Foliumzuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door chantilly, 9 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Wij zijn bezig om zwanger te worden, alleen ik vergeet vaak foliumzuur in te nemen.....
    Ik heb de FemNatal, iedere dag 1 tabletje.
    Maar ik vergeet het zo vaak....
    Bij de eerste zwangerschap had ik dat niet.

    Kan het kwaad ?
    Heeft iemand tips zodat ik het niet vergeet in te nemen... ?
     
  2. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Je kunt het op je nachtkastje of naast je tandenborstel zetten! Als het maar ergens in het zicht staat! ;)
     
  3. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Ik ben na mn laatste pil gelyk de volgende dag begonnen met foliumzuur.
    Staat by my op dezelfde plek als waar eerder mn pil lag, en neem em ook smorgens op tzelfde tydstip in als de pil. Aangezien ik dat al zolang deed, en er nog nooit één vergeten was, is dit wel zo makkelyk! ;)
     
  4. cindy21

    cindy21 Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    NOU HIER NOG 1 HAHA IK VERGEET HET OOK HEEL VAAK MAAR LEG HEM ERGENS IN HET ZICHT NEER DOE IK NU OOK!

    XXXX
     
  5. Firstbaby

    Firstbaby Fanatiek lid

    25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    ik roep al dagen dat ik het ga kopen. Ik ben ook afgelopen zaterdag bij de drogist geweest, maar gravitamon was op! Dus ik moet even vandaag weer langs gaan.
     
  6. Niet meer actief

    Ik heb de foluimzuur op de oude plek van de pil gelegd, lekker in het zicht dus.
    Verder neem ik het op een vast tijdstip (elke avond voor ik ga slapen) en daardoor wordt het al snel een gewoonte en op een gegeven moment vergeet je het niet meer.

    succes
     
  7. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    ik heb de strip op de koffiepot liggen :) daar sta ik iedere ochtend om een glaasje water te drinken.
    Ik had hetzelfde probleem vroeger ook met de pil, vandaar dat ik aan de prikpil was gegaan
     
  8. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Mijn pilstrip lag in 't broodmantje, misschien een idee voor de foliumzuur ook?
     
  9. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb hem naast mn bed staan op de plek waar ik ook de pil had liggen. ben het nog niet vergeten en de pil vergat ik trouwens ook maar zelden.
    liefs doris
     
  10. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    bij mij staat het potje ook naast mn bed op een tafeltje. Ik was eerder geneigd de pil te vergeten dan deze tabletjes hihi :oops: Neem het elke morgen in, samen met een ijzertablet (voor mn duizeligheid en moeheid) :)
     
  11. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik ben na mn pil meteen begonnen met gravitamon, neem het op hetzelfde tijdstip in, ´s avonds bij het tanden poetsen, dezelfde routine, dus voor mij was het niet moeilijk...
     
  12. Belle84

    Belle84 Lid

    9 jul 2007
    92
    0
    0
    Hoi,

    Bij mij ligt het foliumzuur juist uit het zicht. Anders weet ik zeker dat familiebezoek het ergens ziet liggen, ze hebben daar een neus voor op de een of andere manier. Wij willen graag rustig proberen zonder dat we steeds vragen krijgen of het al zover is. Stelletje nieuwsgierige aagjes! :)

    Wel neem ik het op een vast tijdstip in, bij het ontbijt. Dus eigenlijk vergeet ik het nooit.

    Groetjes van Belle
     
  13. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik zet hem bij de spiegel dan kom ik hem gelijk tegen smorgen. of bij iets leggen wat je elke dag nodig hebt ondergoed ofzo.

    groetjes Talia
     
  14. lauwtje

    lauwtje Fanatiek lid

    21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    ik neem hem na het avondeten in. al ben ik hem al heel vaak vergeten. nu heb ik hem in t kastje staan waar de vla schaaltjes ook staan zo vergeet ik m dus niet!
     
  15. minni

    minni Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik was met de eerste ook veel drukker met dat slikken en alle andereb voorzorgsmaatregelen.
    Ik heb t potje in mn vensterbank staan, waar ik elke ochtend mn broodje sta te smeren (vensterbank tegen t aanrecht aan) en zo hoop ik m ook niet te vergeten.
    Ehm... maakt het veel uit als je n vergeten tabletje in de avond neemt ipv de ochtend? Vast niet, toch?
     
  16. Noa25

    Noa25 Fanatiek lid

    23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Bij mij staat het potje foliumzuur op de borden in het keukenkastje. Ik neem 'm tijdens het avondeten.
     
  17. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Vergeet het ook wel eens maar ben in november direct begonnen toen ik gestopt ben met de pil...dus haha heb al wel iets opgebouwd dacht ik zo...

    Maar ik denk er meestal wel aan! Heb anders ook nog een hele handige man die er voor me om denkt! ;)
     
  18. Ik heb een kastje waar ik al mn brood heb liggen en daar staat ook mn foliumzuur. Familie en vrienden komen er nooit en elke keer bij het ontbijt zie ik hem staan, dat werkt bij mij erg goed.

    Groetjes Jelske
     
  19. stampertje

    stampertje Niet meer actief

    Het potje gravitamon staat bij mij op het aanrecht. Ik neem het iedere avond voor het avond eten in. Nu scheelt het bij mij dat ik dan ook andere medicijnen in moet nemen, dus dan denk je er sneller aan.

    Liefs
     

Deel Deze Pagina