Hoeveel werken na bevalling?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door mxm, 15 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.896
    2.397
    113
    Vrouw
    ik werk nu als parttimer in de kinderopvang.
    Ik sta sowieso de maandag,dinsdag,donderdag middagen vast op de BSO van 14:30-18:15. Dus dit kan ik behouden.

    Maar ik denk dat als ik aangeef dat ik op deze dagen, hele dagen wil gaan werken dat ze mij dit niet kunnen garanderen, omdat ik een “invaller” ben, met een 0 uren contract. Maar ik kan ook niet zeggen van: “Nou kijk maar wat jullie doen, wel of niet die dagen de hele dag”. Want dan is het de ene week wel, de andere week niet. Dat weet ik nu al wel.. Ik wil gewoon van iets vast uit kunnen gaan.

    Hoe zouden jullie dit doen?

    - Aangeven dat je de maandag dinsdag donderdag de hele dag wilt werken, en hier zeker van wilt zijn dat dit iedere keer gebeurt?

    - Aangeven dat je alleen maar de BSO tijden wilt werken, en misschien later kan kijken of je eventueel meer uren kan gaan werken, als het kind wat ouder is.

    Ik hoor graag jullie adviezen/tips. Vind het best lastig..o_O
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Dit gaat dus om na de bevalling? Ik zou nog even rustig nadenken wat je straks wil doen en hoe je dit wil aanpakken. Je bent pas 9 weken op weg, je hebt nog alle tijd van de wereld. Doodzonde om je er nu al vreselijk druk om te maken ;)
     
    mxm en bozoe vinden dit leuk.
  3. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.896
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik vraag ook om advies aangezien ik binnekort het aan ga geven op m’n werk, dan verwacht ik wel dat zij dat vraagt. Moet ik er toch wel over nagedacht hebben toch :thumup:
     
  4. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.896
    2.397
    113
    Vrouw
    En “vreselijk druk” vind ik nou wel een groot woord. Logisch toch dat ik me ermee bezig houd?
     
  5. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Ik zou hier pas over in gesprek gaan als je wat langer zwanger bent. Dan heb je de tijd om te bedenken hoeveel uur je wil werken.

    Zodra je dit weet kan je in gesprek met je werkgever om te kijken wat de mogelijkheden zijn want je hebt een nul uren contract en ze kunnen je dus flexibel inzetten.
     
    Sado en mxm vinden dit leuk.
  6. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hoe komt het dat je geen uren op contract hebt, aangezien je vast op 3 middagen bso doet??

    Met een 0 uren contract kun je eigenlijk weinig 'eisen'..
    Maar waarom zou je na de bevalling hele dagen willen werken? Nu werk je 3 middagen..
    Ik zou eerder vragen om 2 hele dagen, zodat je de rest lekker thuis bent!!
     
    Paardenbloem en mxm vinden dit leuk.
  7. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.896
    2.397
    113
    Vrouw
    Omdat ze nog al langzaam zijn in contracten maken etc daar. Heb die middagen ook pas sinds 2 maanden.

    Mij willen ze ieg niet van de BSO af (laatste paar jaar veel gewisseld op deze groep niet heel handig voor de kinderen) dus dat zou ik sowieso kunnen behouden. 2 dagen ga ik helaas nooit krijgen, omdat er dan een ander op de BSO moet staan op 1 middag, en wat ik zei, ze willen het nu een beetje vast houden met wat er staat helaas.. (Ik dus + mijn andere vaste collega) ik denk niet dat ze er blij van worden als ik zeg dat ik sowieso 1 dag op de middag middag bso eraf zou willen, en dan die andere 2 de ochtend. Ik vind het wel lastig. 2 dagen zouden me ook wel erg fijn lijken..
     
  8. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.896
    2.397
    113
    Vrouw
    * en dan die andere 2 op BSO, en sochtends werken erbij
     
  9. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Waarom niet nu al het gesprek aan gaan?
    Dan weten zij wat jou wensen zijn en kunnen ze er misschien al iets mee gaan doen.

    Desnoods ander werk zoeken waar je wel vastigheid hebt, je bent nu pas 9 weken dus kan nog prima solliciteren!
     
  10. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.896
    2.397
    113
    Vrouw
    Helaas liggen de banen in de kinderopvang niet voor het oprapen. Tenminste wat hier een beetje in de buurt ligt.. en om nu al te zeggen dat ik ergens anders ga solliciteren na 4/5 maanden gewerkt te hebben doet mijn CV ook niet veel goeds.

    Ik ga het gesprek ook gewoon aan. Want ik denk dat als ik zeg dat ik graag een gesprek wil, dat ze deze vraag ook gaat stellen mbt hoeveel ik straks wil gaan werken. En dan geef ik gewoon aan de 3 middagen. Er komen zat studiemiddagen/hele studiedagen voorbij van scholen + vakantie’s. Dus het is niet zo dat ik alleen maar de korte middagen blijf werken. En misschien kan ik het na verloop van tijd wel veranderen qua rooster. ;)
     
  11. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ik werk zelf fulltime in de kinderopvang maar de markt trekt enorm aan. Misschien handig om toch eens verder te kijken.

    Weet natuurlijk niet in hoeverre jij echt de financiën nodig hebt maar enkel de middagen werken is geen vetpot.
     
  12. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.896
    2.397
    113
    Vrouw
    Hier in omstreken in ieder geval niet :(

    Klopt inderdaad, met de middagen is zeker geen vetpot, nee. Het is voor ons inderdaad te doen. Maar ik wil mijn man niet het gevoel geven dat ik maar thuis kan zijn met de kleine, en hij maar werkt zeg maar!
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  13. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Alle kinderopvang hier in de regio hebben vacatures open staan... dus ik zou zeker om mij heen kijken. Niet voor per direct, maar vast eens oriënteren voor na de bevalling.

    Omdat je nu nog een 0 uren contract hebt, heb je maar weinig ‘rechten’.

    Wat zou je zelf het liefste willen?
     
    mxm vindt dit leuk.
  14. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.896
    2.397
    113
    Vrouw
    Vandaag even contact gehad met een collega die op de groep ernaast op het kdv werkt. Op het moment zijn we op maandag dinsdag en donderdagmiddag open. We gaan vanaf Juni de woensdagmiddag vanaf 12u en de vrijdagmiddag vanaf 12u open. Nu is het zo dat een vaste collega van een andere locatie BSO naar onze BSO komt om hier te werken. Collega van het kdv gaf aan dat ik aan zou kunnen geven omdat de collega die naar de BSO komt straks van ma tot do gaat werken daar, dat ik dan de vrijdagmiddag doe, en dat ik aan kan geven bijvoorbeeld om nog een dag (dinsdag drukke dag veel werk) gewoon op het kinderdagverblijf te werken! Collega gaf ook aan dat dit wat ik hier nu werk, niet voor VAST is zeg maar. Nu komt dat voor mij dus helemaal mooi uit omdat de collega van de andere BSO hier bij ons komt werken.
     
  15. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.896
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf het liefst 2 dagen willen werken! Misschien na verloop van tijd wat meer, maar dit voor in het begin in ieder geval
     

Deel Deze Pagina