hoeveelheid voeding met 2 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door emmie, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmie

    emmie Niet meer actief

    hoi,
    ik ben nu rustig aan het afbouwen van de bv..
    we zijn met seff vandaag begonnen met het 2e flesje
    eerst kreeg hij 120cc water+ 4schepjes poeder
    maar door het moelijk poepen voeg ik 20cc extra water toe dus 155cc totaal
    maar hij kreeg snel daarna weer honger dus krijgt nu 2 flesjes 170cc water + 5schepjes poeder dus 185cc totaal
    hoeveel geven jullie aan jullie kindjes? (van +/- 2 maandjes? en bijna 5 kg)
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben ook aan het afbouwen, Bram is nu 10 weken oud en weegt 5,5 kg.
    Ik geef hem nu twee flesjes van 150cc+ 5 schepjes en de overige voedingen borstvoeding.
    De flesjes drinkt hij schoon leeg. Hij krijgt dan na ongeveer 4 uren weer honger.
     
  3. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Sanne krijgt met bijna 6 kilo(en iets meer als 10 weken) 180cc+6 scheppen aageboden en dat 5x op een dag.
    Ik doe helemaal niet aan borstvoeding.
    Ze drinkt gemiddeld 3 flessen op, van de rest laat ze wel wat staan.
     
  4. Wen

    Wen Actief lid

    hoi hoi,

    mijn ventje is nu 7,5 weken. Hij krijgt 120 cc plus 4 scheppen en nog bv.

    groetjes, wendy
     
  5. Wen

    Wen Actief lid

    oh ja vraagje. Wat voor speen gebruiken jullie. Ik heb de speen van difrax s, maar ik heb het idee dat hij dan te veel moeite moet doen om het uit het flesje te krijgen...
     
  6. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik gebruik de kleinste speen van Avent (nr. 1).
    Hij doet dan 10-15 min. over een fles.
     
  7. emmie

    emmie Niet meer actief

    ik gebruik ook de flessen van avent, eerst speen nr 1 en toen 2 omdat ik nu comfort gebruik, maar daar komt het nog niet goed doorheen :(
    ik heb het gaatje zelf iets groter gemaakt, en seff doet er ongeveer en halfuurtje over met korte pauze tussen door.
    xx
     
  8. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hier 5 x 180+6
    De ene dag gaan ze helemaal leeg en de andere dag niet
    Hij woog 3 weken terug 5 kilo
     
  9. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik ben nu ook langszaam aan het afbouwen. Op dit moment zit Marleen op 2 flesjes en 4 bv.

    Ze drinkt flesjes van 120cc water en 4 schepjes. Daar doet ze ongeveer tien minuten over.

    Emmie, wat versta jij onder moelijk poepen? Marleen heeft niet iedere dag een poepbroek. Ik dacht dat nog wel kon, omdat ze nog het meest bv krijgt.
     
  10. emmie

    emmie Niet meer actief

    hay!
    ik zit sinds vandaag op 3 flesjes en 3x bv..
    ik heb ook het gevoel dat mn borstvoeding al terug loopt.
    en vind ook dat seff veel voller zit na een flesje..vind het trouwens ook wel een fijn gevoel dat ik nu precies weet hoeveel hij binnen krijgt.
    maar zal het heerlijk samen zijn met de bv straks toch wel missen hoor, tis toch anders zo'n flesje.
    ik heb vandaag extra care voeding gehaald (bij krampjes en moeilijke ontlasting) ben benieuwd of dat beter gaat...
    want seff poept soms 5 dagen niet, het cb heeft gezegt dat extra water geven helpt dus dat doe ik, en verder moest ik me pas zorgen maken als seff een week niet gepoept heeft.
    maar ik vind het gewoon zo zielig want ik zie dat hij wel die drang heeft zeg maar..maar het lukt hem gewoon niet,
    maar als het komt is het ook echt een explosie, niet normaal! haha maar ben blij voor hem dat het er dan eindelijk uit is! :D
     
  11. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou wel oppassen met het nu alweer wisselen van voeding.
    Je bent nog niet zo lang aan het afbouwen en een baby heeft wel een week of 2-3 nodig om aan een soort voeding te wennen.
     
  12. Wen

    Wen Actief lid

    @emmie
    zielig is dat he, als ze niet kunnen poepen. Gisteravond de hele avond met een huilend kindje rondgelopen omdat het duidelijk erg dwars zat, maar niet wilde...vanaochtend kwam het..inderdaad een enorme explosie haha.
    Dat je zo blij kan zijn van een poepbroek vol!

    groetjes wendy
     
  13. Lientje76

    Lientje76 Actief lid

    10 aug 2006
    189
    0
    0
    Ik geef 5 x per dag 150cc/5. Ze drinkt daar ongeveer 140 à 150 cc klaargemaakt per fles van op. Maar onze meid is een kleintje en weegt denk krap 4,5 kilo op dit moment.
     
  14. emmie

    emmie Niet meer actief

    ja echt heel zielig is dat!
    maar ik vraag me nu dus af...ik gebruik kruidvat comfort, tegen spugen dat gaat op zich super goed...alleen je hebt dus ook kruidvat extra care en die heb ik gisteren dus gehaald (nog niet gebruikt) en die is dus tegen krampjes en moeizame ontlastig...kan ik nu gewoon zo overstappen naar die andere voeding? of is dat niet goed...
    ik kan het natuurlijk proberen en kijken hoe seff het daar op doet, maar daar zit dus geen JBPM in..misschien dat ie dan weer gaat spugen...
    lastig hoor!
     
  15. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick is nu bijna 8 weken oud en krijgt 4x 180cc+6. (om de 5 uur en 's nachts zit er soms een uurtje of meer extra tussen)

    Hij weegt zo'n 6 kilo (hij is lekker stevig!)

    Eigenlijk drinkt hij al zijn flessen leeg. Ik gebruik speen nr. 2 van Avent dan doet hij er ongeveer een half uur over.

    Hij is dus lekker makkelijk met drinken..

    Hij heeft bijna elke dag een poepbroek, heel soms slaat ie een dagje over.
     
  16. emmie

    emmie Niet meer actief

    @pinkpuma:
    krijgt jou'n kleintje 4 flessen op een dag? mag dat?
    ik vraag me dit af omdat mijn zoontje met moeite de 5 flessen haald, dus maak ik hem vaak nog wakker voor z'n laatste fles (de 5e) omdat ik dacht dat hij die moet hebben..maar ik maak dan ook steeds 165cc in totaal klaar hoor..maar kan ik dus ook gewoon 4 van 200cc klaarmaken? want hij trouwens ook nog vaak kort ná zijn flesje weer honger!
     
  17. baard

    baard Actief lid

    9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    ik dacht ook dat dat niet mocht.
    marissa is bijna niet wakker tekrijgen voor haar laatste flesje van 23 uur.
    maar heb al eens geprobeerd om hem te laten vallen en toen werd ze om 2 uur wakker snachts.
    ook niet handig.
     
  18. emmie

    emmie Niet meer actief

    nee idd, daar zit ik dus ook mee.
    maar ik probeer het nu gewoon 4 x 200cc kijken hoe dat gaat...
    xxx
     
  19. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze slechter poepen ben je te snel aan het afbouwen. Het beste kun je dan even een stapje terug nemen, minder kunstvoeding geven en vaker aanleggen.
    Vaak zie je dat kinderen het makkelijkste blijven poepen als je niet volledig afbouwt, maar 2 of 3 keer per dag zelf blijft voeden.
     
  20. emmie

    emmie Niet meer actief

    ja dat doe ik ook hoor, ik geef nog geen volledige flesvoeding, geef nu nog 1á 2 borstvoedingen...
     

Deel Deze Pagina