Ik heb een hele lieve hond van ong. 1,5 jaar oud. Maar hij bijt alles van mijn dochtertje kapot. Hij ziet alles als zijn speeltje en vernielt het dan. Van alle andere spullen blijft hij af. Hoe maak ik hem duidelijk dat hij niet aan de speeltjes van mijn dochter mag knabbelen?
ik denk dat het een soort van jaloezie is, misschien toch iedere keer ff duidelijk laten weten dat dat echt niet mag!en dan op zijn plek zetten..
afpakken en nee zeggen en dan wat geven wat wel van hem is en goed zo zeggen als die daar aan gaat knagen..
Inderdaad, ik ga mee met mn voorgangster. Je moet zeer duidelijk zijn in wat wel en niet mag en ruilhandel plegen. Bij voorkeur ook nog met veel "koekjes". Een hond van anderhalf weet al veel, maar kan nog wel in een puberale fase zitten (afhankelijk van de geestelijke ontwikkeling van pup naar volwassen) Het blijft natuurlijk erg vervelend dat hij de spulletjes van je kindje sloopt. Probeer ook de kat niet op het spek te binden, door zoveel mogelijk alle speelgoed toch weg te bergen, dan komt hij niet in de verleiding... en laat zn eigen spulletjes wel zo veel mogelijk voor het bijten ... eh grijpen liggen. Ik weet trouwens niet of je bekend bent met het fenomeen "clicker", maar als de hond het kent, dan gaat het aanleren nog veel sneller... om het ongewenste gedrag dus te laten... want je beloond m dus iedere keer op het bijten op spullen waarbij het wel mag!
Heeft hij wel veel eigen speeltjes? Probeer een speeltje te vinden wat hij super de super geweldig vind. Hier is het een oude leren handbal. Ze weet wat van haar is en wat niet.
Nou hij had speeltjes genoeg. Maar ook die sloopt hij allemaal. Hij is helemaal dol op beertjes en als ik 'm er een geef is ie daar de hele dag mee bezig. En vervolgens kan ik de inhoud opruimen en blijft er een zielig lapje stof over. Maar ik ga het nu proberen door 'm een koekje te geven als ruilmiddel. Bedankt voor de tips.
Je kunt beter een speeltje van je hond aanbieden als ruilmiddel. Een koekje ziet hij als een beloning voor het geen wat hij net daarvoor heeft gedaan.
En nadat ie leuk mijn zn eigen speeltje speelt dan direct belonen door of leuk tegen em te doen of een koekje ofzo
Denk dat jullie ( sorry als ik bot overkom) de hond achteruit drukken, hierdoor wordt ze jaloers, of hij, en straft zo de indringer, dus jullie dochtertje.
alecia en dat zie jij aan dit verhaal? knap hoor ik zou idd ook ruilen! Onze hond zal nooit dingen pakken van Kyana. Wel ooit als een "vergissing" dan komt onze enthousiasteling {lees; 60kg lompe bullmastiff} dolblij aanrennen om ons te begroeten maar hij moet en zal dan komen met een speeltje, normaal van hem zelf maar dan zoekt hij snel iets en vind iets van kyana en dan als ie het net in ze bekkie heeft laat ie het {lijkt wel heel geergerd} los zo van; shit was niet van mij! Ze hebben ons vaak gewaarschuwd dat we onze hond geen beren moesten geven want dit zou hij gaan verwarren! maar op de een of ander manier weet hij precies wat van hem is! Wat ikheb gedaan? geen idee! En biggens heeft heel wat passen terug moeten doen hoor toen kyana geboren is! Bied hem misschien idd zijn eigen speelgoed vaak aan... ook juist als hij niets doet. en misschien een kong ofzo kopen dat hij zich niet zo snel verveelt en "geen tijd" heeft om andere speeltjes te pakken?
Vind beren en andere pluche dingen zowiezo niet zo geschikt voor honden. Ja ze vinden het helemaal te gek. Maar die dingen zijn gewoon niet opgewassen tegen de scheur kracht van honden tanden. En hoe moet zon hond nou weten welk plusche ding wel en welke niet? Dat gaat t zelfde als dat je je puppy op je oude schoenen laat knagen. Weet die hond veel welke je wel kan missen en welke je net gekocht had! Hier heb ik ook zon sloop monster(tje). Heb er alles aan gedaan om het dr af te leren maar helaas is ze zo ontzettend speels dat ze met ALLES speelt. Kiezelsteentjes en dr eigen brokjes inclusief. Als je het maar op kan pakken, rond kan smijten en tegelijk gek kan doen. Dus die zit nu fijn in n bench als wij er niet bij zijn. En dat vind ze nog niet eens erg ook...raar beesie. Ik zal als mn kleine geboren is ook op moeten passen dat ze er niet met haar speelgoed vandoor gaat. Het is niet anders. Ik denk dat deze muts niet in ruil spelletjes enzo trapt. Maar zal t zeker proberen. Ruilen voor n koekie zou ik idd ook niet doen! Dan beloon je haar met wat lekkers omdat ze een knuffel heeft die ze niet mag hebben. kan je er op wachten dat ze hem nog vaker pakt natuurlijk!
Af en toe een kwartiertje vrijmaken om met de hond (en zn eigen speeltje) te spelen wil ook wel eens helpen. En geef m niet te veel speeltjes, dat is misschien verwarrend, gewoon 1 of 2 (sterke) speeltjes die hij echt leuk vind.
Anniek, zeer ruime ervaringen met honden en kinderen, curcus gehad, gedragstherapie , en zelf van mishandeld, tot verwaarloosd, tot normaal hond in me leven gehad.
alecia ik zei niet dat ik dacht dat jij geen verstand of ervaring had. ik zei alleen dat je dit niet kunt opmaken uit het stukje tekst wat geschreven werd {in mijn ogen dan!} wilma beren zijn idd niet bestand tegen de honden, die idioot van mij knuffelt er echt meer! hij heeft 2 beren van de ikea, die vind ie geweldig en zal ie niet kapot maken! maar geef ik hem van die kermis beren dan molt hij hem tot er niets meer van over is.... dat is voor hem de sport hihi wbt weten wel of niet van hem! Geen idee hoe hij het weet maar hij weet het! hier liggen genoeg beren van kyana maar ook 2 beren van hem... en raar maar waar hij zal nooit kyana's beren pakken! alleen die wat van hem zijn! ondanks dat ie blond is is ie toch el slim
oooow wat herken ik je verhaal goed :x ik heb hier ook 2 honden waarvan 1 hetzelfde gedrag vertoond pffff ik wordt er niet goed van alleen ziet ze het niet als een speeltje maar eerder iets wat kapot moet! vanaf de dag dat ik ging bevallen (dus tijdens de weeen) begon ze al met plassen in de woonkamer nu nog steeds regelmatig als ik de kleine boven verzorg....en iedere x als je er niet bij bent dan zoekt ze wel iets van mijn zoontje om vervolgens kapot te bijten maar ik kan je niet zeggen wat je eraan kan doen helaas<--- mijn gedachtes bij dit probleem worden steeds negatiever namelijk! (maar dat kan ook aan de hormonen liggen hihi) succes ermee grtz Ramona
Je mag de hond trouwens best met je stem afstraffen als hij het verkeerde speeltje heeft. EN dan vervolgens uitbundig belonen op elk moment dat hij wel met zijn eigen ding aan komt zetten. Van die vlastouwen zijn hier ook een groot succes
Ramona, wet niet of ik je echt kan helpen weet ook niet of je het al geprobeert heb, dus doe me best. Als jij de kleien gaat verzorgen of boodschappen gaat doen of wat dan ook, heb je geen ruimte , bv bijkeuken? keuken? hal? waar de hond heen kan? Waar hij niks kapot kan gaan maken. In mijn ervaringen die k heb met honden, is het vaak zo, en sorry voor de mensen die kinderen hebben en honden, zal er zelf ook mee te maken krijgen als ik geluk heb. Het is gewoon vaak,kind gaat bijna 100 % voor, de hond krijgtn og enkel wat daadwerkelijk moet, eten, uitlaten en af en toe een snoepje. MAar een hond, heeft het probleem dat het zich niet makkelijk aan kan passen, hij gaat het kind zien als een indringer en gaat speeltjes kapot maken, in de ergste gevallen gaat hij grommen of bijten naar het kind. Tot minimaal 7e levensjaar van een hond is een hond ook net een kind, het heeft veel aandacht nodig, veel liefde. Zie ook vaak met oudere honden boven de 7 jaar dat die juist het fijn vinden als er een kind erbij is. Vaak vanaf 7 jaar, wil de hond iets minder aandacht het is sneller moe, trekt zich sneller terug, zij hebben dan ook minder moeite ermee dat er een nieuweling is. Mijn advies is dus heb je een kleine maakt de hond de speeltjes van de kleine kapot, zet hem dan als je weggaat of in sommige gevallen, kleine verzorgen en dergelijke, apart in zijn eigen ruimte. Nog een ideale tip en vaak ook een tip met resultaat. Geef de hond een volledig eigen plek in de woonkamer, je kind heeft het immers ook, maar zet het kind verder weg, van banken als dat je de hond doet leg de mand of plek naast de banken of iets dergelijks. De hond ziet in zijn ogen, dat hij op dat moment belangrijker is, omdat hij dichter dan "de indringer " bij jullie mag zijn. Dit is een trucje dat door veel hondenbezitters wordt toegepast, met vaak resultaat, dat de hond zich weer beetje bij beetje als de oude gaat gedragen. Leer de hond dat d speeltjes van hem of haar op zijn plekje liggen, en dat de kindje haar of zijn speeltjes op haar plekje liggen. Het is een soort van logica, heb je 2 of meerdere honden, deze honden hebben elk een eigen plek nodig. Hier heeft layla 2 plekken, haar bench die altijd open staat en naast de bank een mand, rambo daar in tegen heeft zijn plekje naast haar bench en onder de tafel, ( de tafel heeft hij zelf verzonnen) Toen layla hier kwam zag rambo haar ook als een indringer, maarnu niet meer omdat ze even veel aandacht krijgen. Ik weet als je een kind heb, het is dan moeilijk om de hond net zo veel aandacht te geven, maar als je niet een alleenstaande moeder bent of iets dergelijks, kun je ooknog proberen, dat wanneer jij de kind verzorgt, de man/vriend/vrouw/vriendin met de hond aan de slag gaat, dus aandacht geven, misschien borstelen even spelen of iets dergelijks. Nu moet je dit wel per persoon blijven afwisselen. Zo ziet de hond dat hij ook een onderdeel uitmaakt van jullie leven en dat de kleine uitmaakt als een onderdeel van jullie leven, zo is de hond minder snel jaloers, zal hij minder snel speeltjes pakken en of eventueel in de ergste gevallen grommen en bijten. Voor de gene die een pasgeborene heeft of nog op komst is, laat de hond(en) aan de kleding ruiken van de pasgeborene of opkomst. Als de kleine er net is,, laat dan de kleertjes ongewassen aan de hond ruiken, zo leert hij op zijn of haar manier "het kind beetje bij beetje kennen" Meer tips of vragen stel ze gerust ff via pm ofzo, ik sta altijd in contact met een gedragstherapeute voor dieren ( voornamelijk kat en hond) en kan als ik het niet meer weet altijd aan haar vragen.
Bij ons staat het kind ook boven de hond, mijn dochter krijgt meer aandacht, ik groet eerst uitgebreid mijn dochter en als laatste thuis pas de hond als ik thuiskom. Onze hond staat gewoon als laatste plaats in de rangorde, krijgt ook alleen aandacht als ik zin heb om haar dat te geven en absoluut niet net zoveel als mijn dochtertje tegen de 'jaloezie'. Klinkt allemaal vreselijk dramatisch, maar ik maak heerlijke wandeltochten elke dag, zit op hondentraining etc., dus het is niet dat ze wat te kort komt, alleen mijn dochter krijgt meer. Ik geef ze juist niet dezelfde rechten en plaats in de rangorde, want juist dan kun je problemen verwachten. Ik zou geen pluchen beesten als speeltjes geven, hoe moet je hond weten dat hij de ene keer wel zoiets mag slopen en de andere keer niet. Onze hond heeft speeltjes als een flostouw en een kong, nou, die sloopt ze niet in 1 x. Er zit trouwens wel een verschil tussen die grabbelbakken (1 Euro uitzoeken) flossen en Kongs of die 3 keer zo duur zijn. Die laatsten gaan ook maanden langer mee. Zo'n grabbelbakkenflos is hier binnen een dag ook kapot. Wat ik verder eens las als tip is bijv. een drupje Zwitsal haarlotion op het kinderspeelgoed te doen. Zo kun je de hond leren dat die naar Zwitsal ruikende speeltjes verboden terrein zijn en hij gewoon zijn eigen speeltjes heeft.
Nou als ik thuis kom is het juist de hond die ik eerst uitgebreid moet begroeten. Want hij blijft net zolang tegen me aan springen tot ik hem geknuffeld heb. Zodra ik overdag even op de bank ga zitten, zit hij bij mij op schoot (nou ja, hangt in m'n nek), 's avonds precies hetzelfde. Misschien heb ik hem juist wel teveel op de eerste plaats gezet, juist omdat ik bang was hem achteruit te zetten.
Wij hebben momenteel een mechelse herderpup uit KNPV bloedlijnen (politie) van net bijna 11 weken oud, dus ben zeer bekend met het onderwerp "slopen" Onze Amy kan er momenteel ook wat van terwijl ze bergen speeltjes voor zichzelf heeft, maar we straffen haar er wel voor maar straks met het wisselen van de tandjes extra botjes geven anders gaat mijn huisje er ook helemaal aan. 11 augustus starten we met de eerste les van de puppy-cursus met haar en daarna zijn we van plan om gehoorzaamheid en behendigheid met haar te gaan doen omdat we het gewoon geweldig vinden om met haar bezig te zijn want ze is ontzettend leergierig. Hier een foto van haar: