Hoeveel slaap met 3 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pinda, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hier wordt niet veel geslapen overdag nl:

    10 uur tot 12 uur
    15 uur tot 17 uur
    En dan van 20 uur tot 7.30 uur. (tussendoor nog wel fles om 22.30 uur, maar dan wel slapend!)

    Hoeveel slapen/sliepen jullie kindjes met drie maanden?

    Ik vind het zo weinig wat hij slaapt, maar hij is verder heel vrolijk en helemaal niet jengelig.
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Dano krijgt 5 keer per dag een voeding op verschillende tijden want ik geef de borst maar het ritme is gemiddeld zo

    slapen
    voeden (20 minuten)
    even spelen (met uitzondering van de vroege voeding van 7:30u) (45 minuten - tot 1 uur)
    en dan weer slapen

    hij is dus als hij wakker wordt elke keer 1,5 uur wakker en gaat dan naar bed.
    Ik merk het zodra hij begint te duimen of moedeloos voor zich uit kijkt, dan leg ik hem in bed meestal duurt het een minuut of 15 eer hij slaapt.

    Nou moet ik zeggen dat Dano sinds kort sávonds aan het spoken is, dus vanaf 19:u-21:30 klaarwakker
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    De ene baby heeft meer slaap nodig dan de ander.

    Er zijn die 18 uur slapen en dus maar 6 uurtjes wakker zijn, of maar 12 uurtjes slapen.

    Bij Isabella werd het pas met 3,5 maand minder slaap.
     
  4. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Dit hebben wij tot aan de 2,5 maand ook gehad en dan sliep hij overdag weer meer. Nu slaapt hij 's avonds en is overdag meer wakker. Hij slaapt alles bij elkaar opgeteld zo'n 16 uur op een dag.
     
  5. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    7 uur wakker voeden en dan gelijk weer slapen tot 9.30-11 uur (verschillend)

    13 t/m 14.30 of 15 uur slapen

    Soms helemaal niet meer slapen tot 20 uur en anders nog ff 1 uurtje rond 18 uur.

    En dan van 20 of 21 uur t/m 7 uur.
     
  6. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Pinda ik vind 16 uur niet te weinig hoor. Emir slaapt overdag ook weinig vandaag heeft hij toevallig wel 3,5 uur in de middag geslapen, het ligt bij hem eraan hoe moe hij wordt van het spelen en aandacht vragen. In de nachten slaapt hij gelukkig door vanaf het begin al. Hij slaapt minimaal 12 uur op een dag. Het ligt dus bij hem aan hoe moe hij wordt.
     
  7. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin slaapt gruwelijk veel vind ik. T lijkt wel alsof t slapen is, dan eten en dan ff spelen en dan weer slapen.. Ik kom tijd te kort.. ;)
     
  8. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hier ook een slaapkopjuh,
    8 uur fles, spelen tot 9uur dan slapen tot half 12...
    12 uur fles spelen tot 13.15 gaat ze weer naar bed tot half 4 dan kwart voor 4 een flesje dan gaat ze rond half 5 al weer slapen tot half 7....dan is het 7 uur in bad.. half 8 de fles en dan gaat ze door tot de volgende ochtend half 8.
     
  9. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het wisselt per dag, maar Brams slaapschema van vandaag:
    tot 7.00
    van 8.30 tot 10.45
    van 12.00 tot 14.15
    van 16.00 tot 17.30
    vanaf 19.30 weer op bed
     
  10. mamasanne

    mamasanne Lid

    10 jul 2007
    48
    0
    0
    Is toch heerlijk dat hij lekker wakker is ? en ook nog zo vrolijk! En 16 uur is voldoende hoor ! zolang hij lekker gezellig wakker is is er niets aant handje!

    kus
     
  11. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Meneer heeft sinds 3 dagen besloten om overdag maar meer te gaan slapen en dan 's avonds van 19 - 21.30 te gaan spoken :D :D

    Heerlijk dat ze hun eigen ritme gaan bepalen! Slapen wanneer je wil en als papa en mama willen dat je gaat slapen dan stug wakker blijven :D :D

    Waar is toch die handleiding :D :D ?
     
