Hoeveel uren werk je/je partner nu en straks?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Robin77, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Mijn vriend werkt nu 40 uur in de week.. En ik studeer nog.. Voor mijn verlof liep ik 2,5 dag stage en 2 keer 2 uur school..

    En als de kleine er is dan loop ik 1 dag in de week stage en moet ik 1 keer in de 2 weken 4 uur naar school.. Wij hebben dan (ligt eraan als ik naar school moet) voor 1,5 dag oppas nodig ... Oma wil heel graag oppassen maar misschien dat mijn vriend 4 dagen de week gaat werken en dan hebben we maar 1 keer in de 2 weken voor een half dagje oppas nodig..
     
  2. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik werk ongeveer 20 uur per week thuis (eigen zaak) daarbij tel ik niet de extra uren die ik erin stop of de administratie van mijn man doe haha (want dan heb ik overuren :p )

    Mijn man werkt ongeveer 60-90 uur per week , meestal gaat hij 4-5 uur weg in de ochtend en komt hij ergens tussen 19-22 uur thuis.

    Ik werkt eerst 40 uur voor de zaak maar dat vond ik teveel zo kan onze zoon lekker mee naar kantoor en is het niet too much..

    Mijn man werkt veel omdat ik dan wat meer vrijheid hij werkt zich liever nog dood als dat ik ons kind moet wegbrengen, we hebben nu toevallig besloten om hem 8 uur per week weg te brengen naar een KDV om te spelen met andere kindjes (2 x 4 uur) omdat we zagen dat hij hier behoefte aan kreeg maar voor zijn eerste verjaardag had ik hier geeneens aan gedacht...

    Ja we hebben een heel ander leven als meeste mensen wij liggen vaak vroeger op bed (dat heb je als je zo vroeg je bed uit moet en zoveel (lichamelijk) werk doet) als we thuis zijn zijn we er voor elkaar, geen uit etentjes, vrienden apart ofzo dan is het 100% ons gezin op nummer 1, heel veel mannen werken misschien maar 40 uur maar als je telt hoeveel ze dan nog weg zijn met hobbies, vrienden e.d. zijn ze alsnog veel weg.. en dat doen wij hier thuis dus niet, hier betekend vrij=familietijd
     
  3. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Is dat niet erg saai? Dan kan je nooit over iets anders kletsen dan over je werk!
    Wij hebben gezamelijke vrienden, aparte vrienden, aparte hobby's, en hebben altijd wel wat te vertellen thuis. Ik bedoel het niet aanvallend hoor, maar dat lijkt mij zo :)
     
  4. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Vind dit een hele pijnlijke opmerking... Mijn vriendin heeft geen keus die moet wel 5 dagen in de week werken, die heeft geen man waar ze op terug kan vallen en moet toch dr kindje kunnen onderhouden dus ze is bijna verplicht om 5 dagen te werken...

    Je moet eerst eens goed opletten voordat je zoiets zegt, dit raakt veel mensen !


    FF ontpic: Ik werkte 40 pw en mijn vriend ook , nu werk ik 24 pw en mijn vriend nog steeds 40 pw ... we redden het prima :)
     
  5. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vind het wel een groot verschil of je een alleenstaande moeder ben of zoals ik genoeg moeders ken die werken voor hun carriere 5 dagen lang (en voor het EXTRA geld, dus voor auto's , vakanties, merkkleding e.d.) heel veel mensen zeggen dat het PERSE nodig is maar als je dan gaat kijken wat ze allemaal uitgeven dan denk ik okay het valt wel mee...

    Dus ERGENS vind ik het wel raar dat je je kindje voor 5 dagen wegbrengt als het niet 100% nodig is (niet zoals bij een alleenstaande moeder dus) ik denk dat Esin dat bedoelde? dat ze DAT juist niet begrijpt (wat ik ook niet begrijp)

    Ja wij hebben geen tijd over zoiezo na het werken, wij hebben altijd lol met elkaar en genoeg te praten (waarover weet ik soms ook niet maar het gaat goed) wij kennen allebei niet anders (dat maakt het ook makkelijker)

    Ik zou juist weer gek worden van een man die "maar" 40 uur werkt en al die dingen wel doet, zo pas je altijd bij elkaar op een manier, de ene vind het geweldig en de ander vind het niets (wat ik totaal kan begrijpen als je het niet gewend bent om zoveel te werken)
     
  6. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    ik neem aan dat dit voormij bedoelt was?

    ik zal even uitleggen....jij moet het toch vooral begrijpen als jou man thuis zit met rugklachten...ik werk niet zoveel door andere klachten...die ik hier niet neer ga zetten....en mijn vriend heeft vroeger al besloten dat hij de kost winnaar wilde zijn...erg lief van hem...en ook hij heeft een cariere waar HEEL hard voor heeft gestudeerd (bijna klaar)...en een baan waar je niet minder dan 50 upw voor kan werken...dus oneerlijk nee hoor...ik doe het huishouden de boodschappen...is niet zo dat ik er verder niets bij doe.....

    en wat ik bedoelde naar de mensen die meer kunnen werken dan mij...dat ik dat knap vind omdat ik het niet kan!
     
  7. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Precies! Ik ga zo na mijn verlof dan geen 5 dagen werken, maar ik blijf 4 dagen werken. Ik ben alleenstaand(en nee dit was ook geen keuze) en ik heb geen andere keuze! Het liefste zou ik ook ietsjes minder werken, maar helaas zit dit er niet in!
    Dus degene die de opmerking maakte kan beter maar nadenken voordat ze wat zegt! :confused:
     
  8. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Of je moet het wat minder persoonlijk oppakken en in de juiste betekenis lezen, soms als je dingen persoonlijk oppakt lees je alleen wat je WILT lezen, ik denk echt dat ze echtparen bedoeld die puur carrierewijs of voor geld zoveel blijven werken..

    NIet zo aangevallen voelen want dan laat je alleen maar zien dat je je aangesproken voelt en dat zal vast niet de bedoeling zijn... het lijkt me logisch dat je als alleenstaande blijft werken je hebt immers geen keuze...
     
  9. joanita

    joanita Fanatiek lid

    7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hallo daar

    mijn vriend werkt nu 40+ uren die werkt in de logestiek, en gaat beginne met zijn vrachtwagen rijbewijs,
    dus die is straks nog meer maar daar heb ik geen moeite mee hoor,
    ijn
    ik zit op dit moment in de ziektewet, maar k heb een 36 urig contract
    werk namelijk in de zorg,
    en wil straks over na tussen de 20-24 uur, en echt niet meer. maarja dat hoort erbij zeggen ze wel eens he

    liefs
     
  10. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Het kan zijn dat ze het op een andere manier bedoeld, maar dan vind ik dat ze het wel even anders had kunnen formuleren, op deze manier voelen veel mensen zich nou eenmaal aangesproken ....
     
  11. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    lynn eigenlijk bedoelde ik dit niet voor jou hoor...... zeker niet...
    maar ik vind soms dat het maar zo vanzelfsprekend is dat de vrouw minder gaat werken en dat de man maar gewoon voltijd door moet pesen.... je leest heel vaak mijn man blijft "gewoon" al zijn uren werken... terwijl ik zeker weet dat er mannen zijn die ook wel wat minder zouden willen werken..

    gr jose
     
  12. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Dat denk ik ook, maar bij mijn man zijn baan kan dat niet, en hij wil ook niks anders gaan doen.
     
  13. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    okeej :) ...maar over dat mannen misschien minder willen gaan werken daar kun je wel eens gelijk in hebben....die van mij gaat zijn papa dagen ook zeker gebruiken....maar ik geloof trouwens ook dat er mannen zijn die absoluut niet minderen willen werken...(misschien vinden ze het ouderwets dat de vrouw het moet doen) ;)
     
  14. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja ik vind het gewoon oneerlijk dat mannen en dan ook vooral door hun baas niet in de gelegenheid worden gesteld om iets minder te kunnen werken.... ik zie in mijn omgeving regelmatig dat mijn vrienden best minder zouden willen werken maar dit niet aan durven te kaarten op het werk of vrouwlief tegen het plafond zit ondat ze dan iets harder moet werken..... en natuurlijk zijn er genoeg mannen die gewoon huin eigen ding willen blijven doen en gewoon lekker hard werken..... daar is ook niets mis mee als iedereen zich daar goed bij voelt..

    gr jose
     
  15. Esin

    Esin Niet meer actief


    Kort door de bocht...? :rolleyes:

    In mijn andere reactie staat ook dat ik er begrip voor heb als je echt niet anders kan....

    Het gaat er mij om dat je je kind 5 dagen in de week dumpt als je ook de keus hebt om thuis te blijven.. Van die mieps die hun werk en vooral zichzelf belangrijker vinden dan hun eigen kind....
     
  16. Esin

    Esin Niet meer actief

    Misschien moet jij beter opletten, want in mijn andere bericht staat ook duidelijk dat ik moeders die 5 dagen in de week werken begrijp, omdat ze niet anders kunnen... ;)
     
  17. Esin

    Esin Niet meer actief

    Juist dit bedoel ik ook en heb ik ook duidelijk vermeld in een andere bericht, maar inderdaad mensen lezen alleen wat ze willen lezen inplaats even de moeite nemen om alles goed te lezen voordat ze reageren..
     
  18. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mensen lezen altijd wat ze willen lezen alleen als ze zich aangevallen of aangesproken voelen...en kunnen dan ook niet meer objectief reageren..
     
  19. tamtam78

    tamtam78 VIP lid

    12 jul 2008
    5.302
    38
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Het is de bedoeling dat ik 16 tot 20 uur ga werken en mijn man blijft gewoon 40 uur werken.
    Ik werk nu 32 uur, maar zit momenteel in de ziektewet.
    In december loopt mijn contract ook af, dus het is allemaal ff afwachten.
     

Deel Deze Pagina