honger

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door kissie, 19 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee krijgt sinds vorige week 5 flessen van 200 ml nutrilon forte. Dit is dus het maximale aan melk wat ze mag hebben, ze is 9,5 week oud en weegt 5780 gram. 's Avonds slaapt ze goed, ze krijgt om 23 uur nog een fles en dan slaapt ze tot 8 uur. Maar overdag is ze erg hongerig, ze wil elke 3 uur wel een fles! Ik moet telkens rekken wat ze trouwens niet meer pikt de laatste tijd. Toch wil ik wel mijn schema aanhouden van om de 4 uur omdat ze anders echt te veel krijgt. Ze was deze week maar 40 gram aangekomen. Ik geef haar tussendoor ook water en venkelthee. Wat kan ik hier aan doen?
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je geeft al 200cc, voeding voor hongerige baby's gebruik je al, en toch blijft ze honger houden. Ik heb helaas geen advies voor je. Misschien dat je het cb kan raadplegen.

    Ilja
     
  3. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja ik kijk het nog een week aan en dan ga ik maandag weer naar het inloopspreekuur.
     
  4. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Zie jij dit wel vaker bij baby's? En waar zou ik dan het eerst mee kunnen beginnen, met nutrix of een fruithap. Of zijn er nog andere opties? Vanmorgen was ze om half 9 wakker ipv 7 uur, waardoor ik dus de flessen om de 3,5 uur kan geven. Ik vind het zo raar dat ze 's avonds en 's nachts wel heel goed slaapt. Overdag is ze ook wel vrolijk en kan goed alleen spelen maar een uur voor de volgende fles is er niets meer mee te beginnen. Is het slecht om nutrix door de fles te doen, nu al?
     
  5. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Persoonlijk zou ik nog geen nutrix of fruithap gaan geven. Vanaf de 4 maanden.
    Probeer eens 1 fles overdag met 210 water en 5 schepjes. Eens kijken wat ze daar op doet.

    Ilja
     
  6. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Bedoel je niet 6 schepjes?
     
  7. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nee, wat meer geven maar dan verdund. Eerst dat maar eens proberen.

    Ilja
     
  8. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Geprobeerd, maar het hielp niet. Ze is na de fles wel verzadigd maar na 2 uur alweer hongerig. Het is net of zij die flesvoeding niet opneemt. Op het cb zeiden ze dat ik 200 water en 6,5 schep mocht geven, dit hielp ook niet. Dus mocht ik een theelepel nutrix erdoor gaan doen, dit liever dan aan de potjes. Ik probeer straks in de eerste fles een theelepel nutrix te geven. Kan het zijn dat het erfelijk is (wij zijn ook grote eters), of dat haar darmen al verder ontwikkeld zijn? Klopt het dat wanneer ze veel smakkende bewegingen maken ze toe zijn an vaste voeding?
     
  9. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Of het erfelijk is daar kan ik je geen antwoord op geven. Vaak is het idd zo dat als jij zit te eten en de kleine maakt er smakkende geluiden bij dat ze ook toe zijn aan wat vastere voedsel.

    Mijn advies is om ook eerst de nutrix dan te proberen. Ben benieuwd.

    Ilja
     
  10. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik geef sinds maandag 200 water en 6,5 schep forte iom cb. Dit 3 dagen geprobeerd, ik zag geen verschil. Donderdag ben ik begonnen met in de flessen van 7,11 en 15 uur een flinke theelepel nutrix te geven. Ze houdt het hiermee ipv 2 uur 2,5 uur uit. Niet veel vooruitgang dus. Ik geef haar dan 2,5 uur na de fles 100 ml water, hiermee houdt ze het nog een half uur langer uit. Maar dit lijkt me niet de bedoeling... Ik ga maandag weer naar het inloopspreekuur. Ik weet het ook even niet meer wat ik hier verder aan kan doen.
     
  11. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat een hongerlapje zeg. Goed plan om even opnieuw bij het Cb te overleggen.

    Ilja
     
  12. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Weet jij of er wel eens kinderen in het ziekenhuis worden opgenomen voor observatie? Misschien is er wel iets aan de hand met Esmee haar spijsvertering of zo?
     
  13. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Er worden wel eens kinderen / baby's opgenomen ter observatie, maar of dat voor deze reden ook gebeurt weet ik niet. Maak het maandag bespreekbaar en heb je er dan nog geen goed gevoel bij doe dan je verhaal bij je huisarts. deze kan dan eventueel ervoor zorgen dat je een verwijzing voor een kinderarts kan krijgen.

    Ilja
     
  14. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Kan dit ook iets met de spruw te maken hebben? Ik heb nu de 4e kuur nystatine.
     
  15. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hongerigheid en spruw? Bij spruw drinken ze meestal heel moeilijk. Doet zeer. spruw en honger staat los van elkaar.

    Heb je al met het Cb overlegd?

    Ilja
     
  16. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja ik moest nog maar een schep extra nutrix geven. Maar zonder en met nutrix zie ik geen verschil. Esmee weegt 6290 gram en krijgt nu 5 flessen van 200 water en 6,5 schep forte. Dus ongeveer 1150 ml per dag en ook nog eens drie volle lepels nutrix en nog steeds honger. Zou het geen allergie kunnen zijn waardoor ze de melk niet opneemt? Het vreemde is dat ze 's avonds en 's nachts wel goed slaapt. Overdag slaapt ze nauwelijks, krijst heel veel. Vlak na de fles is ze heel vrolijk en kan zichzelf vermaken, hoe dichter ze bij de volgende fles komt hoe erger het wordt.
     
  17. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou niet weten wat het is. Allergie denk ik zelf niet aan.

    Ilja
     
  18. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Lijkt het jou verstandig om naar een kinderarts doorgestuurd te worden? Deze klachten lijken me toch niet normaal.. Een baby huilt toch met een reden, ze is ontroostbaar, alleen met een fles vandaar dat ik denk dat het honger is. Ik heb het gevoel dat niemand me serieus neemt, mijn 'moedergevoel' zegt dat er iets met haar aan de hand is, maar wat...
     
  19. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het belangrijkste is als jij denkt dat er iets niet goed is en je voelt je niet serieus genomen dat je daar wat mee gaat doen.

    Als jij een doorverwijzing wilt hebben dan moet je daar achteraan gaan.

    succes

    Ilja
     
  20. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik ben gisteren naar de osteopaat geweest. Esmee had haar tweede nekwervel verschoven en gedraaid zitten, vandaar ook haar voorkeursligging naar rechts. Hij heeft haar behandeld, na de behandeling zag ik weinig vooruitgang (gisteren). Maar vandaag heeft Esmee nog nauwelijks gehuild, slaapt lekker veel en als ik haar fles moet klaarmaken wordt ik niet zenuwachtig van het gekrijs. Ik hoop dat haar nekje het probleem was, ik vermoedt dat ze erge pijn had waardoor ze vaak en snel wakker werd en dan niet meer kon slapen van de pijn en dat ze misschien troost zocht in de fles, vandaar dat ik dacht dat het honger was. Maar laat ik niet te hard schreeuwen, morgen is er weer een dag..
     

Deel Deze Pagina