Hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MotherOfAnAngel, 13 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Mijn bloeddruk is normaal 120 over 50a 60
    Laag dus
    Sinds de zwangerschap rond de 130-60
    Nu had ik 2 weken geleden een eenmalige hoge bloeddruk, toevallig tijdens een groeiecho achter gekomen
    Werd gelijk een 45 minuutjes aan een ctg en bloeddrukmeter gelegd
    Toen was de bloeddruk gelijk alweer normaal.

    Met klachten bellen..
    Dus zo ben ik afgelopen 2 a 3 weken al voor de 3e keer nu op de kraam en verlos beland.
    Telkens normale bloeddruk tot gister avond....
    Dus weer naar huis
    Toch aanhoudende klachten en elke keer komt er meer bij
    De onderdruk is vooral hoog (voor mijn doen) en ben opgenomen
    Bloeddruk is 140-150 over 82 tot 98 telkens


    Ik houd lichtjes vocht vast. Plas minder maar drink genoeg.
    Knallende hoofdpijn ook...
    Duizelig, sterretjes zien soms
    Spierpijn in mijn linker boven arm wat doorgaat naar mijn linker schouder en tussen de schouders in door naar de nek.

    Voel me gewoon helemaal njet zo lekker.

    Duimen jullie mee dat het geen HELLP/PRE-ECLAMPSIE/zwangerschaps vergiftiging is :(

    Heb nu een 24 uurs opname.
    Word gelukkig goed in de gaten gehouden.

    Maar hoop zo dat het toch nog zakt...

    82 bijvoorbeeld is voor hun normaal maar zien inderdaad dat het voor mij wel ineens een pak hoger is als normaal met de metingen van afgelopen weken/maanden telkens. En daarbij zit die vaak ook eind 80. Op of boven de 90


    Wie heeft er nog.meer een hoge bloeddruk gehad en ging het weer weg & was het niks ?
     
  2. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw

    Wat vervelend zeg! Ik heb nu extra controles bij vk. Bloeddruk ging een tijdje wat meer omhoog. Ik werd er verschrikkelijk onzeker van. Bij alle hoofdpijn, buikpijn etc. Ik ben inmiddels ook 3x in zkh geweest ervoor. Daar is die steeds net niet te hoog. Maar door het druk maken was die wrs ook vaak hoger. Nu ik tweewekelijks bij vk mag komen is die wat afgezakt. Ik zit normaal op onderdruk rond 60/70 en die schoot ineens naar 80/90. Nu rond de 80 en dat is voor nu prima.


    Voor nu dus niks aan de hand maar ik word wel in de gaten gehouden omdat ik bij zoontje ben ingeleid door te hoge bloeddruk (wel pas bij ruim 40 weken)

    succes, ben benieuwd!
     
  3. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wat vervelend! Ze hebben ook naar eiwitten in je urine gekeken neem ik aan? Met je bijkomende klachten zou ik me wel voorbereiden op dat t toch tot zwvergiftiging leidt. Het is dan alleen maar goed (wel vervelend natuurlijk) dat ze je zo goed in de gaten houden.

    Ik heb t zelf gehad bij mijn zoontje. Alleen hoge bloeddruk en vocht vasthouden vanaf 34 weken, verder geen klachten. Met 38.4 eiwitten en volgende dag ingeleid.

    Hopelijk kan t nog een tijdje gerekt worden zodat je baby langer in je lijf zit.
     
    MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Helaas hier ook met 35 weken opgenomen, gebruikte al bloeddrukmedicatie vanaf de 20 weken. Hier hebben ze zelfs nog 5 dagen gewacht tot inleiden met een bloeddruk van 180/108! Op den duur zat ik aan de max qua medicatie via het infuus en magnesium al 72 uur.

    Dus als je nog geen medicatie gebruikt voor je bloeddruk zijn er nog best veel opties om het te rekken tot 37 weken.

    Hoe zijn je bloedwaarden en hebben ze urine gespaard om eiwitten te checken?

    Sterkte!
     
    MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  5. Maritiem

    Maritiem Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Hier ook ervaring met hoge bloeddruk. Alle drie mijn kids zijn gekomen na een ingeleide bevalling ivm hoge bloeddruk. Ik heb er nooit medicatie ofzo voor gehad dus dat weet ik niet. Maar de klachten die je noemt lijken me helaas wel een (voorbode voor) Pé/helpp... hopelijk lukt het om de kleine nog even in je buik te houden en ga je je niet slechter voelen.
     
    MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  6. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.658
    204
    63
    Parttime logistiek
    Hier ook ervaring met ene hoge bloeddruk bij de vorige zwangerschap.
    De klachten die jij omschrijft had ik ook alleen ik was al 39 weken zwanger toen.

    Ik ben ingeleid ivm Hellp toendertijd. En na de bevalling nog dagen in het ziekenhuis gelegen ivm medicatie.

    Hebben ze gekeken naar eiwitten in de urine.
     
  7. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Gisteren avond dus opgenomen ,
    24 uur lang urine opvangen waar ik dan vannacht klaar mee ben
    Morgen ochtend de uitslag
    Urine is al getest 3x en positief voor eiwitten
    Met die 24 uur urine kunnen ze kijken om hoeveel het gaat en of er dus sprake is van zwangerschaps vergiftiging.

    Zoja dan mag ik het ziekenhuis niet verlaten tot na de bevalling.
    Welke dan ingeleid zal gaan worden met uiterlijk 37weken. Maar misschien al met 36...

    We duimen en bidden dat er niks is...
    Helaas nu bloeddruk van 174-95
     
  8. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    He wat naar. Krijg je al medicatie/magnesium? Zo niet dan zou ik daar zeker op aandringen.

    Een tip, zie maar of je er iets mee doet:)
    Probeer voor jezelf zoveel mogelijk op te schrijven. Ik merkte dat ik daar later enorme behoefte aan had om terug te lezen. Niet alleen de vroeggeboorte maar ook de aanloop er naartoe heeft grote indruk op mij gemaakt en het was fijn om te kunnen lezen wat er allemaal was gebeurd/hoe ik mij voelde. Je kunt je helaas bij PE/HELLP snel zieker voelen en dus ook stukjes van de film kwijtraken.
     
    MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  9. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Dit inderdaad. Ik ben ook stukken van de film kwijt, maar ik ben ook heel erg ziek geweest (IC opname) en heb helaas niets opgeschreven.

    Heb je al bloeddruk medicatie? Magnesium is vreselijk dus hoop dat je dat niet nodig hebt..
     
  10. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Zeg dat wel. Wat een ranzig goedje is dat. Heb jij ook een bolus gekregen?
     
  11. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.658
    204
    63
    Parttime logistiek
    Wat @bozoe zegt is wel een onwijs goede tip. Ik ben zoveel stukjes van de film kwijt met wat er allemaal is gebeurd. Dit kan je echt zoveel helpen met verwerken.
     
  12. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ik ben inderdaad begonnen met dingen opschrijven van wat e gebeurd en hoe ik me voel.
    Goede tip
     
    bozoe vindt dit leuk.
  13. MotherOfAnAngel

    MotherOfAnAngel Fanatiek lid

    8 sep 2017
    2.720
    2.353
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ik heb helaas zwangerschaps vergiftiging :(
    Ik word uiterlijk met 37 weken ingeleid...
    Wauw dat gaat hard ineens :(

    Verder maak Ik me niet druk (heb je niets aan)

    Ik laat alles op ons af komen.
    We zijn veilig hier in het ziekenhuis
     
  14. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Sterkte!
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sterkte!
     
  16. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Balen! Maar idd je bent op n veilige plek!! Sterkte en hopelijk een goede afloop. Voel je je nog wel ok?
     
  17. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Sterkte! Gelukkig ben je op de goede plek. Schroom je niet blijf vragen stellen daar. Volg je gevoel want dat zit goed!
     
  18. toffepeer

    toffepeer Bekend lid

    14 feb 2017
    581
    258
    63
    Ah wat ontzettend rot zeg, veel sterkte!
     
  19. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.916
    1.170
    113
    Wat naar! Heel veel sterkte gewenst.
     
  20. Marisje89

    Marisje89 Fanatiek lid

    10 jun 2015
    1.658
    204
    63
    Parttime logistiek
    Hè bah wat naar zeg. Sterkte
     

Deel Deze Pagina