Hoge bloeddruk voordat je zwanger bent

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ShyGirl, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

13 jan 2010
    264
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik heb al een aantal jaar last van hoge bloeddruk. Gebruik hiervoor medicijnen Ik ben benieuwd of er meer dames hiervan last hebben die net zwanger zijn of zwanger willen worden. Hoe gaat dit dan als je weet dat je zwanger bent. Loop je vaker onder controle. kom je gelijk bij een gyn. te lopen?
    Ik heb wel al via de dokter medicijnen waarmee ik gerust zwanger mag worden.

x
    ShyGirl

2. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

13 jan 2010
    264
    0
    0
    Niemand?????

3. Mum83

Mum83 Actief lid

23 jan 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meid,

ik gebruik ook al een aantal jaren medicijnen, omdat ik een te hoge bloeddruk heb. Wij zijn nu ongeveer een half jaartje bezig om zwanger te worden. Ik heb nog géén andere medicijnen van de huisarts gekregen, pas als ik zwanger zou zijn krijg ik andere...
    Voor de rest weet ik niet veel van hoe en wat, denk dat je wel regelmatig bij de huisarts je bloeddruk moet laten opmeten en je bent volgens mij wel verplicht om in het ziekenhuis te bevallen.

Succes!

Liefs

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meiden als jullie zwanger willen worden !! mogen jullie dat soort medicatie niet slikken hoor.
    IK heb voor ik geopereerd werd te hogebloeddruk gehad. Toen wij weer verder mochten voor kinderen moest ik er me teen mee stopen!!
    Apotheker wou me het eerst niet mee geven toen ik moest.

5. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

13 jan 2010
    264
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Ik moest voor dat we zouden beginnen met zwanger raken al van de huisarts naar de internist. Deze heeft mijn andere medicijnen voorgeschreven en onderzoeken gedaan. Die ik al een keer had laten doen. Waar nu dus weer niks uit kwam.

Mss heb jij al medicijnen waarmee je zwanger mag raken en daarom nog geen andere hebt gekregen.

x

6. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

13 jan 2010
    264
    0
    0
    Hoi Marnat,

Bedankt voor je reactie! Mijn medicatie heb ik via de internist gekregen. Hiermee mag ik zwanger worden. We hebben geprobeert zonder medicatie maar dit gaat niet goed.

De internist zei dat meer mensen hiermee probleemloos zwanger zijn geworden. Dus vertrouw ik maar hierop!

Mss dat jij hele zware had?

x

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Zou kunnen dat de mijne zwaarder was, hoe heet die van jou dan?
    je hebt ook vervangers mis heb jij die wel.

8. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

13 jan 2010
    264
    0
    0
    Die van mij heten. Labetalol. zijn hele oude medicijnen volgens de internist. Maar er zijn al veel baby gezond mee geboren.

x

9. Mum83

Mum83 Actief lid

23 jan 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb meer dan een half jaar geleden bij de huisarts aangegeven dat wij een kinderwens hebben. Van de huisarts mocht ik proberen om te stoppen met de medicijnen, maar zonder de medicijnen steeg de bloeddruk weer. Dus ik kan niet zonder. Ik heb gevraagd of dat niet erg was en hij vertelde dat het géén kwaad kon, maar als ik het vermoeden heb dat ik zwanger ben moet ik contact opnemen. Dan krijg je namelijk tabletten die je driemaal daags moet innemen en dat vond hij nu nog niet nodig.

Liefs

10. keetling

keetling Actief lid

3 feb 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    hey meiden,

Voordat ik zwanger raakte ben ik al 9 jaar aan de bloeddrukmedicijnen. Pas goed op welke je krijgt want je kunt ze niet allemaal tijdens zwangerschap gebruiken.

Als je zwanger bent kom je onder begeleiding van de gyn en krijg je extra groeiecho's omdat kans op een kleiner kindje aanwezig is, nou bij mij niet zit een mega baby in.

tot nu toe is mijn bloeddruk nog steeds constant en zit nog op dezelfde dosis als voor mijn zwangerschap:D.

mocht je meer willen weten hoor ik het wel.

Liefs

11. Mum83

Mum83 Actief lid

23 jan 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Keetling,

slik je sinds je zwanger bent andere medicijnen of dezelfde als voorheen? Ik slik enalaprilmaleaat 5 mg.

Fijn om te horen dat je kindje goed groeit ;)

Liefs

12. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

13 jan 2010
    264
    0
    0
    Hoi Keeting,
    Bedankt voor je reactie! Lijkt mij wel fijn om onder begeleiding van de gyn te lopen! Ik wist niet dat de kans op een kleiner kindje aanwezig is. Komt dat vaak voor?

Ik ben al bijna 12 jaar aan de medicijnen voor mijn bloeddruk. Nu heb ik er dus 1 die ik 3 x daags moet innemen. Echt een gedoe, maar is voor een goed doel!

Fijn te horen dat bij jou alles goed gaat!

x ShyGirl

13. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

13 jan 2010
    264
    0
    0
    Hallo Keetling,

Ik moest dus al andere medicijnen gaan slikken voordat ik met zwanger worden mag beginnen. Dat ligt denk ik aan de medicijnen die je gebruikt. Als ik jou was zal ik het eerst aan HA vragen.

x shygirl

14. keetling

keetling Actief lid

3 feb 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Hey Mum,

Voordat ik de eerste keer zwanger raakte (januari 2009) slikte ik ook enalaprilmaleat. Nu is deze zwangerschap in een missed abortion geeindigd in maart 2009. Vraag je huisarts meteen om andere medicijnen. Lees de bijsluiter maar eens! staat namelijk met koeieletters in dat het de dood
    van de foetus etc kan veroorzaken. Mijn huisarts zei ook dat het nooit kwaad kon! Na mijn MA heeft de gyn gezegd dat ik meteen andere medicijnen moest krijgen en slik nu Methyldopa 2 x 500mg p.d. En ben met deze medicijnen dus in september 2009 zwanger geraakt.

Het kan natuurlijk altijd dat je een miskraam krijgt (1 op de 3 vrouwen) maar als in de tussentijd zo een bijsluiter van medicijnen veranderd en je krijgt met 11 weken zwangerschap te horen dat het hartje niet meer klopt vraag je je toch af of het door de medicijnen komt of niet.

Dus GEEN ENALAPRILMALEAT nemen meiden!

Liefs

15. keetling

keetling Actief lid

3 feb 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Ja door de hoge bloeddruk kan je kindje misschien niet goed groeien, maar gelukkig is de bloeddruk dus bij mij al de hele zwangerschap stabiel:D. Mijn medicijnen kan ik 2x per dag nemen.

Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie ook gauw een goeie zwangerschap zullen hebben!

Liefs

16. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik ben de zwangerschap van mijn zoon ingegaan met een hoge tensie...uiteindelijk toch Adalat moeten nemen, zoonlief had een groeiachterstand....heb geregeld groeiecho's gehad, door de hoge bloeddruk was de doorbloeding van de navelstreng minder, wat resulteerde in een vroeggeboorte(zie mijn onderschrift!).

deze zwangerschap geen hoge bloeddruk meer( ben flink gaan sporten, en ben 35 kilo afgevallen), maar wordt goed in de gaten gehouden door de gyn....

17. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

13 jan 2010
    264
    0
    0
    Gho dat wist ik echt niet dat de groei van je kind beinvloed wordt door hoge bloeddruk.

Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden. Daar was ik naar benieuwd.

Ik hoop dat we allemaal een rustig en mooie zwangerschap hebben zonder problemen!

Succus dames

x

18. Mum83

Mum83 Actief lid

23 jan 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bel deze week direct de huisarts. Dan slik ik de enalaprilmaleaat niet meer. Ik had de bijsluiter zelf ook al gelezen, maar de dokter zei dat het echt géén kwaad kon. Ik zal mn best doen om dan andere te krijgen ;) Moet gewoon :p

Liefs

19. ShyGirl

ShyGirl Actief lid

13 jan 2010
    264
    0
    0
    Ja mum83 zal ik zeker doen! Geen fijn idee zo!

succes met het overtuigen van je HA!

x

20. keetling

keetling Actief lid

3 feb 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    ja dat zei mijn huisarts ook! :x

De gyn in het ziekenhuis zei dat ik echt andere med moest hebben.

Succes!

Liefs

Deel Deze Pagina