hoeveel slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suzy28, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Ik weet dat het voor ieder kindje verschillend is, maar wat zijn de richtlijnen over de hoeveelheid slaap overdag in de loop van de maanden.
    Ik leg Evi nu nog na elke voeding gewoon op bed en los van het feit dat ze nu al 2 weken in een fase van hazeslaapjes overdag zit (en hierna is ze niet uitgerust) denk ik dat ze normaal gesproken met de tijd zelf zal aangeven wanneer en hoe lang ze wil slapen. Maar zijn hier een soort van schema's voor van b.v. 6 maanden en 2 slaapjes van ca. zo en zo lang, wat is gebruikelijk? Ik heb nl. niet echt een idee (voel me echt een leek af en toe) :D

Liefs,
    Suzy

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Tjaaaa, dat is inderdaad zeer verschillend. Ik had/heb drie heel verschillende slapertjes.

Onze oudste was een zeer slechte slaper (nog steeds slaapt hij weinig) Kan me herinneren dat hij telkens maar een kwartiertje of halfuurtje sliep, en dan alweer wakker was. Toen hij nog maar een paar dagen was al! Toen was ik er aan gewend, hij was niet hangerig, hij was gewoon veel wakker. 's Nachts wel lange nachten gelukkig.

De tweede sliep wel dubbel zoveel. Ik maakte me zorgen en dacht: dat is niet goed, hij slaapt zomaar 2uur achter elkaar!
    Na een paar maand werd dat steeds minder en ach... het loste zich vanzelf op.

Nu nummer drie: Jesse. Eerst sliep hij bijna van voeding tot voeding! Dus nog weer meer dan de tweede! Met de maanden werden die slaapjes minder en korter.
    Jesse maakt nog steeds drie slaapjes overdag, meestal 's ochtends zo'n 45 minuten en in de middag anderhalf uur, en rond zes uur nog weer een klein uurtje.
    Hij wordt morgen 6 maand.

Maar als je merkt dat je dochter na de voeding nog niet moe is, kun je even met haar gaan spelen, zingen, of in de box leggen ofzo. Dan geeft ze vanzelf wel aan wanneer ze moe is en kun je haar te slapen leggen.
    Succes ermee hoor!

3. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Nova slaapt een uurtje (soms anderhalf uur) en dan is ze ongeveer twee uurtjes wakker. Ik leg haar in bed zodra ze in haar oogjes wrijft, gaat geeuwen of begint te jengelen.

's Ochtends is ze rond zeven uur wakker, maar dan is ze nog wat moe en ligt ze er na een uurtje alweer in. Maar als je zo om je heen leest/hoort, is ieder kindje ook hierin weer anders. Gewoon goed naar je kindje kijken, de één kan veel wakker zijn zonder moe te worden en een ander kindje heeft veel slaap nodig.

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier een kindje dat nog steeds vrij veel slaapt. Van 19u tot 9u (met tussenpozen om te voeden) en dan overdag slaapt ze nog makkelijk 4 à 5 uurtjes bij elkaar. Ik ga vaak wandelen met de wandelwagen en dan slaapt ze ook erg makkelijk in.

5. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik geloof niet dat hier richtlijnen voor zijn, hoogstens gemiddelden...

Mijn dochter is 6 maanden en slaapt zo'n 15 uur per etmaal. Ze slaapt globaal 's nachts van 18u a 19u tot 6u, dan meteen na de voeding van 6.30 tot 7.15u, 's ochtends van 10 tot 11.30u en 's middags van 15u tot 15.45u. De laatste weken komen we hier aardig mee uit hoewel 3 uur wakker wel een beetje het maximum is.
    Ik kijk uit naar de tijd dat ze met 1 slaapje tussen de middag toe kan, dat geeft mij wat meer ruimte om eens iets te ondernemen.

6. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Mijn dochter slaapt van 21 uur tot 8 uur door, dan de fles en meestal slaapt ze dan nog een uurtje. Dan smiddags ongeveer 2 uur en aan het begin van de avond nog zo'n 45 minuten. Maar het wisselt ook nog wel regelmatig...soms meer en soms minder.

7. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Overdag slaapt ze nog 2x2 uur (ochtend en middag) maar je kunt zien dat ze in de ochtend langer wakker blijft (ze slaapt ook langer door) en dus ook later gaat slapen en uiteindelijk maar 1x overdag slaapt. In de avond slaapt ze van 20.30-8.00. Maar vandaag was ze om 6.39 wakker en is ze in de ochtend weer gaan slapen :)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.147
    7.209
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt al een paar maanden van ongeveer 19 tot 7 uur en overdag 3 slaapjes van meestal 45 minuten. Ze begint nu over te gaan op 2 slaapjes. het laatste slaapje (rond 16:30) lukt het vaak niet meer om te slapen, dus nu houden we haar wakker. Ze is meestal 2 a 3 uur achter elkaar wakker, maar ook wel 5 uur als het zo uitkomt (als we gaan winkelen ofzo, dan slaapt ze niet).

9. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Hier lukte het haar met 3 maanden om zo'n uurtje wakker te blijven na het ontwaken. Dus ze kreeg borstvoeding, knuffelen spelen en dan slapen.

Nu zitten we overdag op 3 slaapjes.

11.30-13.30
    15.30-17.00
    19.00-20.30 papfles en slapen tot 9.00-9.30 :D

10. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Na zijn papfles van 19:30 slaapt hij tot 7:15 de volgende morgen. Dan meestal van 08:45 tot 11:15. Dan van 12:45 tot 15:00. En dan van 17:30 tot 18:00.

Maar de ene dag is de andere niet. het komt ook wel eens voor dat hij 's ochtends maar een uurtje slaapt. Maar dan haalt hij het later wel weer in lijkt het.

Hij slaapt nu ook veel meer dan een maand geleden, terwijl ik dacht dat hij juist meer wakker zou worden. Soms wel jammer als we op visite gaan. 2 uur wakker is nu echt zijn maximum.Hij wordt dan huilerig en wil dan echt naar z'n bedje.

Deel Deze Pagina