Honger!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pim, 8 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb echt de hele dag honger. Herkennen jullie dit en hoe gaan jullie hier mee om?

    Ik eet nu dus veel fruit tussendoor (ongeveer vier stuks per dag) om mijn honger te stillen. Bedenk me maar dat ik niet voor niets honger heb en dat mijn lichaam het kennelijk nodig heeft.

    Pim
     
  2. lisacar

    lisacar Actief lid

    Hoi Pim,

    Ik ben er een tijdje uit geweest ivm vakantie.
    Wat een mooie verassing dat je weer zwanger bent.

    Van harte gefeliciteerd !

    Kan me voorstellen dat je nog wat ongerust bent. Was ik nl. ook na m'n miskraam. Zal voor je duimen.

    Dat honger gevoel heb ik niet meer zo erg als in het begin. Zit ook eigenlik te wachten op gekke eet gewoontes, maar die heb ik ook nog niet ontdekt.

    Succes ermee!

    Gr. Carmen
     
  3. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    nee ik heb geen extra honger misschien nog te vroeg bij mij? maar zit er ook echt niet bij met mijn hoofd
     
  4. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    dat had ik ook erg in het begin, ik at gewoon meer brood etc.. de gezondere dingen :)

    in het begin kwam ik ook meer aan de laatste keer was het nog geen kilo in 4 wkn.
     
  5. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Pim nog gefeliciteerd !!!

    Dat hongergevoel heb ik ook heel erg gehad, en eigenlijk heb ik dat nu ook nog wel. Probeer er inderdaad wel op te letten wat ik dan eet, ik pak een cracker of wat fruit, alhoewel ik de neiging heb om voor zoete dingen te gaan.
    Merk dat ik genoeg eet per dag, want ik heb 's avonds geen hongergevoel meer, terwijl ik dat voor een tijdje terug nog wel had, en dus rustig om 11 uur 's avonds nog wat ging eten.
    Ach, we groeien er goed van, en ik eet nu stukken gezonder dat dat ik voorheen deed, dus het zal zijn voordeel wel hebben !!

    groetjes
    celiene
     
  6. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    whaaaa ik wou ook dat ik dat had. ik heb het tot 6 weken gehad en ben toen een kilo aangekomen maar dat is de laatste week er ook zo vanaf. zit de hele ochtend met hongergevoel maar als ik wat eet komt het er ook zo uit. kan alleen water verdragen maar dat is zelf moeilijk. vanaf 3 a 4 uur kan ik pas weer wat eten!!! heb beschuit geprobeerd, ontbijt op bed, bescuitje, cracker niks helpt.
     
  7. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Had ik idd in het begin... Ik heb geloof ik de hele dag door zitten eten. Vooral helemaal in't begin was't lastig, je hebt wel honger, maar het gaat er net zo snel weer uit... Mijn vk zei dat ik gewoon door moet eten (en veel drinken), zolang het maar niet te vet, te zout, etc is. Dus toch wel een beetje in toom houden.

    Maar rond de 15e week ofzo was't ook weer over. Ik eet nu gewoon weer "normaal".

    Groetjes,
    Pamela
     
  8. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb vandaag naar m'n werk een bakje met selderij en cherrytomaatjes en een appel meegenomen voor tussendoor. Verder ik eet ik tussen de middag weer boterhammen en fruit. Moet lukken denk ik.........!

    Zou m'n lichaam zoveel extra energie nodig hebben of is dit iets hormonaals?

    Pim
     
  9. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Hoi Pim,
    Ik herken het helemaal :) .
    's- morgens eet ik ontbijt en als ik dan naar m'n werk rijdt begint m'n buik alweer te borrelen van de honger.
    Probeer toch zolang mogelijk de tussendoortjes uit te stellen want meestal gaat het hongergevoel naar een uurtje weer even weg.
    Dan eet ik gewoon 's-middags brood en als tussendoor eet ik fruit, liga of een cupasoupje en drink tussendoor water.
    Dan houd ik het wel vol tot het avondeten alleen moet ik me voor de tv wel erg inhouden om geen chipszak of koekjes te pakken :oops: .
    Gelukkig kan ik nog steeds goed sporten dus aan die chipszak of koekjes geef ik soms toch wel toe ;) .

    Silly
     
  10. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Gefeliciteerd nog Pim :D ik herken het eigenlijk niet, maar ik wist niet gelijk dat ik zwanger was... en heb er ook niet op gelet...maar het zou goed kunnen, dat je ichaam extra energie nodig heeft...
     
  11. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Hee, je bent zwanger, gefeliciteerd!

    Honger heb ik pas sinds een week of 2. Ik schep echt 's avonds soms 4 keer op... :( En ook dorst, man wat heb ik een dorst, drink echt superveel.

    maar als je het gewoon gezond houdt, dan is een extra (stapeltje) boterhammen natuurlijk geen probleem!
     
  12. BrendaJ

    BrendaJ Lid

    14 feb 2006
    42
    0
    0
    Roermond
    Ik eet smorgens en smiddags boterhammen en tussendoor fruit, maar het avondeten is echt een ramp..ik krijg t niet weg en ik schep maar een klein beetje groente, aardappelen/rijst op, vlees eet ik helemaal niet heb ik geen trek in sinds ik zwanger ben. Wel drink ik veel egt veel niet normaal!

    Rare eetgewoontes heb ik (nog) niet, ik heb wel dat ik de hele dag door appels kan eten maar dat is alleen maar gezond!
    Maar iets van de friture kan ik nog niet eens ruiken daar word ik gewoon misselijk van..maar daar ben ik stiekem wel blij om ;) want sommige kunnen er tijdens hun zwangerschap niet genoeg van krijgen!

    ps: aankomende woensdag weer naar voedvrouw krijg ik het hartje te horen! :eek:
     
  13. Ja ken het ..
    HAd ik ok , van de eetbuien .
    en dan soms geen honger
    en dan weet eetbuien .. echt niet te doen soms hihihi
     
  14. Sigietje

    Sigietje Actief lid

    11 okt 2005
    150
    1
    0
    Oostakker België
    Hi iedereen!

    Ik heb ook zo'n hongergevoel! Dat valt echt heel erg op hoor.

    Wat ik niet kan is veel in 1 keer eten. Gelukkig heb ik ook niet echt zin in zoetigheden of in chips ofzo. Ik probeer heel gezond te eten en te drinken.

    groetjes sigrid
     
  15. conny

    conny Bekend lid

    11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Hoi !

    Ik weet net 2 dagen dat ik weer zwanger ben (heb al een zoontje van 2,5 jaar) en ben de hele dag door wat licht misselijk. En inderdaad, als ik heel vaak een beetje eet, wordt het minder.

    Wel merk ik dat (gelukkig) ik niet zoveel meer kan eten als anders, dus dan blijft de schade een beetje beperkt :)
     
  16. Simenda

    Simenda Lid

    21 nov 2005
    75
    0
    0
    Honger! Dat had ik in het begin ook heel erg... nou in het begin.. ik heb het nu nog steeds hahahah! Liefs moet ik ook echt 2 keer per dag een warme maaltijd.. :)
     

Deel Deze Pagina