Hoeveel uitjes doen jullie met het gezin? En waar dan?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Deedee91, 1 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Vandaag start het sparen bij de ah voor 2de kaartje gratis op uitjes. Gelijk even gekeken waar je allemaal heen kan gaan. En ik zie gewoon te veel leuke dingen maar waar haal ik de tijd vandaan? Ik werk in de zorg, om het weekend werken. Elk weekend zit vaak wel vol met plannen/verjaardagen/fam bezoek of ik moet extra werken. Maar die uitjes zijn ook zo leuk om te doen en zo waardevol voor ons. Ik hou er van om herinneringen te maken. Door de weeks doe ik genoeg met mijn dochter maar zo samen vind ik ook erg fijn.

    Dus mijn vraag hoe vaak doen jullie uitjes met het gezin? en dan bedoel ik dierentuin, pretpark, musea, dagje groot zwembad zoals centerparcs.
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Sporadisch :)

    Toevallig nu twee weekenden achter elkaar naar een hotel geweest. Maar kan ook zijn dat er 2 maanden geen echt uitje is en er gewoon ergens wordt gewandeld of geluncht in een restaurant. Dat doen we wel regelmatig: ergens anders eten of lunchen :) zoon vindt eten in een restaurant echt zo gaaf! Dus ook een uitje in die zin, vaak gaan we vooraf dan wandelen.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Musea wel vaak. Zeker elke maand of vaker. Dagje groot zwembad: paar keer per jaar: grote vakantie 2 of 3 keer, kerstvakantie enz.
    Dierentuin paar jaar geleden bijna wekelijks omdat we toen een abbo hadden, dat is nu verruild voor een museumjaarkaart.
     
    Roanna en cowgirl80 vinden dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Niet zo vaak (meer). Ze sporten hier alledrie op zaterdag, dus er blijven niet veel vrije weekenden over.
     
  5. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.047
    3.512
    113
    Vrouw
    Ca. 1x per maand. Vaak hebben we ook wel een abonnement ergens van, waar we dan wat vaker komen (dierentuin en museumjaarkaart gehad, nu van een doepark/speeltuin in de stad).
    Moet trouwens allemaal op de zondag, want zaterdag is sportdag :)
     
  6. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Met hele hele gezin niet zo vaak, dat wil niet qua tijd enzo. Met een deel van het gezin of 1 op 1 wel kleinere uitjes regelmatig. Ergens eten/lunchen elke week. Dierentuin/pretpark moet vaak in het weekend en dan hebben we of geen tijd of geen zin, dus dat is niet zo vaak. Een grote speeltuin, museum of iets wel wat vaker.
     
  7. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.871
    15.311
    113
    #7 Sado, 1 jul 2019
    Laatst bewerkt: 1 jul 2019
    Wat tel je mee als ‘uitje’? We gaan met onze kinderen (2 en 1 jaar) elk week een keer uit eten of ergens lunchen of ergens een stukje taart eten, oid.

    We hebben een jaarkaart voor Disneyland en gaan zo’n 4-5 keer per jaar daar een paar dagen naar toe :) Dat zijn de fijnste uitjes!
    Verder gaan we graag in een mooi park, bos of op het strand wandelen (eens per 3-4 weken) of naar de dierentuin, Sprookjeswonderland, etc (4-5 keer per jaar, denk ik zo).
    Recent ook naar een voorstelling van het Zandkasteel geweest, was voor de oudste erg leuk.

    Ik kan niet wachten tot de kinderen oud genoeg zijn voor musea, daar ben ik zelf dol op. :)
     
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Wij doen op zaterdag de sport, boodschappen, verjaardagen, alle verplichte nummers. Dan blijft de zondag over voor onszelf. We gaan wel 1x p maand naar een museum met onze museumjaarkaart. Vroeger hadden we ook een abbo op de dierentuin, maar dat hebben we opgezegd omdat de kinderen er klaar mee waren. Het hoeven niet altijd grote/dure uitjes te zijn; strandwandeling maken en een kop chocomel drinken, of een hut bouwen in een speelbos, of ergens met een veerboot naar de overkant en terug:)
    We spreken tegenwoordig ook vaak zo af met vrienden. Iedereen heeft 2/3/4 kinderen en om dan de hele middag bijelkaar thuis koffie te drinken is gewoon druk en saai, gewoon lekker afspreken op een speelplek en de kinderen laten ravotten.
    Verjaardagen zijn we ook voor een deel mee gestopt. Alleen naar allerbeste vrienden/familie en als het uit komt op zaterdag eind van de middag. Als ik alleen maar gestressed en ge-ergerd raak van een verjaardag dan sla ik over, ik hoef zelf ook geen visite op mijn verjaardag die het eigenlijk alleen maar zien als verplichting.
     
