Hof van Saksen of CP heijderbos

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door cw26, 24 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.004
    290
    83
    Hallo allemaal,

    Wij willen ergens in maart met onze familie een weekend weg.
    3 verschillende huisjes dus niet bij elkaar in een huisje.
    Het verschil tussen deze 2 parken is echt mega veel... ik vraag me dan af is dat het geld wel waard, aangezien we maar een weekend gaan.
    We zouden bij het Heijderbos uitkomen op 1353 euro en hof van Saksen op 2085...
    Vind het een heel groot verschil namelijk, en is dat het hof van Saksen wel waard??
    ( liefst zou ik daar dus heen willen... )

    Hoor graag jullie meningen.. dank je alvast
     
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zou mij het geld niet waard zijn in elk geval. Ben bij beide nog nooit geweest, maar ik vertik het zoveel geld uit te geven aan een vakantiepark. Het is normaal al duur genoeg.
    Heijderbos ziet er erg leuk uit! Zeker voor gewoon een weekend.
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Hof van Saksen ga ik heen wanneer ik de hoofdprijs in de loterij win of zo. Maar eerder zou ik daar het geld niet voor (over) hebben...
    En zeker niet voor een weekend:eek:

    Scheelt dat wij niet al te veeleisend zijn. Pas nog naar cp Meerdal geweest en super goed bevallen. Over heiderbos ook goede dingen gehoord.
    Ik was voor heiderbos gegaan.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  4. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.004
    290
    83
    Ik ben het helemaal met je eens hoor... dit zou ik zelf ook nooit uitgeven.
    Helaas is me vader een paar mnd terug plotseling overleden. Me moeder wil nu dus met zijn allen weg.... met alle kinderen en klein kinderen. Om nieuwe herinnering te maken, en een verdrietige periode af te sluiten...
     
  5. Ammie1984

    Ammie1984 Bekend lid

    12 nov 2012
    773
    68
    28
    Wij zijn vorig jaar herfstvakantie een week naar Hof van Saksen geweest en afgelopen herfstvakantie een week naar CP Heijderbos.

    Hof van Saksen was geweldig. Wel zou ik dit park aanraden als je wat oudere kinderen hebt. In het zwembad zijn 3 onwijs leuke glijbanen, maar pas toegankelijk vanaf 8 jaar. En daar wordt streng op gelet. Ook hebben ze daar mode, kook, en techniek ateliers, maar deze vind ik persoonlijk ook geschikt voor wat oudere kinderen (vanaf een jaar of 8).
    Ze hebben er ook een indoor speeltuin.
    Het huisje wat we hadden bij Hof van Saksen was prima. Goede inrichting en ruim genoeg voor het aantal personen. Het park is super mooi en van alle gemakken voorzien.

    Het heijderbos heeft vernieuwde huisjes. Wij zaten met 6p in een 6p huisje en daar vond ik het wel wat krap. In de keuken kon je niet met meer dan 1p staan, anders liep je elkaar in de weg. Inrichting was verder prima, maar de huisjes aan de buitenkant vind ik altijd een beetje troosteloos er uit zien.
    Op het park zelf was er genoeg te doen qua animatie. Zwembad was wel erg koud vond ik (temperatuur is aangepast ahv energieprijzen). Dat was wel een minpunt, al hadden de kinderen er weinig last van.
    Ze hebben er ook een leuke jungledome wat vooral voor de wat jongere kinderen erg leuk is.
    Verder vond ik CP qua activiteiten echt super duur en het eigenlijk niet echt waard.

    Ons favoriete Landal park is Landal Aelderholt. Daar zijn we afgelopen weekend nog een lang weekend geweest. Super leuke indoor, heel veel leuke activiteiten, vriendelijke mensen, leuk zwembad met een glijbaan. En het park is nog super betaalbaar ook. Daar verbaas ik me elke keer weer over. Misschien is dat nog een optie?

    Maar volgend jaar herfst gaan wij toch weer naar Hof van Saksen. Al betalen we dan wel minder dan dat je nu kwijt bent voor een weekend..

    Tip: Kijk ook eens op landal.be/fr/de en centerparcs.be/fr/de.. Je kan soms stukken goedkoper uit zijn door via een ander land te boeken. Zo waren wij afgelopen herfstvakantie €400 minder kwijt voor CP Heijderbos door via Belgie te boeken ipv de Nederlandse website.
     
    cw26 vindt dit leuk.
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gecondoleerd nog!
    Maar denk dat je in Heijderbos ook leuke herinneringen kan maken. :thumup:
     
  7. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    946
    1.673
    93
    Nederland
    Hof van Saksen vind ik veel fijner. Maar wel met wat oudere kinderen.
    Is bosryk van de Efteling niet een idee? Daar heb je hele grote huizen en kan je ook nog de Efteling in. En je hebt een zwembad(je). Maar wel altijd een hele speciale belevenis.
     
  8. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.004
    290
    83
    Ja we hebben " oudere" kinderen
    7, 10 en 14. Die van 7 heeft a, b en c diploma. Dus wel iets gewend met zwemmen.

    Efteling zijn we laatst al geweest, en me moeder kan niet echt slenteren... die vind dat denk ik niets. Maar ik ga het wel opnoemen! Ook een goed idee
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Wat een mooi idee, mag ik nog een tip geven? De Krim op Texel, heel tof zwembad en zo bijzonder op een Waddeneiland.

    Ik weet dat CP de Eemhof niet voldoende personeel had om het zwembad na 18:00 uur open te houden in de herfstvakantie. CP het meerdal hield het zwembad wel open, maar het water was echt wel kouder dan normaal! Maar ik ben bang dat je zulke dingen overal tegen gaat komen.

    Ik zou ook even kijken naar de kosten voor extra activiteiten. Volgens mij zit veel bij HvS erbij in en moet je dat bij CP (behalve het zwembad) los boeken. Maar hoe het exact bij HvS zit durf ik niet te zeggen.

    Ik vind HvS wel echt een heel mooi park, de beleving vind ik anders dan een CP park, hoewel we daar in de herfstvakantie een hele leuke vakantie hebben gehad (maar alle activiteiten waren echt duur)
     
  10. Aanoniemous

    Aanoniemous Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.546
    962
    113
    Vrouw
    Ik verkies CP over hof van Saksen.. saai zwembad met heeeellee koude kleedkamers
     
    Youtan vindt dit leuk.
  11. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Wat mooi van je moeder om iedereen mee te nemen. Zal een emotioneel maar hopelijk ook een fijn weekend worden. Ik zou vooral ook kijken wat je diensten wil doen. Vooral zwemmen of animatie. Buiten zijn of spelletjes in het huisje.
     
  12. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Bij dit grote verschil in kosten zou ik dan gaan voor Heijderbos. Leuk park waar genoeg te doen is.
     
  13. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.866
    542
    113
    Hof van Saksen zeker weten.

    Maar ben geen cp fan, is me al zo vaak tegen gevallen. Smerig en oud bollige huisjes
     
  14. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.004
    290
    83
    En waarom dan hof van Saksen??
    Ik kan gewoon niet kiezen....

    De foto's bij hof van Saksen, het lijkt me zo kaal, geen bos er heen, beetje steriel achtig. Zelfde als zwembad... geen subtropisch uitstraling..
    Dat is wat me beetje tegenhoudt. En op zoover ook niet echt goed cijfer, ook met de huisjes en schoonmaak... op zich kunnen we zelf ook doekje door huis halen, maar als je dan zoveel geld moet betalen verwacht je dat juist dat goed is.

    Cp, huisjes zijn oud , daar komen we al tig jaar dus weet hoe of wat...
    Het is dus weer cp, alle parken lijken op elkaar dus niet iets nieuws of zo....
    Dus een beetje saai zeg maar...
    Maar wel vaak mooi bos, met eekhoorntjes ....

    Ja ik weet het dus echt niet.... toch het vertrouwde, of gewoon eens wat nieuws , en dan wat meer betalen.
     
  15. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.866
    542
    113
    De faciliteiten bij hof van Saksen zijn super leuk. Mooi zwembad en mooie binnen speeltuin. Ook het trampoline park is super! Ik vind het verder mooi aangelegd. Het enige wat bij cp leuker is, is die plaza. Ik vind het eten bij hof van Saksen ook gewoon goed! Bij cp al vaak slecht gegeten
     
    suus1983 en Syane vinden dit leuk.
  16. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Ik vind het hof van Saksen veel luxer dan CP. Huisje is ruim en erg netjes en gewoon het hele park straalt meer luxe uit. Speeltuin is heel leuk en zwembad is gaaf met de glijbanen (maar als je er niet op mag is de rest van het zwmebad niet speciaal).
    Echter voor het prijsverschil zou ik toch naar CP gaan. Dat park is ook prima en het gaat er vooral om dat jullie herinneringen maken.
     
  17. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.390
    4.245
    113
    Vrouw
    Ik vind Hof van Saksen leuk, maar echt veel te veel geld voor wat je krijgt. Ik vind het het niet waard. Ik vind CP leuker, de Plaza, de activiteiten, de zwembaden veel leuker. De huisjes worden (en zijn) opgeknapt. En met dit prijsverschil kan je een hoop leuke extra dingen doen.
     
  18. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Niet kaal hoor, ligt heel mooi. Park is mooi aangekleed. Huisjes zijn mooi en bij ons heel schoon. Ondanks dat we er in herfstvakantie waren was het helemaal niet te druk, bij cp kun je vaak over de hoofden lopen dan, over de vieze huisjes maar niet te spreken.
    zwembad heeft geen subtropische uitstraling idd, maar mijn kinderen vonden het fantastisch, ze zijn 8x geweest in 1 weekend.

    De Krim op Texel is ook een aanrader idd trouwens. Ook een mooi zwembad en veel te doen.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    Het eten was het enige dat ik tegen vond vallen (het buffetrestaurant iig). Voor de rest super park, wij gaan zeker nog eens met mooi weer.
     
    cw26 en aardbei1707 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina