook niet goed op reageert?) *edit: lees nog eens terug en zie dat je in principe wel andere voeding mag proberen, maat het moeilijk/zielig vindt om dit uit te testen. Heb je ook een diƫtiste voor je kindje? Heeft zij geen adviezen? Mag ik concluderen dat je eigenlijk best de bv wilt gaan afbouwen, maar het aanbieden van speciale voeding een beetje eng vindt, wellicht door eerdere ervaringen (reacties op zuivel?) Moeilijk hoor.
Ja idd. betreft je laatste zin! We hebben wel een dietist, misschien moet ik die even raad plegen. Hopelijk kan dat dan telefonisch, want kan meestal een afspraak maken voor enkele weken later ;( Water bij de bv kan idd. ook hebben we een tijdje eerder gedaan. Heb ook wat extra kookvocht bij het eten gedaan. Ontlasting vandaag is goed...gelukkig. Thx voor de tip!