Hondenallergie baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door riga01, 1 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Hi dames!

    Mijn zoontje is nu 3 maanden en als sinds de geboorte last van een verstopt neusje, klinkt soms wat benauwd en heeft (denk ik) eczeem op zijn gezichtje. De eerste weken ook erg last van dikke rode oogjes. Ook niest hij ontzettend vaak.

    Alles wat het zou kunnen zijn aan standaard dingen (droge huid,verkouden etc) nu wel gepasseerd. Zelf als kind enorm last van honden en katterallergie, vandaar dat we daar nu aan denken.

    Nu lees ik op internet veel tegenstrijdige verhalen dat baby's nog niet allergisch voor huisdieren kunnen zijn en andere berichten dat dit wel degelijk mogelijk is. Ook lees ik veel dat dit bij kinderen onder de 4 jaar bijna niet vast te stellen is.

    Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik moet morgen naar het cb daar vraag ik het uiteraard maar wilde even weten of mensen hier mij meer kunnen vertellen over dit onderwerp.
     
  2. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.881
    4.154
    113
    Het zou een allergie kunnen zijn. Mijn zoontje zat onder de rode pukkeltjes en was chronisch verkouden. Bleek bij hem koemelkallergie te zijn. Nadat hij koemelkvrije voeding kreeg, verdwenen deze klachten. Nu heeft hij een prachtig huidje en is weinig verkouden.
     

Deel Deze Pagina