Hoeveel uitjes doen jullie met het gezin? En waar dan?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Deedee91, 1 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    foutje
     
  2. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Meestal in een vakantie en dan in de zomer wat vaker. Maar in de meivakantie bijv naar een leuke theatershow geweest. Ik hou zulke dingen wel in de gaten maar is dan net of het uitkomt. De kinderen zijn echt dol op theater!
    Meestal 1x per jaar naar de Efteling. Zwemmen nog niet maar ik wilde minimaal 2 kinderen met zwemdiploma zodat we ogen genoeg hebben.
    Dierentuin doen we zo om het jaar.
    Musea vinden wij en de kinderen heel leuk. Doen we meestal ook in de zomervakantie.

    Circus wil ik graag nog een keer heen met ze.
    En ik moet mezelf er aan herinneren dat we vaker 1 op 1 iets kleins gaan doen. Even de stad in voor een drankje of stukje taart. Zaterdagen zitten hier altijd zo vol met clubjes en boodschappen, en op zondag is alles dicht hier. En door de weeks moet mijn man werken waardoor ik niet 1 op 1 weg kan met ze.

    Verder gaan we veel wandelen met de hond.
     
  3. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Een eindje wandelen of fietsen is hier een uitje. Of een boodschapje doen op de fiets.
    Zwemmen proberen we maandelijks te doen.

    Tussendoor veel naar speeltuinen, kinderboerderijen, ergens wat lekkers eten.
    Zolang het maar niet te veel kost. Grotere pretparken hoeven we echt niet heen nog.
     
  4. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Vorig jaar hadden we een rotterdampas waarmee we echt veel hebben gedaan. Bijna wekelijks wel ergens naartoe. Museum, plaswijckpark, bioscoop, zwemmen etc. Vaak gecombineerd met een lunch met korting of ergens een gratis ijsje etc.
    Sinds februari hebben we nu weer een blijdorp abonnement, daar gaan we 1x per maand naartoe en verder proberen we nu vaker wat gratis of goedkopere dingen te doen zoals wandelen, picknicken, speeltuin (soms een speeltuinvereniging dus iets groter maar wel met een kleine entreeprijs), naar de plas, thuis een filmavond, knutselmiddag in het buurthuis, rommelmarkt etc.
     
  5. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.329
    842
    113
    Wij ondernemen veel met onze kinderen. Wij hebben een seizoensplek op de camping en zijn daar elk weekend te vinden. Boswandelingen, fietstochten, naar het bosbad, braderie etc. In de winterperiode gaan we vaak zwemmen. Ook hebben we een jaarkaart van hoenderdaell. Museumjaarkaart hebben we nu niet meer ivm de baby.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Af en toe.
    Ik ga maandelijks met ze naar de avonturenboerderij maar die zit op 1.5km fietsen.

    Dierentuin vind ik echt doodsaai dus dat doen we niet.
    Zwemmen 1x per 2 maanden ofzo?
    Pretpark 1 a 2x per jaar.
     
  7. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    Er zit niet echt een duidelijke regelmaat in eigenlijk. Vaak gaan we in de vakanties wel wat dagjes weg en studiedagen benutten we graag voor pretparken. Qua weekenden denk ik dat eens per maand of zo iets met het hele gezin doen. Wat wij graag doen is o.a.:
    - pretparken of dierentuinen bezoeken
    - wandelen over het strand/door de duinen en dan wat eten bij een strandtent
    - wandelen door het bos en ergens warme chocomel drinken of pannenkoeken eten
    - kindvriendelijke musea bezoeken
    - naar de bios of het theater
    - naar een speeltuin of binnenspeeltuin

    Verder onderneem ik zelf ook regelmatig wat met de kinderen en mijn moeder of zus , dingen die mijn man niet zo leuk vindt, zoals:
    - zwemmen
    - strand (niet wandelen, maar echt zwemmen enzv)
    - festiviteiten met grote mensenmassa’s, zoals een braderie, fancy fair, festival, dat soort dingen
    - ook dingen als speeltuinen en dierentuinen.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  8. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Regelmatig. We hebben een abonnement op Blijdorp en de Rotterdampas (per jaar is die).
    Met die laatste pas kan je gratis naar musea in Rotterdam en Den Haag (en omgeving). En gratis een keer naar Duinrell, Omniversum, Plaswijck, etc.

    Soms doen we twee dingen in een week, maar kan ook zijn drie weken niks.

    Hier zwemmen ze op zaterdag om 8 uur en vaak gaan we daarna wat leuks doen.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Vroeger best vaak, hebben een abonnement gehad op de Efteling. Maar nu de kinderen ouder zijn en veel sporten en de oudste ook een eigen leven krijgt, is het een stuk minder en zijn we blij dat we in het weekend wat rust hebben ;)
    Gaan nu iets van 1 keer per jaar naar een dierentuin, bijna elk jaar naar de Efteling (vaak met overnachten daar), dit jaar waarschijnlijk naar Toverland. Af en toe een museum als het zo uitkomt (afgelopen mei musea in Rome gedaan ;)). En in de zomer een paar weken weg en in het voorjaar en najaar vaak een weekend. Is toch ook een soort van uitje.
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Het is maar net wat je een uitje noemt. We gaan regelmatig met het gezin een stuk fietsen, geocaching, naar de kringloop ergens in de buurt. Dierentuin max 1 keer per jaar. Net als een pretpark niet zo vaak, maar voor onze zoonnis al snel iets leuk, picknicken is 1 van zijn favoriete dingen om te gaan doen.
    Ergens wat drinken of broodje eten behoort ook tot zijn favorieten. Dingen die we niet elke week doen maar geregeld
     
  11. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Echt dure zaken niet. Ook gemakkelijk want zoon kan nog minder tegen drukte dan ons. Met de Efteling doe je hem dus niet echt een groot plezier in de zomermaanden.

    Zwemmen, bioscoop, speeltuin doen we regelmatig. Ook heb ik een abonnement bij het sprookjesbos en de valkenier. Hier heb ik het nooit echt druk meegemaakt en mocht het ineens te druk worden gaan we gewoon weg. We hebben toch een abonnement dus het geld is niet verspild.
     
  12. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.175
    1.357
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik denk een paar keer per jaar. Heb net vandaag 2 kaartjes voor Walibi en Apenheul gescoord op de site van VakantieVeilingen. Jongste houd niet van pretparken en oudste niet meer zo van dierentuinen. Ik ga dus deze zomervakantie 1 op 1 met hen een dagje weg.
     
  13. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.051
    2.430
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Wanneer we maar zin hebben.
    Musea en kastelen is mijn zoontje dol op.
    Dagje pretpark doen we weleens of dierentuin. Dat laatste ben ik zelf minder fan van, heb niks met dieren en vind dat ze niet in een dierentuin horen.

    Gelukkig is geld nooit een issue, we kunnen doen wat we willen.
    Zoontje vindt het vaak ook heerlijk om gewoon thuis met zn Lego te spelen.
     
  14. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Iedere weekenddag een uitje, dus 2x per week: museum, stad bezoeken, shoppen, dierentuin, zwembad, uit eten / lunchen, dagje fietsen of strand / recreatiegebied, etc. Heerlijk, we proberen het er van te nemen nu het (financieel, lichamelijk, etc) kan. Ik zie in mijn werk (zorg) dat dit soort ervaringen mensen het meeste bij blijven in hun laatste jaren. Niemand heeft het dan nog over zijn opgeruimde huis, het trouw afstruinen van alle verjaardagen van alle buurkinderen, etc. Wat mij betreft een enorme rijkdom van mijn werk: je kunt de wijsheid van veel oudere mensen 'meepikken' om je eigen prioriteiten aan te passen. Levenswijsheid op een presenteerblaadje
     
    Fantykoekie, pippa26 en Salentein vinden dit leuk.
  15. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik ben het helemaal met je eens maar waar haal jij de tijd dan vandaan? ik werk dus ook in de zorg. Om het weekend werken. Dus zou niet weten waar ik die tijd vandaan moet halen. Wij zijn zelf ook echt van de uitjes, herinneringen maken maar het is wel lastig qua tijd.
     
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar dan heb je dat andere weekend toch het hele weekend de tijd?
     
  17. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    We hebben een abbo op de dierentuin
    Zwemmen geregeld

    Ik ben met haar naar koningin Julianatoren geweest in mei
    Mijn man met haar naar plopsaland in juni
    We hebben nog een k3 concert gepland staan

    Normaal doen we ook wel dagje pretpark maar mijn man heeft al 5 wkn arm in gips en moet nog 4 wkn dus dat gaat um even niet worden
     
  18. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ik niet hoor, onze familie woont overal en nergens in het hele land. Dus weekenden zijn zo gevuld met verjaardagen/of bezoekjes. Meestal ene vrije weekend naar mijn moeder en zusjes andere naar man zijn oma. Of ze komen bij ons. Plus ik wil ook wel eens een vrije dag dat ik niks hoef. Daarnaast wegens personeelstekort en vakantie tijd werk ook vaak nog een zaterdag extra. Dus in de praktijk blijft er nog minder over.

    Ik doe door de week genoeg met mijn dochter, zwembad/strandje/bieb/ kinderboerderij maar dat vind ik standaard uitjes en eigenlijk best wel saai worden. Vaak alleen want veel mensen zijn aan het werk.
     
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja die standaard uitjes hier ook vaak. Zit echt niet elke week in dierentuin of pretpark, zou een beetje duur worden, haha. Kinderen vinden die standaard uitjes prima meestal.
    Verjaardagen doe ik niet aan. Alleen kinderverjaardagen en die hebben we niet zoveel. En 1x in de 2 weken op zondag naar mijn vader die 125 km verderop woont, waar zus en zwager met kinderen zijn.
    Als je echt meer wilt doen, zul je in andere dingen moeten schrappen denk ik. Vooral als dochter naar school gaat, want dan kan je doordeweeks niet veel meer doen.
     
  20. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    We gaan regelmatig naar een natuurspeeltuin/kinderboerderij/geitenboerderij/grote speeltuin
    Gewoon als we tijd hebben.
    Denk 2x per maand, grote speeltuin wel vaker.

    Pretparken komen we weinig, denk 3 keer per jaar
    dierentuin 2-3 keer per jaar.
    Bios ook paar keer per jaar.
    Zwemmen 1 keer per maand.
     

Deel Deze Pagina