Hoge piep in oor

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Want2beAmom, 22 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Word er niet goed van.. sinds een paar dagen een hoge piep in mijn rechteroor.
    Op internet las ik dat het kan komen door een hoge bloeddruk, stress, bloedarmoede of hormoon verandering. Ik heb een lage bloeddruk, dus daar ligt het in ieder geval niet aan.

    Zijn er meer die hier last van hadden/hebben tijdens de zwangerschap? En gaat het ook weer weg?
     
  2. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Hee, zag dat niemand nog gereageerd heeft.
    Hoe is het nu? Ik denk dat ik wel weet wat je bedoeld met de hoge pieptoon, maar ik zou niet zo goed weten wat dit met de zwangerschap te maken heeft. Ik heb het soms na een hard geluid (vuurwerk?) Of is jouw piep anders?
     
  3. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Mijn piep is idd iets anders, het is een klein fluitje wat eigenlijk constant aanwezig is icm oorsuizen.
    Ik heb geen harde geluiden gehoord, of oordopjes in gehad oid. Ik werd er opeens mee wakker.
    Wat het met een zwangerschap te maken kan hebben, is zoals ik omschreven heb ik mijn OP: hormoonverandering, hoge bloeddruk etc.. maar ook meer bloedvolume. Ik lees op internet dat het nog geen "erkende" zwangerschapskwaal is, maar er zijn toch wel wat zwangere vrouwen die hier last van krijgen. Ik ben dan ook benieuwd of het meteen weer weg gegaan is na de bevalling.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Bij mij komt die samen met een soort ruis. Eerst een opkomende ruis, dan een rotpiep, dan weer ruis. Het trekt dan wel weer weg. Meestal ontstaat t als mn bloeddruk ineens ff daalt. Vroeger in mn puberjaren veel lol van gehad, viel 11x per dag flauw. Kreeg t advies om maar een glaasje port te drinken (met een grote grijns van de huisarts, ik was 13 en mn moeder zat ernaast). Die pil was een uitkomst toen. In jouw geval zal ik kijken of je dan iets van een dropje of druivensuiker kan pakken en dat t dan minder wordt of wegtrekt. Dan weet je dat je in die hoek moet zoeken.

    Mijn hoogste bloeddruk ooit gemeten was 102 over 65 overigens, inderdaad in mn zwangerschap van mn dochter.

    Mijn schoonmoeder had tinninus (?) als restschade van de chemo's, die gebruikte uit ellende maar een paar oordopjes en wat licht klassieke muziek om t te kunnen negeren, op je werk wat onhandig vreemd allicht maar t schijnt te helpen.

    Mijn moeder hoort t 's nachts (te hoge bloeddruk, wel onder controle met medicatie) enige wat zij kon krijgen was een training om er mee om te leren gaan, dus helaas geen tips.
     

Deel Deze Pagina