Hoeveel tijd tussen flesjes s avonds?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Rainbow88, 10 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Mijn zoontje kreeg 3 maanden bv, sinds een maand overgeschakeld op fv. Verzadigingsmelk. Hij drinkt overdag om de 3/4u. S nachts om de 4/5u. Hij drinkt 120 tot 180 ml per keer.

    Qua uren zit er nog totaal geen ritme in, wat ook wel logisch zal zijn.

    Mijn vraag is , stel hij drinkt rond 17u/18u een fles. Rond 19u/19.30 is zijn kaars uit en moet hij de nacht in. Kan het kwaad als we hem dan een flesje geven ook al is de vorige fles nog maar 1-2u geleden?

    Wakker erin leggen zonder fles lukt nog niet s avonds....
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Nee zolang hij er geen last van krijgt en het gewoon opdrinkt lan dat geen kwaad.
    Je zou ook twee halve flesjes kunnen aanbieden.
     
  3. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Je bedoelt dat hij helemaal niet gaat slapen zonder zijn fles? Of dat hij niet tot morgenochtend doorslaapt?
    Als het dat laatste is zou ik hem in bed leggen en zijn fles geven als hij wakker wordt ( hier is de jongste ruim 9 maanden en krijgt nog een late en een nachtfles)

    Anders gewoon proberen hoeveel hij dan wil drinken. Of die fles ervoor wat minder.
     
  4. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Ik bedoel niet gaan slapen.. doorslapen is hier nog niet aan de orde helaas
     
  5. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Mijn zoontje van 3.5 maanden krijgt nog 6 flesjes van 135 ml (waarvan hij vaak ook nog wat laat staan). Dit is idd incl een nachtvoeding (ergens rond 5 uur meestal). Bij de eerste flessen zit er meestal rond de 4 uur tussen (komt vaak dan zelf ook niet voor de fles), de laatste flessen stuur ik een beetje en zitten korter op elkaar. In praktijk betekend dat dat hij vaak ergens rond 17 uur een fles krijgt en dan idd tussen 19 en 19.30 uur weer 1 voor het naar bed gaan (dan gaat bij hem idd ook zijn kaarsjes uit). Dit werkt prima voor hem, hij drinkt de fles van 19 uur dan ook gewoon. Laat ik hem zonder fles slapen dan wordt hij met een uurtje weer wakker, met fles slaapt hij tot ongeveer 23 uur, krijgt dan nog een fles (vaak slapend) en gaat dan de nacht in tot dus ergens rond 5 uur.

    Dus zou zeggen als hij het flesjes nodig heeft om in slaap te komen gewoon aanbieden, hij drinkt dan zelf wel wat hij wilt.
     

Deel Deze Pagina