Hoeveel setjes zomerkleding is normaal voor dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMiaatje, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Ik heb alvast wat zomerkleding besteld bij een webshop voor onze dreumes.
    Maar hoeveel zomerkleding zouden jullie aanschaffen?
    Ik heb ongeveer 7 á 8 korte mouwen shirts en 4 á 5 korte broeken, 2 jurkjes en 1 rokje. Is dit teveel of normaal? Ik heb gewoon gerekend voor 7 dagen in de week zeg maar, want dan kun je ook nog eens afwisselen en tsja, of het langere tijd achter elkaar mooi weer gaat worden van de zomer weet natuurlijk niemand.
    Hoeveel schaffen jullie aan of zouden jullie aanschaffen?

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

#2 pnirmal, 29 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2010
    Is volgens mij voldoende. Heb mijn tekst weg gehaald advies was verkeerd gelezen door mij ging over dreumes en ik dacht aan komende baby:p

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Pnirmal, het gaat over een dreumes he :p

Maar het lijkt me wel voldoende Mamaloutje, anders kun je toch altijd nog wat bijkopen? Ik heb nog bijna helemaal geen zomerspul zelfs.

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Bedoel je voor de baby die nog geboren moet worden of heb je een iets ouder kindje (omdat je dreumes schrijft..)?
    Een pasgeboren baby zou ik persoonlijk eerder makkelijke katoenen pakjes aantrekken dan jurkjes/rokjes/korte mouwen shirts e.d.
    En tja, je weet nooit hoeveel je nodig hebt, maar bijkopen kan altijd! Onze dochter had reflux en ze heeft, serieus, in sommige maten wel vijfentwintig broekjes en shirtjes en rompertjes.. Had ze echt nodig.

5. firegirl

firegirl Niet meer actief

Emma heeft wel veel shirtjes liggen nog, dus die koop ik niet (tenzij ze eruit groeit). Ook rokjes zijn er in overvloed, wil nog wel wat korte broekjes kopen, maar ik koop verder dus niet echt een zomerkast met kleren zeg maar.

Ik was trouwens ook bijna elke dag, dus wat dat betreft zijn er echt genoeg kleren bij ons al!

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ah ik zag in het andere topic dat het echt om je dreumes gaat.. Je hebt geen banner van je dreumes, vandaar de verwarring ;)
    Ik heb voor mijn dochtertje héél veel zomerkleding.. Het hangt er denk ik ook een beetje vanaf wat je kindje doet; kruipt het of loopt het? Bij een kruipertje slijten de broekjes heel snel heb ik gemerkt, en ze worden ook heel snel vuil. Bij een lopertje misschien weer minder, maar als je dan vaak naar buiten gaat met je kindje (buiten spelen) kun je toch ook wel op vieze knietjes rekenen.
    Het hangt er ook vanaf hoe vaak je wilt/kunt wassen natuurlijk!
    En wat je je kindje aan wilt doen.. Als het hier zo warm is als de afgelopen dagen draagt mijn dochter binnenshuis gewoon alleen een rompertje bijvoorbeeld.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bloos bloos dacht dat het om een baby ging hihi idd door de banner. En niet gelezen er stond dreumes:).

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.787
    4.177
    113
    ik vind het een beetje weinig eerlijk gezegt.
    zeker met het mooie weer en het buiten spelen ed hebben ze tussendoor op een dag nog wel een verschoning nodig.
    Hier minimaal 14 setjes

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook

10. firegirl

firegirl Niet meer actief

Jemig, al zou ik dat willen, kan dat echt niet zomaar ineens betalen! :p

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb 7 shirtjes met korte mouw, 4 dunne met lange mouw (het blijft Nederland ;)), 4 rokjes en 4 jurkjes.

Wil niet teveel halen, toen het vorig jaar zo warm was had ze alleen een romper aan en alleen als we even weg moesten haar kleertjes.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoeft toch ook niet in eens ;)
    ze hadden in januarie de zomer collectie al

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ohja en wat leggings voor onder de rokjes en jurkjes als het wat frisser is :)

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat was hier ook zo maar ja nu loopt hij en ravot hij.dus ik denk dat kleertjes wel wenselijk zijn

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Amfy: Ja daar zit natuurlijk ook wel wat in, van de zomer zal ze wel lopen. Achja, bijkopen is zo gedaan, daar ben ik goed in :D

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ook!! vandaar dat de ene helft van de kast zomder kleding is en de andere helft normale kleding

17. Skye

Skye Niet meer actief

Als ik het vergelijk met de inhoud van Kyra haar kledingkast, dan zou ik zeggen "wat weinig", maar volgens mij heb ik gewoon veel te veel in de kast hangen!

Maar ik vind het aantal van jou dan wel iets te weinig. Ze worden zo snel vies en dan heb ik liever nog veel verschillende setjes in de kast hangen, zodat ik niet elke dag de wasmachine hoef aan te zetten omdat ze bijna geen kleding meer in haar kast heeft hangen! Dus ik zou persoonlijk wel wat meer kleding aanschaffen!

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Heb zo'n 20 setjes, van goedkoper (in tuin spelen en naar kdv) tot duur (voor dagjes uit, feestjes enz). Kan bijna alles ook onderling combineren, daar let ik altijd op als ik het koop. Voor deze zomer veel wit en blauw, in allerlei varianten. Rokjes kan weer een legging onder, poloshirtjes met korte mouw kan op frisse dagen een longsleeve onder, paar dunnere spijkerbroekjes en heel wat jurkjes. Ik weet niet wat normaal is, dit is onze eerste ;) maar ze worden sneller vies nu buiten en ik heb een bloedhekel aan vlekken. Wassen doe ik elke dag wel trouwens maar als je dat niet doet heb je echt wel heel wat nodig denk ik.

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik kan het ook niet nieuw betalen maar neem de kleding over van een kennis ;)

20. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Sorry dames voor de onduidelijkheid. Het gaat idd over de kleding van onze dreumes van anderhalf jaar oud.
    Ooh, dus in principe heb ik zoveel eigenlijk nog niet als ik het goed begrijp? Ik dacht dat ik wel veel shirtjes had, aangezien je in Nederland nooit weet of het een warme zomer word, maar als ik sommige verhalen hier lees, moet ik minstens nog 7 shirtjes aanschaffen dan?
    Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik zoe gewoon een beetje een leidraad.

Deel Deze Pagina