Hondengeur...

Discussie in 'De lounge' gestart door merah, 24 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    We willen graag een hond, maar...
    Bij sommige mensen die een hond hebben stinkt het heel erg naar...hond!
    Dat vind ik zo vies.
    Zijn het bepaalde rassen die hier gevoelig voor zijn, of is het gebrek aan verzorging, of het soort eten dat ze krijgen, of... maken die mensen gewoon niet zo goed schoon?
    Wie kan het me zeggen?
     
  2. Silverwings

    Silverwings Fanatiek lid

    18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Waar het van komt weet ik niet, maar hier heeft het nooit naar hond geroken en we hebben 7 jaar 1 gehad.. Ik vroeg ook regelmatig aan mensen die hier kwamen of ze het roken! Ik deed wel elke dag even stofzuigen en om de dag dweilen..

    Mijn moeder geeft haar hond wel eten wat zij ook eet en haar hond vind ik wel stinken!
     
  3. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Mijn moeders hond stonk als pup heel erg. En zij dus ook. Zelfs als ze gedouched had, schone kleding aam deed en op de fiets (zonder hond) langs kwam, rook daarma mijn huis naar hond. Gelukkig is dat over gegaan en nu vind ik het erg meevallen (ze heeft twee windhonden, kortharig maar verharen wel).
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ik vind alle honden stinken:|:roflmao:
     
    SDonya, Maslov, jessy77 en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    #5 Jo79, 24 mei 2019
    Laatst bewerkt: 24 mei 2019
    Ja, bij sommige mensen sla je al achterover als de deur open gaat.

    Onze hond stinkt als haar vacht nat is en verder ging ze stinken toen we even op ander voer waren over gestapt. Echt smerig! Gewoon haar hele vacht begon te meuren.
    Weer terug gegaan naar kant en klaar versvoer en de meur was binnen 2 weken verdwenen.

    Helaas begint ze nu wel licht te ruiken nu ze oud is, maar oude mensen hebben vaak ook een bepaalde geur.

    Edit: ik ben erg gevoelig voor geurtjes en kan echt kokhalzen bij mensen of dieren die vies ruiken. Mijn ouders ook en die zouden het ook meteen zeggen als ons huis naar hond of kat rook.
    Daarnaast is onze hond zo rustig dat mensen er soms pas na een kwartier achter komen dat we een hond hebben. Die zeggen dan vaak dat ze hem ook niet geroken hadden en ook geen hond hadden verwacht.
    Het kussen in de hondenmand was ik regelmatig.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.009
    25.458
    113
    Zelden kom ik in een huis met honden waar het niet naar hond ruikt.
    De mand/bench/hond zelf/speelgoed/plaid/hondenriem.. Er stinkt altijd wel iets naar hond.

    Als je echt geen geurtjes wil dan moet je voor vissen gaan of zo :p
     
    SDonya, MariTheresa en Salentein vinden dit leuk.
  7. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik vindt zelf dat je het altijd wel wat ruikt als er dieren in huis leven :) afhankelijk van diersoort(en), grote huis, hoeveelheid dieren etc.. hoe erg je het ruikt uiteraard.

    Ik vindt zelf dat je bij ons de hond ook ruikt, maar sommige zeggen van niet.
     
  8. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Ik ruik het altijd. Maar bij de één ruik je het als zijnde een herkenbare hondengeur en bij de ander stinkt het echt. Dat vind ik nogal een groot verschil.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  9. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ik heb dat dus ook. Vooral natte hond. Ik ruik gewoon als er ergens een hond woont. En dan is verder alles heel schoon hoor en de mensen ook en de hond ook. Dus daar ligt het niet aan. Meer dat ik het gewoon niet lekker vindt denk ik
     
    tuc vindt dit leuk.
  10. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Als mijn hond in de sloot heeft gelegen en mijn man haar niet goed heeft droog gemaakt dan ruik ik dat direct als ik 3 uur later thuis kom, super ranzig.
    Maar als je haar direct goed droog maakt dan ruik je niets. Tenzij ze een scheet heeft gelaten, daar is een natte hond niets bij. :roflmao:
     
    Babynummer2, NiVa0230, Suuzan en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.214
    18.958
    113
    Eens! Ook bij mensen die vinden dat het bij hen thuis niet naar hond ruikt, vind ik het ruiken naar hond. Zelfde geldt voor katten trouwens al ruiken die m.i wel wat minder erg dan honden.
     
    tuc vindt dit leuk.
  12. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    We hebben 3 honden, maar bij ons stinkt het niet naar hond. (En als ik ze ruik, dan gaan ze onder de douche)

    We wonen boven een bakkerij, die alle dagen open is. Bij ons ruikt het naar vers brood.
    Ideaal
     
    Rizzoli en Kanarie vinden dit leuk.
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Als onze hond gaat ruiken, moet ze loops worden.
    Verder ruiken wij onze hond niet. Al blijft het wel belangrijk dat de mand regelmatig gewassen word etc.
     
  14. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Ik denk dat het ook wel aan het ras en aan het eten ligt. Rassen die veel het water in gaan ruik je veel meer dan rassen / honden die dat nooit doen. Het eten maakt ook echt een verschil. Ook of een hond op meubels zoals de bank mag maakt een behoorlijk verschil.
    Ik kan me niet anders herinneren dan dat wij honden hebben gehad. De honden dis vaak het water in gingen rook je veel beter. Onze huidige hond wil het water niet in en is heel veel buiten. Die ruik je minder. Maar natuurlijk ruik je wel dat hier een dier woont.

    Zelf vind ik knaagdieren of katten vaak veel erger stinken. Ik denk dat het ook wel is wat je gewend bent.
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.863
    7.627
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier 2 honden maar geen hond lucht. Ze eten vers vlees, zijn veel buiten, en we wassen ze regelmatig met speciale hondenshampoo. Ook de hondenkleden gaan 1 keer per week op 95 graden in de wasmachine.
     
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.940
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze hond ruik je alleen als zijn vacht nat is en dat vind ik ook een nare geur. Even droogwrijven en luchten en je ruikt niks meer.
    Ik ken veel mensen met honden maar eerlijk gezegd ruik ik het zelden tot nooit bij iemand in huis. Liever een hondenlucht dan een rooklucht denk ik dan maar ;)
     
  17. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik vind het bij iedereen die een hond heeft stinken. Bij de een meer dan de ander maar de lucht is er zeker wel.
     
    Maslov vindt dit leuk.
  18. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Mijn hondjes ruik je echt niet gewoon. Dat zeggen veel baasjes, maar het is echt zo.

    Ik heb twee Chihuahua's. Ze zijn kattenbak zindelijk. (De ene vertikt het om buiten haar behoeftes te doen, de andere vind het juist geweldig)
    Mw. Is een echte diva, en gaat liever binnen. Ze mag wel altijd mee naar buiten, maar gaat dan liever in mijn jas mee. :roflmao:

    Mijn hondjes zijn dus veel binnen.
    Ik weet niet of dat er mee te maken heeft dat ze niet ruiken.
    Ik verzorg ze ook erg goed, dat kan ook een reden zijn.
     
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Precies. Ze zijn gewend aan de geur. Maar dat betekent niet dat je de hond niet ruikt. Iemand die geen honden heeft zak het wel degelijk ruiken (en daar bedoel ik niet mee dat het zou stinken, maar hond ruik je gewoon altijd).
     
    Ysabella, Maslov en puzzelstukje vinden dit leuk.
  20. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik werk als kraamverzorgende en soms ruik je het inderdaad amper dat er een hond in huis is.
    Totdat je de stofzuiger aan doet. Dan komt de geur, en dat kan dan echt wel stinken.
    Als iemand die geen hond heeft en in meerdere situaties ben geweest, ben ik van mening dat bij de middelgrote wat langharige honden het meest stinkt. Grootte golden retriever zeg maar.
    En mensen die zeggen dat je bij hun niets ruikt hebben een vertekend geurbeeld. Je bent eraan gewend, maar een buitenstaander zou het wel kunnen ruiken.
     
    Ysabella en RoIn vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina