Iemand ervaring met een provocatietest koemelkallergie?

Discussie in 'Voeding' gestart door Romie, 29 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    #1 Romie, 29 nov 2010
    Laatst bewerkt: 29 nov 2010
    Hallo Allemaal,

Mijn dochtertje van 13 weken zit nu 5 weken aan de nutramigen voeding tegen koemelkallergie.
    Voor de nutramigen kreeg ze hypoallergeen voeding.
    Over een week moet ik terug komen bij de huisarts om het over een provocatietest te hebben. Normaal moet je al na 4 weken provoceren, maar mijn dochtertje moest eerst van de medicijnen tegen reflux af zijn. Het is namelijk niet zeker of ze spuugde van de reflux of van de koemelkallergie en om een beter beeld te krijgen met de prococatietest moest ze eerst van de nexium en motiolium af zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe zo'n test in zijn werk gaat? en of je al snel ziet hoe ze erop reageren.

Ik hoor graag jullie reacties en ervaringen.

Groetjes Mieke

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Wij moesten op dag 1 10ml standaard voeding geven. Vervolgens zou het opgebouwd worden, op dag 2 1/3 standaard voeding en zo steeds opbouwen.
    Hier was het bij de 10 ml al duidelijk en hoefden we ook niet verder met provoceren.

3. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Dankjewel voor het reageren. Dat is snel dat je al na 10 ml reactie zag.
    Waaraan merkte je dat?
    Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Toen hij die 10cc op had, heb ik daarna zijn gewone fles gegeven. Hij weigerde ineens te drinken, kreeg diarree, rochelende ademhaling. Daarna reageerde hij ook niet meer goed op de pepti en kwam ook het spugen terug. De klachten verdwenen pas weer toen hij nutramigen kreeg. Achteraf bleek de pepti nooit sterk genoeg te zijn geweest, want ineens verdwenen er ook symptomen die ik eerst helemaal niet linkte met de kma.

Succes met het provoceren. Ik zelf vind het wel altijd zielig, als ze weer klachten terug krijgen. Ik heb pas nog koemelk uitgeprobeerd, maar helaas nog steeds direct reactie.

5. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Ik vind het ook erg zielig dat ik moet gaan provoceren, gaat het eindelijk goed! Ik had al geprobeerd of ik er onderuit kon komen, maar het moet echt. Ik ben erg benieuwd hoe ze erop zal reageren.

Balen dat bij jou nog steeds de koemelk niet gaat. Hoe oud is je zoontje? en ik zie dat de tweede op komst is. Proficiat!

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier was het:

Dag 1: 1 schepje hypoallergeen + 5 schepjes kma voeding
    Dag 2: 2 schepjes hypoallergeen + 4 schepjes kma voeding
    Etc.

En als dat goed gaat de hypoallergene voeding vervangen door gewone koemelk of standaard voeding.

De eerste keer zagen we bij 1 schepje al reactie en zijn we gelijk weer gestopt, dat was met 10 maanden geloof ik. Met 13 maanden weer geprobeerd en toen ging het goed :)

Heel veel succes!

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Dank je!
    Mijn zoontje is bijna 1,5. Veel kindjes zijn rond hun 1e jaar erover heen gegroeid. Hier helaas niet.

8. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en moet nu:

1e dag: 10 ml hypo-allergeen en de rest nutramigen
    2e dag: 2 schepjes hypo-allergeen en 3 nutramigen (mengen)
    3e dag: 3 schepjes hypo-allergeen en 2 nutramigen (mengen)
    4e tot 7e: alleen hypo-allergeen

Ik ben erg benieuwd hoe ze erop zal reageren. Waarschijnlijk gaan we morgen ermee starten, komt alleen nu weer rot uit, moet deze week weer voor de eerste keer gaan werken. Dus dan moet mijn ouders en het kinderdagverblijf ook goed observeren. Ik vind het wel spannend.
    Als het na 2 a 3 dagen weer net zo is als voorheen, mag ik gelijk stoppen en weer overgaan op de nutramigen en dan gaan we het bij 6 maanden weer bekijken.

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Succes met het provoceren!

Deel Deze Pagina