Hoeveel water mag je maximaal per dag drinken??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door EllenW88, 9 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EllenW88

    EllenW88 Lid

    22 feb 2019
    13
    2
    3
    Vrouw
    Hoi! Toch even een vraagje, uit nieuwschierigheid. Heeft iemand enig idee hoeveel water je maximaal per dag mag drinken? Ik ben namelijk altijd al een hele grote drinker geweest (ik vind t ook gewoon lekker) en denk dat ik met gemak 3 a 4 liter per dag weg drink. Dit ben ik altijd al gewend geweest, maar als ik daar nu ook mee minder, krijg ik ontzettende dorst, en dan ga ik weer :)
    Op internet is ook echt alleen maar te vinden wat het minimum is en echt nergens wat dan de max is..
     
  2. EllenW88

    EllenW88 Lid

    22 feb 2019
    13
    2
    3
    Vrouw
    Water dan he, geen alcohol
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  3. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Haha! Ik ging al uit van wijn:roflmao::roflmao:

    Als je dat altijd al hebt gedaan, dan hoort dat bij jou. En dan moet je in deze toestand zeker niet minder gaan drinken. De aanbevolen hoeveelheid is 1,5 tot 2 liter. Maar zoals gezegd, jij hebt kennelijk meer nodig.

    Afhankelijk van je leefstijl en zoutinname is de max bij een gezonde persoon 15 liter. Je nieren kunnen max 0,7 tot 1 liter water per uur verwerken. Volgens mij is er geen mens die zoveel drinkt;) Maar als je veel sport en beweegt heb je meer behoefte aan water dan wanneer je minder beweegt. Wanneer je zomaar uit het niets heel veel dorst hebt en het houdt aan, is het goed om te checken op diabetes.
     
  4. EllenW88

    EllenW88 Lid

    22 feb 2019
    13
    2
    3
    Vrouw
    Kijk, dat is nou een reactie waar ik blij van word :D fles water staat gelijk weer gevuld voor mn neus! (Alleen wat minder prettig voor de hoeveelheid nachtelijke toiletbezoekjes maar dat nemen we dan maar voor lief) Dankjewel voor je reactie!! :)
     
  5. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Haha! Mooi zo. Graag gedaan:thumup:. Die nachtelijke wc bezoeken vind ik ook zo erg.

    Hoe ver ben je eigenlijk?
     
  6. EllenW88

    EllenW88 Lid

    22 feb 2019
    13
    2
    3
    Vrouw
    Vandaag precies 39 weken :D en het begint lekker te rommelen dus hopelijk komt mijn monstertje er heel snel aan :D hoe lang heb jij nog te maken met die fijne nachtelijke toiletbezoekjes???
     
  7. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Wat fijn voor je. Ben je er bijna van af. Heerlijk:thumup:. Ik duim voor je dat het niet al te lang meer duurt en dat je monstertje zich snel meld. Ga je thuis of in het ziekenhuis bevallen?

    Ik moet nog wel even. Ik zit op de helft:confused:. Ik heb wel iets van twee weken gehad dat ik maar één keer hoefde, maar daar heb ik geen profijt gehad omdat ik de griep kreeg en steeds wakker werd van het hoesten:mad:. Nu ben ik weer boven Jan en begint het weer toe te nemen. Vannacht hoefde ik maar twee keer:confused:. Maar ik heb een tijd gehad en dan moest ik drie of vier keer. Gek word je er van. Eind juli ben ik uitgerekend en waarschijnlijk wordt het weer een keizersnede en dan gaat er een week van af. Dus dat scheelt weer een paar dagen:roflmao:.
     
  8. EllenW88

    EllenW88 Lid

    22 feb 2019
    13
    2
    3
    Vrouw
    De bedoeling is thuis. Het bevalbad staat al klaar :D een hele verademing na de vorige keer. 5 jaar geleden werd mijn zoon in een stuitbevalling in het ziekenhuis geboren. wat een ellende zeg.. dus hopen dat het nu veel beter bevalt :p al voelt het nu wel of ik al overdatum ben aangezien mijn zoon zich met 38,2 vanuit zichzelf al aankondigde.

