Honger! Tips om te snacken (snachts)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vlinderCN, 17 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoi, vanaf 3uur weer wakker gelegen o.a. door mega honger. Meestal neem ik een banaan mee maar die waren nog te groen. Heeft iemand nog, liefst niet al te ongezonde maar wel vullende snacktips die ik naast bed kan leggen (En ook voor overdag want hele tijd honger)? Cracker vult niet.

    Oh en poetsen jullie je tanden als je snachts iets hebt gegeten..heb er eigenlijk de fut niet voor maar ben bang voor gaatjes ;)
     
  2. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Ik zou niets eten.. je went je lichaam er nl aan om in de nacht wakker te worden vd honger en te eten..
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hmm..Ja daar heb je misschien ook wel gelijk in..:(
     
  4. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Ik weet dat het niet makkelijk is hoor om als je lichaam zegt eten eten eten het dan niet te doen.. maar dat is 2 weken en dan gaat het al makkelijker omdat je lichaam eraan went..
    Ik heb mijn vorige 3 zwangerschappen me laten gaan en ben dan ook bij alle 3 meer dan 20 kilo aangekomen..
    De laatste zwangerschap was heel zwaar en het kindje woog dan ook 4650 gram.
    Bij deze zwangerschap doe ik het echt anders en let ik op suiker, eet geen koek snoep taart etc en geef ik vooral niet toe aan vreetbuien.. Ik ben nu 31 weken en 6 kilo aangekomen terwijl dat de vorige keer met deze termijn al 16 was..
    Het Wil natuurlijk niet alles zeggen maar het heeft wel invloed.. ook op hoe zwaar je je zwangerschap ervaart..
     
  5. FloorAnne

    FloorAnne Niet meer actief

    Wakker liggen van de trek is ook niet heel fijn!
    Ik had altijd een haverkick appel naast me liggen van Liga. Dan nam ik een kwart stukje van en dan verdwenen de klachten. Dit heb ik echt tot week 12 gedaan, en ik ben maar 7 kg aangekomen en hoef nog maar 3 weken :)!
    Dus ik zou het wel doen maar dat is persoonlijk.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Oh voor het aankomen maakt me niet uit, ben sowieso paar kilo te licht. Maar het is wel vaak gewenning voor je lichaam, dus als je dan paar x wat hebt gegeten snachts dan laat je lichaam automatisch volgende dag bloedsuikerspiegel al zakken zodat je echt weer moet eten.

    Maar weet dat het tijdelijk is dus ga er toch maar aan toegeven want het doet gewoon zeer in mn buik en slapen lukt echt niet meer.

    @FloorAnne oh ja dat zal ik ook eens proberen
     
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Volgens mij is poetsen direct na iets gegeten te hebben juist slecht.

    Ik heb kleine zakjes nootjes naast mijn bed liggen en daar eet ik er midden in de nacht een paar uit, slok water erop en dat nare gevoel is weg. Ik heb spek genoeg op mijn rug, maar daar zit ze liever niet aan denk ik XD
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  8. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ik heb dat in fases ook. De honger is dan echt niet te negeren! Neem dan een banaan en drink daarna water om de restjes uit mond te spoelen. Poetsen ook geen fut voor.
    Nu k voor het slapen yoghurt/soja met musli en noten eet wordt ik bijna niet meer wakker met honger.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  9. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Gewoon toegeven aan deze trek anders wordt je er alleen maar beroerd van!
    Mijn tip is ook om kwart, yoghurt te nemen voor (uurtje) het slapen gaan met bijvoorbeeld fruit en beetje noten. Kan je daarna gewoon nog je tanden poetsen en het helpt echt! In ieder geval had ik snachts geen trek meer.

    Succes!
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  10. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb er nooit helemaal aan toegegeven, ik heb een hele tijd savonds nog een extra bakje yoghurt met muesli gegeten en dat hielp wel wat. En dan na het opstaan meteen een glas water met een ontbijtkoekje of kaakje oid.
     
  11. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Ik nam altijd wat crackers en water mee naar boven. Je lichaam verward soms honger en dorst met elkaar heb ik wel eens gehoord. Begon dus met een glas water, hielp het niet dan lekker een cracker of fruit ofzo hoor! Zoals eerder gezegd word je er anders mss juist alleen maar ziek van
     
  12. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik deed ook een banaan, kon die honger echt nket negeren hoor. En na het eerste kwartaal was het ook weg. Haha en tandenpoetsen deed ik dan ook niet.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  13. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik zou het "honger" gevoel niet negeren hoor. Nu je zwanger bent helemaal niet. Je moet er alleen om denken wat je eet.

    Een rijstwafel of cracker met smeerkaas, pindakaas of een plakje kaas kan zeker geen kwaad hoor. Beetje fruit! Ontbijtkoek. Yoghurt.
     

Deel Deze Pagina