  12. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Zit de handleiding niet standaard op het rugje getatoëerd dan?
    :D
     
  13. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    [-( geen handleiding en vaak ook niet echt een ritme hier.. Ik probéér t wel, maar meestal slaapt hij als hij bv zn fruithapje moet hebben, dan ga ik m echt niet wakker maken hoor! Zoals vanochtend werd Justin ff voor 7 uur wakker. 7 uur er uit, lekker n fles van 150/5 met wat nutrix (waar hij 20 cc van heeft laten staan, maar goed dat zijn we wel gewend onderhand) :( . Toen kwart voor 8 weer naar bed, want meneer was super ongezellig.. Om 9 uur weer eruit maar dan zíe ik gewoon dat ie nog niet lekker uitgeslapen is en om 10 uur is ie wéér moe :confused: en gooi ik m maar weer op bed. Tot 11 uur en zelfs toen was meneertje Justin niet vrolijk, beetje jengelig zeg maar.. en constant in de oogjes wrijven ed.. Dusss om12 uur gegeten 100 cc ofzo en 12.30 maar wéér op bed gedaan en sinds een uurtje slaapt hij.. Is dit n sprongetje of haal ik Justin er te snel uit ofzo? Ik vind t zo 'sneu' om m te laten liggen, hij ligt al zo vaak in bed denk ik dan.. :oops:
     
  14. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Patroeschka herkenbaar hoor...britt heeft dit ook
    ze word vaak naar een uur wakker maar ik laat haar nu gewoon liggen, ze huilt niet of ze maar brabbeld wat tegen haar nijntje dit duurd vaak maar een min of 10 en dan gaat ze verder slapen
    en als ze dan wakker word is ze teminste niet sjago...Britt heeft aan een uur slapen ook echt niet genoeg, maar net wat je al zegt dan denk je van ow ik hoor haar en ze is wakker dus hup er uit want vond ook erg sneu haar dan telaten liggen,als ze huilt ga ik wel even kijken en troost ik, leg haar weer neer geef nijntje in haar handjes en dan is het vaak ook weer goed.....Ik heb voor me zelf zo iets van binnen de 2 uur wakker dan ga ik (buiten huilen om) niet naar haar toe naar de 2 uur is het schonen billen en lekker er uit.

    groetjes jantina
     
  15. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    NOu die kleine van mij is nu 5 maanden en die heeft overdags nog geen vast ritme om te slapen, de ene dag slaapt hij heel veel op een dag en de andere dag is hij meer wakker dan dat hij slaapt... hij slaapt overigens wel van 9 uur s'avonds tot 8 uur smorgens door dus dat ritme heeft hij al wel maar dit ritme heeft hij al sinds dat hij heel klein was
     
  16. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ok dan ga ik dit ook maar hanteren denk ik, want t is voor Justin ook niet leuk aldoor er in en er weer uit.. :(
     
  17. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ik heb ook heel vaak dat hij wakker wordt na een 45 minuten slapen en dan begint te huilen. Als hij na 10 minuten nog huilt haal ik hem uit bed, want dan gaat hij niet meer slapen. Soms huilt hij ook in zijn slaap en dan is het na een paar minuten over.
    Meneertje vertoont ook geen signalen dat hij moe is. Gapen doet hij niet, ook niet in de ogen wrijven. Wordt ook niet drukker of rustiger als hij aan het spelen is. Hij is bv aan het spelen in de box en is dan ineens vertrokken. Best lastig, dus laat hem nu steeds zo'n 1,5 a 2 uur wakker zijn en dan leg ik hem op bed
     
  18. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Daan is nu 8 maanden en is tussen de voedingen door 2uur wakker. Hij is dan echt dood versleten
     
  19. Daphne1980

    Daphne1980 Bekend lid

    5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    In het begin sliep Kamiel ook niet veel. Ik vond echt dat hij veel op was. Maar toen las ik een stukje over regelmaat en dat het in principe bij veel baby's 2 uur op, 2 uur af is. Ik dacht, laat ik het eens proberen en nu slaapt hij veel meer en op meer dezelfde tijden!
    Wat ik deed was hem goed in de gaten houden of hij in zijn ogen wreef of moe uit zijn ogen ging kijken (wat ik bij hem heel goed kan zien, krijgt wallen en blauwe randen om zijn ogen), als hij dat dan deed dan legde ik hem (wakker) in bed en liet hem alleen. In het begin moest hij er echt aan wennen, maar ik merkte dat hij een stuk vrolijker en gezelliger werd (dan dat hij al was hoor) en meer ondernam in de tijd dat hij wakker was. Ik zag een wereld van verschil!
    En nu, met 8 maanden, slaapt hij nog veel: 9:30-11:00, 13:00-15:00 of zelfs 16:00 en dan om 19:00-7:30.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Gr Daphne
     

Deel Deze Pagina