    O waardeloos ja, schiet je dan ook niet veel mee op.. dan hoop ik niet voor je dat je net zo'n grote drinker bent dan mij!! Ook savonds moet ik blijven drinken (probeer ik wel minder te doen). Lig meestal rond 22.00 in bed en voor ik slaap (ongeveer 23.30) ben ik er vaak al 4 keer uitgeweest voor een paar druppels, en snachts word ik vaak wel 6 keer wakker om naar de wc te gaan... soms vaker...
    Wat zal het een opluchting zijn als die kleine meid eruit is zeg :D op naar andere gebroken nachten haha.

    Keizersnede lijkt me ook naar... vanwaar dat je al een keizersnede hebt gehad en nu waarschijnlijk weer??...
     
  9. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik had een geplande keizersnede en vond het juist heel relaxed:D. Juist omdat we van te voren wisten waar we aan toe waren. Het verliep heel rustig en het herstel ging heel goed. Het was omdat mijn zoon ook in een stuit lag. Geen haar op mijn hoofd die er aan dacht om een stuitbevalling in te gaan. Hij kondigde zichzelf aan in de nacht voordat de operatie gepland stond. Uiteindelijk is de operatie een paar uur eerder gebeurt dan gepland. Maar jij hebt het via de natuurlijke weg gedaan? Heel erg respect er voor:thumup::thumup:. Lijkt me echt geen pretje. Hoe was dat? Hoop ook dat het nu beter "bevalt":roflmao:.

    Omdat die geplande keizersnede vorige keer zo goed "beviel":cool:, zou ik dat nu wel weer willen. Weet niet of je daar voor kunt kiezen, maar ga er wel op aansturen.

    6 keer er uit 's nachts. Nu je het zo zegt dat was op het einde met mijn zoontje ook. Ik drink wel niet zoveel als jij, maar toch wel ruim 2 liter op een dag. Vanaf het moment dat hij geboren was hield het nachtelijk plassen gelukkig op. Maar ja, dan word je wakker om een andere reden:D. Maar ja, dat is dan toch ook weer een soort van gezellig.

    Fijn dat alles nu klaar staat. Hoop echt dat je nu een betere ervaring hebt.
     
  10. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    In bepaalde omstandigheden kan dat dus wel. Iemand in mijn familie had ooit eens ontzettende kiespijn en het enige wat in zijn hoofd op dat moment verlichting gaf was water drinken. Hij dronk op 1 dag (vanaf wakker worden, dus zeg in een uur of 14) ruim 20 liter water, met watervergiftiging als gevolg. Dan zit er in verhouding te weinig zout in je bloed door het vele water en kunnen je hersenen opzwellen. Uiteindelijk kun je in coma raken of zelfs overlijden. Mijn familielid heeft 4 dagen in coma gelegen maar heeft het wel overleefd en is volledig hersteld.

    TS, 3 tot 4 liter kan geen kwaad ;)
     
  11. EllenW88

    EllenW88 Lid

    22 feb 2019
    13
    2
    3
    Vrouw
    Oo ja dat kan ook ja! Ik kreeg die keuze ook maar moest er Niet aan denken, een keizersnede... dan ben je toch langer uit de running... het erge aan die stuitbevalling was dat er denk ik wel 10 man (vrouw) aan mijn bed heeft gestaan om "even te voelen" hoe ver ik was. In het ziekenhuis gaat alles op hoog tempo. Vliezen nog niet gebroken? Nou, dan doen we dat ff! Niet zeuren, tanden op elkaar, kort gevolgd door infuus, katheter, ruggenprik, extra weeenopwekkers. Alles bijna tegelijkertijd waardoor ik helemaal overweldigd werd door alles tegelijk waardoor ik het even niet goed meer aan kon. Op het moment zelf, lig je met je benen charmant in je nek met 5 vrouwen eromheen een kind die verkeerd om ligt uit je lijf te duwen. Dat gaf bij elkaar enorm veel stress. Ik denk ook dat het mede door die stress in totaal 27,5 uur heeft geduurd. Wel maar een half uur persweeen gehad. En ik kon letterlijk gelijk weer alles. Ik sprong gelijk weer van het bed af om zelf naar de wc te gaan. Kraamhulp heeft de hele week ook echt niks te doen gehad en gaf zelfs aan dat ze zich verveelde in die 3 uurtjes dat ze bij ons was zo goed dat het ging. Dus het is het zeker waard geweest. Nu lekker thuis in eigen omgeving met niet meer dan de verloskundige en mijn vriend. Zonder stress. Dus ik kijk er nu eigenlijk wel echt naar uit :)

