Hoeveel zuivel?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door misa, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ik heb een vraagje. Ik lust geen melk en probeer daarom elke dag een grote kom yoghurt te nemen. Ook kaas en smeerkaas eet ik regelmatig. Is dat genoeg? Hebben jullie nog tips wat ik nog meer kan doen?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik drink ook niet elke dag melk, of eet kaas enz.
    Ik let er eigenlijk niet zo op. Lekker een boterham met kaas en stroop. Smeerkaas, yoghurt, vla, chocomel enz

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik lust ook geen melk en probeer het inderdaad ook te compenseren met yoghurt, kaas en optimeldrink of milk fruit (dat vind ik dan wel weer lekker). Verder gebruik ik zwangerschapsvitamines en heb ik bewust voor een merk gekozen waar heel veel calcium en vitamine D (bevordert opname van calcium) aan toegevoegd is.

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Geen punt hoor, zorg gewoon dat je de benodigde vitamines binnen krijgt en daar hoef je niet perse melk voor te drinken. Sterker nog, als je veel last hebt van spierkramp (je weet wel die pijnlijke kuiten of voeten) je wordt aangeraden geen melk meer te drinken, aangezien dit de klachten kan verergeren. Dus gewoon eten als je altijd doet en dan kom je echt niks tekort.

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik hou ook niet zo van melk maar die optimel of milk&fruit is toch erg lekker:)
    In je vitaminetabletten zit ook genoeg, dus je komt zowiezo wel aan je hoeveelheden.

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Denk dat het wel voldoende is. Er zit ook calcium enzo in andere producten, in groente en fruit bijvoorbeeld ook.
    Ik lust nu ook geen melk terwijl ik bij mijn vorige een pak melk per dag dronk:) Vraag me nu soms ook af of ik weer niet teveel zuivel krijg, kan de hele dag wel optimel, chocomelk, yoki drinken en toetjes eten. Begin al te kwijlen als ik voor de zuivelafdeling in de supermarkt sta:D
    Gister iets nieuws ontdekt, griesmeelpap met besjes en rijstepap met vanille van friesche vlag.. *slurrrrrp* en bananenkwark.. of caramelvla.. ;)

Oe, ik droom weg. Beetje offtopic, snorrie..8)

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hahah maja je weet iemand wel te motiveren om die lekkere dingen te gaan halen,,,,,,,,griesmeelpap,,,,,,,mmmhhhh heerlijk krijg al trek!!

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Lust je heel misschien dan wel karnemelk? Ik houd absoluut niet van melk maar karnemelk gaat er zeker wel in :)
    Hier nog een lijst van producten waar calcium in zit.
    Calcium

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gek he.. dat wij ons als mensen zo druk maken over de inname van zuivel... Er is geen enkel ander dier dat melk en al helemaal niet er van gemaakte producten gebruikt nadat ie zuigeling af is...

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    En al helemaal dat het ook nog van een ander beest is :D

Deel Deze Pagina