Kleine in stuit...ik onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaSandra89, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo allemaal,

Er zijn al wel wat onderwerpen over geopend maar ik wilde toch even mijn verhaal kwijt.
    Sinds het begin van de zwangerschap ligt de kleine bij ons in stuit. Ik had in het begin de hoop dat ze ging draaien maar sinds een paar weken niet meer en inderdaad, ze is niet gedraaid...Afgelopen vrijdag een liggings echo gehad die dit nog eens goed bevestigde, ze ligt met der hoofdje bij mijn ribben en met der billen en beentjes onder. (Volkomen stuitligging)
    De verloskundige heeft ons doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar moeten we woensdag heen voor weer een echo en naar de gyn die de echo gaat beoordelen. De verloskundige vertelde al wat over de kleine evt te draaien enzo maar dit zit me helemaal niet lekker....Heeft iemand hier ervaring mee?
    En zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met volkomen stuitligging bevalling? Keizersnee?
    Ik ben nu 35 weken zwanger!

Alvast bedankt!:)

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Fenna lag in stuit vanaf een week of 28. Ze is, ook niet mbv een draaipoging gedraaid. Er was geen beweging in te krijgen.

De draaipoging deed wel pijn maar ik wilde het wel geprobeerd hebben.

Ik heb uiteindelijk voor een keizersnee gekozen.
    Dus over een stuitbevalling kan ik je niks vertellen.

Succes!

3. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    hoi,

ook mijn kleine ligt al hele zwangerschap in een stuit, hoofd boven en billen beneden....... wat ik van de gyn begrijp is dat als ze niet gedraaid is ze een draai poging gaan doen met 36 weken en anders kan ik kiezen uit een stuitbevalling of een keizersnede, ik zou zelf dan gaan voor een keizersnede denk ik... hoop dat je gauw duidelijkheid krijgt en echt info kan ikje nog niet geven aangezien ze bij mij ook nog niets hebben gedaan nu

4. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik heb ook voor een KS gekozen. Vond het hele bevallen al spannend genoeg, en durfde een stuitbevalling echt niet aan.

Nu zou ik, denk ik, anders besluiten, omdat het herstel toch langer duurt en ik nog een peuter heb om voor te zorgen.

De KS op zich vond ik lichamelijk redelijk meevallen, maar emotioneel gezien vond ik het jammer dat ik het gevoel van een natuurlijke bevalling gemist had/heb.

5. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Zelf geen ervaring mee... maar vriendin van me wel.
    Het draaien is haar heel erg meegevallen. Is pas gelukt bij poging 3, deed wel zeer, maar niet zo horror als wat iedereen haar verteld had. Zij is blij dat ze het gedaan heeft!!!

6. Bedankt voor jullie reacties!
    Ik denk dat ik het niet wil laten draaien...Het geeft me een raar gevoel waar ik me niet prettig bij voel dus dan laat ik het liever zo zitten. Een stuitbevalling mag bij mij waarschijnlijk niet omdat haar voetjes onder der kontje liggen. Bij de uitgang dus.
    Hopelijk weten we morgen meer, om 10 uur een echo en dan om 4 naar de gyn!
    Jullie horen het nog!

Deel Deze Pagina