Homeopathische druppels Mulimen bevatten alcohol?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door LunaMay, 2 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LunaMay

    LunaMay Lid

    12 mei 2011
    20
    12
    3
    Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft. Ik gebruik druppels Mulimen voor mijn concentratieproblemen. Normaalgesproken neem ik Ritalin, maar nu pril zwanger, dus dat kan niet meer...

    Echter bevatten deze druppels 53% alcohol. Op de site van fit for fertality worden deze aangeraden, maar ik heb mn twijfels bij het alcohol gehalte...
    Heb de beheerder vd site al gemaild. Maar mogelijk heeft iemand hier er ook wat over te zeggen.
    Of misschien dat er iemand nog een alternatief weet voor Ritalin?
     
  2. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Alternatieven voor ritalin ken ik niet. Maar de meeste homeopathische middelen zijn op basis van alcohol. Meest 30,50 of 70%. Omdat je er vaak maar enige druppels van neemt zal het vermoedelijk weinig effect hebben (de alcohol). Maar je moet het natuurlijk niet doen als je je daar niet goed bij voelt. Zelf zou ik er ook wel mee uitkijken.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als je er maar een paar druppels van neemt, is dat erg weinig alcohol - dat filtert jouw eigen lijf er makkelijk uit voor het bij de baby komt.
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Kan je arts of apotheker je niet beter adviseren hierover?
     
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Homeopathie heeft geen bewezen werking. Ik zou het dus laten staan en naar een echte arts gaan.
     
    Elsss vindt dit leuk.
  6. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Dit, alcohol en water met een beetje suiker, maar dan heel duur.

    Mocht je het toch persé willen gebruiken: 10 druppels is 0,5 ml. 53% van 0,5 ml is 0,255 ml pure alcohol. Vermeng dat met 5,5 l bloed in je lijf en je hebt een echt niet meetbare hoeveelheid alcohol in je bloed. Dat beïnvloedt je kindje echt niet.

    Maar nogmaals, het is alleen maar water, alcohol en suiker.
     
  7. Rosa96

    Rosa96 Lid

    6 sep 2019
    20
    11
    3
    Vrouw
    Hoi!

    Lto3 is een vervanger, en mag je wel gewoon in een zwangerschap nemen!
    Moet je maar eens op googlen!

    Gr. Rosalien
     

Deel Deze Pagina