    Ik hoop voor je dat het ook zo mag gaan zoals jij hoopt! Als jij het op die manier prettig vindt (wat ik ergens ook zeker wel kan snappen!!) Moet je het ook lekker zo doen!! :)
     
  12. EllenW88

    EllenW88 Lid

    22 feb 2019
    13
    2
    3
    Vrouw
    @Sophie. Damn.. 20 liter.. dan geloof ik dat wel ja.. daar komt dat van mij gelukkig niet bij in de buurt! Gelukkig zit ik nog veilig maar dan zie je maar weer wat dat voor een schade kan aanrichten...
     
  13. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Heftig zeg! Wat een opluchting dat hij volledig is hersteld. Het had anders kunnen aflopen.
     
  14. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Grappig dat jij niet aan een geplande keizersnede moest denken en ik niet aan de stuitbevalling:D. Zo heeft iedereen toch zijn eigen voorkeuren.

    OMG; 10 mensen die moeten voelen en het hele verdere circus. Ik snap wel dat je overweldigd was. Wel fijn dat je daarna zo fit als een hoentje was:thumup:.

    Ik heb het herstel niet als heel vervelend ervaren. Ik was ook redelijk snel weer op de been en weinig last gehad vd wond. Ik denk ook dat het een verschil maakt tussen beginnen met normaal bevallen en als het dan niet lukt dat je dan een keizersnede krijgt. Dan heb je dubbele schade om het zo maar te zeggen:confused:. En ik was redelijk fit toen ik de operatie inging. Misschien heb ik ook gewoon geluk gehad en wordt het nu een en al drama en ellende:cool:. Maar ja, dat zien we dan wel weer.

    Fijn dat je er naar uit kijkt. Ik gun je ook een en al ontspanning na de vorige ervaring. Dat is dan het voordeel van zo'n drama verhaal. Daarna kan het alleen maar meevallen. Bij mij kan het alleen maar tegenvallen:roflmao::roflmao:.
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Volgens mij max 2 liter, ik dacht dat het niet zo goed voor de nieren was om dat stelselmatig te doen.
     
  16. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Aangeraden is om minimaal 1.5 tot 2 liter te drinken, tijdens borstvoeding zelfs 2.5 liter minimaal.
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Jeetje wat veel zeg, daar kom ik nooit aan. Ik kom erop omdat een collega van mij met klachten liep en zij dronk enorm veel water en kreeg toen te horen dat het niet goed is voor de nieren om zoveel te drinken. Te belastend voor de nieren. Het zal ook maar net zijn wat je gewend bent maar overal waar te voor staat is niet goed dus een gulden middenweg is prima
     
  18. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ja ik vind het ook veel hoor! Ik dwing mezelf minimaal 1.5 liter te drinken voor de baby, normaal gesproken is een liter per dag al veel voor mij. Meestal drink ik in de avond pas voor het eerst eigenlijk maar dat is dan weer t andere uiterste :p
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  19. EllenW88

    EllenW88 Lid

    22 feb 2019
    13
    2
    3
    Vrouw
    Nou, voor de baby maakt het gelukkig niet meer uit. Afgelopen nacht begonnen de weeën. Vanmorgen is om 8.21 mijn dochter geboren na 5 uur en 20 minuten lang ploegen heel heftig, ging ook iets te snel om het goed op te kunnen vangen, maar wel in een bevalbad! Heerlijk lekker thuis. Kan die combinatie aan iedereen aanraden
    @Loolaa, dat het bij jou (en natuurlijk alle andere dames hier!) Maar een bevalling mag zijn die je wilt en verdient na die 9 (zware) maanden!
     
    Roodborstje2 vindt dit leuk.
  20. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Overal waar te voor staat is idd niet goed; behalve bij te-vreden en te-goed bon:D

    Bij een gezond persoon kunnen de nieren 0,7 tot 1,4 liter per uur verwerken. Bij te veel water raakt het zout gehalte en suiker gehalte uit balans waardoor je kans op ernstige complicaties hoog is.

    Mocht je zout arm eten, heb je minder water nodig. Mocht je zout rijk eten heb je minder water nodig. En ook de mate van bewegen heeft er invloed op. Hoe meer je beweegt hoe meer water je nodig hebt. Dus wat ts al jaren doet past kennelijk bij haar.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina