Hoge bloeddruk eind zwangerschap

Discussie in 'De bevalling' gestart door JoyeuxNoel, 22 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Mijn bloeddruk is aan het oplopen (ik heb sowieso een nierziekte dus ben bekend met hoge bloeddruk, maar hij was eerst laag en loopt nu dus op). Heb nog geen eiwitten in urine of andere klachten. Ben nu 32,5 week zwanger. Internist gaf aan dat ik - als bloeddruk blijft stijgen - eerder ingeleid kan worden dan 40 weken. Hebben jullie ervaring met een hoger wordende bloeddruk aan het eind vd zwangerschap? En zijn jullie dan ingeleid en met hoeveel weken?

    Alvast bedankt!
     
  2. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Hi, ik heb dit de eerste keer ook gehad. Bij mij begon het ook rond jouw termijn maar mijn onderdruk begon vanaf 36 weken boven de 90 uit te komen. Ik kreeg toen om de dag een ctg en regelmatig testen op eiwitten. Uiteindelijk had ik met 39.3 een onderdruk van 110 en ben ik diezelfde dag ingeleid. Hopelijk hoef jij dit niet en blijft je bloeddruk binnen de norm ;). Ik slik nu de tweede keer wel aspirines om herhaling hopelijk te voorkomen. Veel succes in ieder geval!
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  3. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ik heb dit ook gehad de eerste keer. Vanaf 36 weken had ik ineens een hoge bloeddruk en ben meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Vanaf toen ben ik ook medisch geworden, aangezien de onderdruk niet meer onder de 90 kwam. Ze hebben bij mij geen eiwitten gevonden. Ik ben in 2 weken tijd uiteindelijk 10 keer in het ziekenhuis geweest voor controle (ook een nachtje daar geweest ivm flinke hoofdpijn). Uiteindelijk was mijn onderdruk bij een controle met precies 38 weken gestegen naar 110, waarbij ik de keuze kreeg om diezelfde avond ingeleid te worden of 2 dagen later.

    Met 38.1 is onze dochter geboren, 28 uur na start inleiding.

    Nu in deze zwangerschap val ik blijkbaar niet in de risicogroep, omdat het geen pre-eclampsie was tijdens eerste zwangerschap. Ik hoef dus ook geen aspirine te slikken.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Beide keren gehad.
    Met de eerste vanaf 36 weken.
    Constant doorgestuurd naar het ziekenhuis en om de dag controle bij de vk.
    Uiteindelijk moest ik met 39+3 blijven en is ze met 39+4 na een inleiding van 7 uur geboren.

    Bij de 2e een hoge bloeddruk vanaf 33 weken.
    Met 38+4 begon ik klachten te krijgen.
    Met 38+5 mocht ik van het zh niet meer naar huis.
    Met 38+6 is zoontje na een inleiding van 4 uur geboren.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja ik ook, uiteindelijk met 38.4 eiwitten gevonden en volgende dag ingeleid. Na 23 uur geboren.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
    Ik ben bekend met een hoge bloeddruk, maar met medicatie goed onder controle. In beide zwangerschappen een keurige bloeddruk gehad tot een week of 32, daarna begon deze te stijgen.
    Ingeleid met respec. 38+0 en 37+6. Bevallingen duurden een kleine vier uur en een ruime drie kwartier.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  7. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Ook ik heb ervaring. Bij alle drie de zwangerschappen is mijn bloeddruk uiteindelijk gestegen tot inleid waarden.

    Bij de eerste begon de hoge bloeddruk met een week of 34 ik was toen al medisch omdat ze erg klein was. Met 38.3 ballon geplaatst met 38.4 geboren na een bevalling van 9,5 uur.

    De tweede kwam de bloeddruk op met 38 weken, toen ballon met 39.3. Bevallen met 39.4 na een bevalling van 4,5 uur.

    De derde kwam het weer iets eerder. Met 37.4 voor eerst doorverwezen. Met 38.4 veter geplaatst. Met 38.5 geboren na een bevalling van een uur.

    Wat ik het vervelendste vond was dat je constant ziekenhuis in ziekenhuis uit gaat de laatste weken. Om de dag ctg en bloedwaarden laten checken. Als je op het randje was zelfs iedere dag. Natuurlijk heb ik dit er graag voor over, maar vond het wel altijd gedoe...
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  8. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Poeh ja snap dat dat vermoeiend is, steeds die ziekenhuisbezoeken. En had jij alleen hoge bloeddruk of ook eiwitten in urine of andere symptomen?
     
  9. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Het begon met hoge bloeddruk. Qua symptomen daarbij hoofdpijn en hoge rugpijn. 1 keer met iets eiwitten, de andere 2x niet. Maar toen toch ingeleid omdat we ook niet wouden wachten tot het wel mis ging. Bij de laatste mocht ik zelf kiezen of ik ingeleid wilde worden of afwachten (wouden de artsen het liefste om te kijken hoe zoiets zich bij ontwikkeld) maar van afwachten werd ik veel te onrustig, omdat ik aldoor bang was dat het wel mis ging. Dus toen echt zelf voor inleiden gekozen omdat ik niet wou afwachten of ik wel of niet ziek ging worden..
     
  10. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Ja snap ik ja, zou dan ook kiezen voor inleiden. Succes verder deze zwangerschap!
     
  11. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Hier vanaf week +/- 31 hogere bloeddruk , week 38+0 PE vastgesteld en bij 38+2 ingeleid - is spoedkeizersnede geworden maar dat had daar verder niks mee te maken.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  12. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik kreeg bij onze eerste met 37 weken plotseling een hoge bloeddruk en omdat ik 37 weken was en dus 'veilig' zijn ze direct gaan inleiden.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  13. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ongeveer een week voor mijn bevalling steeg opeens mijn onderdruk rond de 100. Ene keer wel eiwitten in mijn urine en andere keer weer niet. Na mijn bevalling was mijn bloeddruk vrijwel direct weer normaal. Mijn verloskundige zei ook bij de controle dat wrs mijn lichaam al druk bezig was met de bevalling.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  14. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    En ben jij door die hoge bloeddruk en eiwitten eerder ingeleid?
     
  15. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Nee, mijn vliezen zijn 5 dagen na het ontdekken spontaan gebroken. Ik moest wel regelmatig op controle om alles te laten meten. Ik had met 39+6 wel een standaard controle staan en mijn verloskundige had wel besloten als ik het er mee eens was om mij te.proberen te strippen ivm mijn suiker en bloeddruk, maar dat was gelukkig niet meer nodig.

    Ik moet wel erbij vertellen dat ik er verder geen last van had, het is met een controle bij toeval ontdekt. Ze hadden toen eigenlijk wel verwacht dat ik ingeleid zou worden. Was best wel een domper om een paar uur later zonder baby weer buiten het ziekenhuis te staan,was er namelijk helemaal klaar mee
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  16. Cynthiia

    Cynthiia Lid

    11 feb 2019
    22
    80
    13
    Vrouw
    Mijn bloeddruk was eigenlijk heel de zwangerschap prima. Maar een week voor de uitgerekende datum kwamen ze er bij controle achter dat mijn bloeddruk veel te hoog is. Ik ben toen gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis en kreeg medicatie mee om me bloeddruk te verlagen. Gister moest ik weer terug voor controle naar het ziekenhuis. Mijn bloeddruk was iets gezakt. Wel gaan ze morgen beginnen met inleiden ik ben dan 39 weken en 4 dagen zwanger.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij mijn schoonzus begon hij te stijgen vanaf week 34, in week 37 is toen besloten met 38wkn in te leiden vanwege een combinatie van oplopende bloeddruk (maar nog niet té hoog) en daarbij andere klachten (ze had sowieso ook heftige zwangerschapsmisselijkheid de hele zwangerschap, maar vanaf die laatste weken werd het nog erger), baby was groot voor de termijn. Geen eiwitten in urine ofzo.
    Inleiding werd helaas een keizersnede (door ligging van de baby, sterrenkijker met een arm voor z’n gezicht bleek na een echo toen de ontsluiting niet vorderde), maar daarna alles helemaal prima; gezond kind, mama herstelde vlot, geen misselijkheid meer en bloeddruk ook meteen weer mooi.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  18. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Oeh spannend morgen!! Veel succes vast!!
     
  19. Cynthiia

    Cynthiia Lid

    11 feb 2019
    22
    80
    13
    Vrouw
    Dank je wel! Begin het nu ook wel spannend te vinden haha
     

Deel Deze Pagina