  9. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Toevallig afgelopen maand veel uitjes gehad. Maar ik ga regelmatig op pad.
    Ik ga zo nu en dan naar theatervoorstellingen. 2x brandweerman sam, juf roos, k3 en sint show geweest en op de planning staat paw patrol, weer k3 en weer sint show.
    Afgelopen maand zijn we in duitsland naar een pretpark geweest, ik ben naar sprookjeswonderland, thomas de trein in het spoorwegmuseum en duinrell geweest.
    Ik ga zo nu en dan naar een ballenbak en met mooi weer lekker naar een grote speeltuin, strand of park met een waterbadje. Dat zijn in mijn ogen ook uitjes.
    Dus ik doe genoeg leuke dingen met mijn kinderen.

    In de zomerperiode doe ik meer dan in de winterperiode. Dan is het toch wel beperkt tot de ballenbak.
     
  10. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw
    Wij gaan regelmatig naar de dierentuin. Hebben een abbo, dus daar gaan we ook voor een uurtje even heen.
    Verder doen we wel veel qua stukje fietsen etc, maar andere pretparken heb en we geen financiële ruimte voor. Af en toe zwemmen.
     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ik heb geen idee, er zit geen regelmaat in ofzo. We hebben een abonnement op de dierentuin, een museumjaarkaart en een pas van de stad waarin de wonen. :oops: Dierentuin zijn we in de afgelopen drie maanden denk ik drie keer geweest, musea niet/amper. De afgelopen maanden waren druk met sporten, verjaardagen en andere verplichtingen, dan gaan we weinig dagjes weg. Voor de zomervakantie staat wel veel op de planning, dus dan halen we het weer dubbel en dwars in. ;) Musea en andere binnendingen doen we vooral in het najaar en de winter, maar in de zomervakantie hebben we er ook een paar gepland staan.
     
  12. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Geen idee maar fiets vaak wel even langs de musea voor kids hier in de stad. Dierentuin ligt wat verder weg, doen we minder vaak. Pretpark zijn ze nog te klein voor. Maar elke week gebeurt er wel van alles!
     
  13. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Ongeveer eens per maand, denk ik.we hebben een paar jaar een museumkaart gehad en dan gingen we vaak naar musea of kastelen.

    Nu gaan we zo vaak mogelijk met onze camper weg voor een weekendje. Meestal naar een bos, of een meer of de zee. Wandelen, zwemmen, naar een vreemde stad , heel soms huren we een dagje een bootje.

    Pretparken en dierentuinen bezoeken wij heel sporadisch, 1x per jaar of zo. Zelf houden we er niet zo van en met z n vijven is het vaak meer dan 100 euro entree. Daar kun je ook heel veel andere leuke dingen van doen.
     
  14. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Wat is een uitje? Wij gaan regelmatig (als het uitkomt) wel zwemmen in het zwembad op de hoek en in de winter ook wel regelmatig naar een indoorspeelparadijs. Niet maandelijks of wekelijks maar wel als het zo uitkomt.

    Echt uitjes meestal in de vakantie: kerstvakantie zijn we weggeweest en voorjaarsvakantie en meivakantie idem. De zomervakantie ook. Maar dat zijn nu nog wat goedkopere parken zoals sprookjes wonderland oud valkenveen en fien en Teun of land van Jan Klaassen. Ik ga niet als ze 10 zijn constant naar de Efteling of Walibi dan gaan we failliet ;)

    En verder nog wel regelmatig dingen als bioscoop, kinderboerderij een wat grotere speeltuin (dus niet een pretpark) ofzo. En met mijn ouders regelmatig naar een dierentuin...
     
  15. Adrianna

    Adrianna Actief lid

    31 mrt 2019
    116
    36
    28
    Vrouw
    Eens in de twee weken naar de dierentuin (erg dichtbij en abo).
    Eens per week zwemmen.

    Overige uitjes verschillen. Soms 2 keer in de maand en soms twee keer in de maand.
    We gaan elke dag wel iets doen samen...lunchen, speeltuin opzoeken oid.

    Het scheelt dan ook wel dat ik thuis werk.
    Het antwoord van mijn man die fulltime buitenshuis werkt zal dan ook totaal anders zijn omdat hij er alleen op vrije dagen bij is.
     
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Uitjes als zijnde dierentuinen en pretparken doen we weinig. De oudste is bijna 16 jaar en die gaat niet meer zo druk mee met ons ;)
    De middelste van 13 jaar vindt het gelukkig nog steeds leuk. We zijn zowat iedere week op het strand te vinden om daar lekker met de hond te wandelen, dan pakken we een strandtent voor een heerlijke lunch of een bittergarnituur, de jongste vermaakt zich in het water, springkussen en speeltoestellen.
    In de zomer fietsen we op een mooie avond lekker maar het dorp om daar lekker een ijsje te eten en we lunchen heel wat af in de weekenden of gaan ergens een lekker taartje eten.
    Het lijkt me best leuk om nog een keer met het gezin naar de Efteling te gaan maar het prijskaartje met 5 personen, parkeren en alles wat er bij komt kijken houdt me tegen en is me niet waard.
    Volgend jaar zijn we 20 jaar getrouwd dus misschien is dat een mooie gelegenheid om het toch een keer te doen, blijft voor iedere leeftijd leuk.
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zwemmen doen we overigens ook en dan vooral met de jongste, althans mijn man doet dat, ik haat zwembaden;)
    Is echt een vader- dochter uitje.
    Einde zomer gaan we met het gezin kanoën en daarna lekker eten.
     
  18. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Uitjes in de zin van pretparken niet zo vaak. We doen wel geregeld mee aan activiteiten in de buurt. Afgelopen maand toevallig wel een dagje Slagharen gedaan. Deze maand gaan we ergens kijken naar het schapendrijven en mag zoontje meedoen met een workshop pottenbakken. Uiteraard doen we meer in de zomervakantie dan in de rest van het jaar, gemiddeld genomen. Wij gaan meestal op vakantie in de krokus- of meivakantie dus in die maand wordt daarnaast niet meer veel gedaan. In het najaar standaard een halloween activiteit en in december idem maar dan met Sinterklaas en/of kerstthema. We gaan ook 2x per jaar naar een musical of theatervoorstelling en 1x per jaar naar de bios.
     
  19. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ik denk zo gemiddeld 1x per maand ongeveer? Misschien iets vaker, ligt ook aan de periode. Mijn man werkt 6 dagen in de week, wij zijn dus ook aangewezen op de zondagen. We hebben een jaarkaart voor Plopsaland, daar gaan we regelmatig naar toe. Of we gaan zwemmen, pretpark, dierentuin enz. Ik ga ook vaak met dochter naar voorstellingen in het theater, zijn in inmiddels bij Zandkasteel, juf Roos, Bumba, Rupsje Nooitgenoeg geweest. Ook een aanrader als uitje!
     
  20. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben bijna nooit de hele dag thuis, haha. Pretpark, dierentuin ongeveer elke 2 maanden. Vorig jaar zat ze nog niet op school en hadden we een abo op Linnaeushof, wel 10x geweest denk ik. Efteling dat vorig jaar 4 x, dochter was nog gratis toen. Dit jaar ook al 2x Efteling gedaan, keertje dierentuin, keertje Duinrell Zwemmen doen we elke paar weken, binnenbad meestal, in de zomer vaak naar buitenbad. Geitenboerderij, kinderboerderij, binnenspeeltuin, andere speeltuintjes in de buurt, bos, soms theater, zwemmen bij een meertje regelmatig, soms een kermis, boerderijdag, schaatsen, Ikea, Intratuin met ballenbak en klimtoestel. Intratuin heeft ook regelamtig kinderworkshops, of bv een themamiddag, zoals met Elsa en Olaf op bezoek. We zijn weinig thuis :roflmao: Veel dingen kosten niks tot weinig.
    Verjaardagen doen we weinig aan. Eigenlijk alleen kinderverjaardagen. Ik heb geen zin in elke week of 2 weken een verjaardag uit te zitten. Ik besteed mn tijd liever aan leukere dingen.
     

Deel Deze Pagina