Hoeveel vruchtwater 39 weken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door geneeke, 23 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Hi dames,

    Vandaag doorgestuurd naar het ziekenhuis ivm minder leven voelen (39+1) De ctg was gelukkig goed, alleen toen ze een echo maakte om het vruchtwater op te meten (dit was een vk) kon ze het in eerste instantie al niet goed vinden waar het op te meten.. en het viel mij ook meteen op dat het minder was als de vorige keren.

    Uiteindelijk heeft ze een plek gevonden en gaf ze aan dat het 2.2 of 2.7 was (twijfel even).. ze zei ja dit zou nog maar net genoeg zijn.

    Na overleg met de arts moet ik me morgenmiddag weer melden voor nog een ctg, en dan komt de dienstdoende gynaecoloog ook kijken en nog een echo maken om het vruchtwater te beoordelen..

    Ik moest hierna mijn eigen vk terugbellen om te laten weten hoe het ging, en die gaf meteen aan dat ik in mijn achterhoofd rekening moet houden met een inleiding.. en dat ze zo uit haar hoofd aangaf of 2.5 of 3.0 dat hun dat echt als te weinig zien.

    Heeft iemand van jullie ervaringen mbt het vruchtwater?

    Toen ik trouwens vroeg of de afspraak ook later kon dan 2u gaf ze aan van niet, want ze wou me niet te laat op de dag laten komen.. klonk ook inderdaad alsof ze al rekening hielden met evt inleiding.
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat spannend weer, veel succes! Wie weet de kleine meid dus al gauw in je armen ❤️
     
  3. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ja heel spannend weer! Ja wie weet, als alles maar goed is met haar :)
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    ja dat is het belangrijkste! Goed dat ze het daarom ook zo goed in de gaten houden nu!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  5. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.828
    3.602
    113
    Spannend! Ik ben met 39 weken doorgestuurd vanwege minder leven voelen. De ctg was niet slecht maar ook daar zagen ze verminderd leven op (te constante hartslag was het geloof ik), de echo konden ze geen vruchtwater vinden. Gyn 2 en 3 ook niet en na check met weer ctg en of alle bloedvaten het nog deden ben ik per direct ingeleid. 6 uur na binnenkomst lag m'n baby in m'n armen. Omringt door kinderartsen en gyn. Was een spannende bevalling. Maar een hele vlotte en hartstikke gezond kind.

    Hou er dus maar rekening mee dat je snel wordt ingeleid. Te weinig / geen vruchtwater kan namelijk als oorzaak hebben dat de placenta aan het verkalken is (wat bij mij het geval was) en dan moet je kleintje er gewoon uit. En afhankelijk van de conditie van je baby , is het of inleiden of een keizersnede.
     
    geneeke vindt dit leuk.
  6. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Ow jee klinkt ook als even heel spannend! De ctg was goed, met veel variatie en ze gaven aan dat dat betekend dat de baby het nog goed heeft dus dat is in ieder geval goed.

    Heb het idee dat het enige probleem nu het vruchtwater is.. ik geloof met 36 weken was het nog boven de 5 en nu dus 2.2 of 2.7… maar ik hou er inderdaad wel rekening mee dat ze me snel gaan inleiden.. maar is niet erg want ben 39.2 dus kan ook gewoon..
     
  7. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.828
    3.602
    113
    Ja! Gewoon over je heen laten komen. Het is een mooie termijn! En fijn dat de baby het nog goed heeft. Houden zo en dat willen ze in het ziekenhuis ook.
     
    geneeke vindt dit leuk.
  8. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Hier even een update.

    gynaecoloog heeft gisteren een echo gemaakt, geen nummers genoemd maar vruchtwater is nog net genoeg, maar wel aan de mindere kant. Daarnaast wordt ze ineens wat groter geschat dan de afgelopen echo’s.. ze hadden haar eerst rond 3600 geschat met 40 weken en gisteren was ik 39.2 en werd ze al rond 3700 geschat..

    Ze hebben me gecontroleerd had al 2cm ontsluiting, en baarmoederhals al volledig verstreken.. hierop heeft de gyn me meteen gestript maar heeft niet gewerkt helaas.

    In overleg met de gyn besloten voor de 30e wel al een inleiding af te spreken, was eigenlijk de 29e savonds maar een ballon is niet meer nodig. Plus moet elke dag terug voor een ctg tot ik beval..

    Maar ook deze hele ochtend heb ik haar amper gevoeld..
     
  9. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Spannend! Hopelijk gaat het voor die tijd al beginnen! Wat zei de gynaecoloog over dat je haar nog steeds minder voelt? Kan dat niet ook een teken zijn dat kindje zich voorbereid op de bevalling? Vooral blijven bellen als je ongerust blijft of toch liever eerder ingeleid word
     
  10. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    @geneeke Gelijk weer bellen bij minder leven voelen.. liever te vaak dan te weinig.
     
    geneeke vindt dit leuk.
  11. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ben ik nou de enige die niet snapt waarom deze baby niet gewoon meteen gehaald wordt! Waarom zou je wachten met deze termijn en problematiek.
     
    bluedrake, geneeke, Orchid24 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    553
    113
    Vrouw

    Zou voor de zekerheid bellen ivm minder leven voelen.
    Dit kan ook komen door het verminderde vruchtwater. Hierdoor heeft je kleine gewoon minder ruimte om te bewegen en t gaat minder makkelijk.

    Hopelijk beval je snel
     
    geneeke vindt dit leuk.
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.331
    113
    Vrouw
    Neen hoor.
     
    geneeke vindt dit leuk.
  14. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    Nee hoor zo denk ik ook, maar mijn ervaring is wat minder mooi natuurlijk
     
  15. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Jeetje wat heftig! In mijn omgeving is dat ook gebeurd dus dan ga je echt denken wat is de meerwaarde om te laten zitten nu? Minder leven en vruchtwater betekent toch dat er al iets speelt in mijn ogen.
     
  16. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Nou ik deel jullie mening hoor! Uiteindelijk vandaag toch weer gebeld, verloskundige contact gehad met ziekenhuis en mocht weer meteen door voor ctg.

    En natuurlijk was de ctg weer goed, ondanks het sterk verminderde leven. Heb op het moeder kind centrum flinke discussie met de vk gehad die de ctg maakte, ze liet me gewoon voelen alsof ik loog of me aanstelde. Ik zeg wat is dan de meerwaarde als ik elke dag hier kom met verminderd leven maar de ctg is elke keer goed en ik dan weer naar huis gestuurd wordt.

    Kreeg naar mijn kop gesmeten waarom ik mijn eigen vk had gebeld en niet hun meteen ; ik zeg dat is heel simpel omdat hun mijn zorg hebben, dit heeft de gyn ook aangegeven. En toen zei ze ja ik kan de ctg niet veranderen dus wat wil je dat ik doe.. ik zeg luister mijn eigen vk zegt dat ik meteen aan de bel moest trekken bij NOG minder leven aangezien het al te weinig was. Dan doe ik dat…. En gebeurd er niks omdat de ctg steeds goed is.. ik snap het gewoon niet.

    nou eindstand moest ik me maar beseffen dat baby’s op het einde nou eenmaal minder gaan bewegen, dat dit volgens haar normaal was.. dat mijn vruchtwater echt nog niet te weinig was anders hadden ze gisteren wel ingegrepen en dat ik voortaan hun maar direct moest bellen. En oh ja ze zei ook nog met een geïrriteerde stem “Duss je wilt dus gewoon ingeleid worden!” Als je ER vanaf wilt zeg het maar dan ga ik nu voor je bellen.

    Ik stond echt te koken, heb die vrouw m’n rug toegekeerd heb gezegd is goed en heb m’n jas aangetrokken.. als ik langer was gebleven was het uit de hand gelopen.. ik zeg tegen die vrouw heb je mijn dossier wel gelezen met mijn voorgeschiedenis? Ja dat had ze zei ze….

    daarna weer mijn eigen vk gebeld en die komen me morgen om 09:00 thuis strippen, hun gaven aan dat ze dit vaker veel effectiever doen dan het ziekenhuis.. en ze wilde ook iets met wonderolie gaan doen? Ze gaf aan dat de kans heel groot was dat het dan morgen op gang zou komen..

    Eerlijk gezegd heb ik bij het hele moeder kind centrum nu een klote gevoel na wat er vandaag gebeurd is.. dat ik niet eens door hun begeleid wil worden tijdens mijn bevalling… gelukkig was de gyn gister wel heel meelevend, en die begreep het wel anders was er ook geen inleiding gepland… maar deze vrouw..
     
  17. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Jeetje :eek::eek: ongelofelijk zeg.. snap dat je niet meer met een fijn gevoel door hun begeleid word. Kan je dit misschien nog ergens gaan aangeven of bij de gynaecoloog van gisteren? Fijn dat je vk morgen komt! Hopelijk gaat dat inderdaad de boel in gang zetten!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  18. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wauw wat een trut :eek:
    Ik zou sowieso zeggen dat je haar absoluut niet meer in je buurt wilt hebben.
    Als ze jouw dossier echt heeft gelezen dan heeft ze absoluut geen inlevingsvermogen.

    hopelijk werkt het het strippen morgen!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  19. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Woow wat een bitch!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  20. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Oh Ja deze vrouw gaf ook aan dat met dit termijn 10x leven per dag voelen prima was, en daar voldeed ik aan. Met andere woorden…. Niks aan de hand volgens haar.

    Ik heb de hele avond al beetje weeen maar echt niet regelmatig en ook ver uit elkaar.. hoop dat ik morgenvroeg misschien al wat meer ontsluiting heb en dat deze keer strippen wel gaat werken…
     

Deel Deze Pagina