Hongerige baby. Wat te doen?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koeks83, 20 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Even een vraagje; wij hebben een ontzettend hongerige baby van net 4 maanden. Streven is 6x150+5 op een dag, maar daar heeft meneer niet genoeg aan. Er zitten steeds meer dagen tussen dat hij een fles extra wil (gisteren zelfs twee!) en met een verdund flesje neemt hij gewoon geen genoegen.

    Hij slaapt nog niet door en komt twee keer per nacht voor een fles (rond 01:00 en 05:00).

    Heb al geprobeerd om wat extra water (10cc) toe te voegen, een verdund flesje s nachts of tussendoor te geven, maar dan komt ie daarna alsnog twee uur later. 180+6 ook al geprobeerd, maar dan meldt ie zich alsnog 4 uur later (op zich prima overdag) maar s nachts ook, dus komen we alsnog op teveel ml per etmaal.

    Hij doet netjes 20 min over een fles. Spuugt een klein beetje. Heb niet het idee dat hij reflux oid heeft.

    Cb om advies gevraagd: die zeggen dat hij “gewoon” 180+6 aan moet kunnen en hij s nachts door zou moeten kunnen slapen dus dat t gewenning is en we dat af moeten leren. Tsja...

    Wat denken jullie: forte proberen? Maar las daar wisselende ervaringen over. Papfles? Of beginnen met hapjes in de hoop dat dat ‘m net dat beetje extra geeft (al zal dat op heel korte termijn nog niet echt verschil maken vermoed ik).

    Uiteraard wil ik niet alles tegelijk proberen. Vandaar mijn vraag; wat zouden jullie doen? Of hebben jullie misschien nog andere tips?

    Hij groeit trouwens goed. Lengte zit hij op +1 en gewicht op +2, maar groeit al zo sinds zn geboorte dus is gewoon z’n eigen lijntje.
     
  2. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Ps. Even voor de duidelijkheid; dat hij niet doorslaapt is geen enkel probleem. Het gaat mij puur om de hoeveelheid voeding per etmaal.
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik gaf gewoon 1, en soms wel 2, flessen extra.
    Honger is honger.

    Edit, ik gaf wel Forte maar ook daarmee veel honger.
     
    pippa26 en Koeks83 vinden dit leuk.
  4. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Wij waren al eerder overgestapt op forte en daarna was het vanaf 3.5 maand schipperen tot de bijvoeding. Dus daar zijn we met 4 maanden mee begonnen. Dat hielp enorm!
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  5. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Helpt s nachts een speen geven niet? Ik zou toch dan 5x 180 geven en evt met forte als hij er te weinig aan heeft en soms een 6e fles kan heus geen kwaad zou Alleen fijn zijn als dat niet dagelijks is
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Is het al langere tijd of nu sinds kort?
    Als het sinds kort is zou ik gewoon eens kijken hoe hij het doet met een flesje meer. Wie weet is het gewoon een groeispurtje en is het zo weer over.

    Als het structureel blijft, kun je een andere oplossing zoeken.
     
  7. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Bij zoontje ook overgestapt naar de forte.
    Maar bleef hongerig, cb adviseerde toen met 4 maanden langzaam te starten met fruit/groente hapjes en dit ging toen prima.
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  8. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Hier ook een hongerige baby! Ze dronk 6 x 180+6. Een keer geen ramp maar ze bleef het structureel doen en soms kwam ze gewoon na 2.5/3.5 uur alweer en het was echt honger. Ze is nu 4 maanden en we zijn net gestart met fruit. Ook over op forte. Wel heel langzaam gemengd. En de laatste fles doe ik 1 schepje rijstebloem erin en het werkt in ierer geval voor de nacht! Ze heeft dan 7 uur/half 8 savonds de laatste fles en komt dan half 5 ongeveer waar het eerst om 2 uur was en dan weer 5 uur. Het scheelt hier dus nu een fles:)
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  9. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Dank voor jullie reacties. Al fijn om te lezen dat er meer hongerlapjes zijn :)

    @elsie89 speen helpt helaas niet. Vannacht ook weer wakker na 2,5 uur. Speen, wiegen, met 'm op de schommelstoel... niets hielp. Uiteindelijk maar weer een fles en hij was tevreden...

    @Fristi2012 Hij zat na week 1 al op de max van wat hij mocht hebben obv zn gewicht, maar gaat er sinds een maandje steeds vaker overheen. Is dus inmiddels wel structureel te noemen.

    We gaan vandaag maar eens een wortelprutje proberen. Heb ook pap gekocht om eens voor de laatste fles te proberen. Moeten woensdag weer naar het CB. Dan maar eens kijken hoe het ervoor staat met zn gewicht en evt forte als hij de hapjes nog niks vindt.
     
  10. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.992
    2.473
    113
    Vrouw
    NB
    Hier ook, ik geef ook gewoon een flesje meer.. Meestal komt hij dan op 6x180+6 (hij zal rond de 1100ml per dag uitkomen denk ik) Hij is bij 3 maanden ook 64cm en 6800 gram dus hij zal ook meer dan gemiddeld nodig hebben denk ik dan. Ik kan ook nog geen hapjes geven en als hij honger heeft kan ik hem moeilijk laten huilen...
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  11. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    De fles verdunnen lijkt me juist niet handig, zo krijgen ze alleen maar meer vocht binnen ipv meer voeding.
    Ik zou dan eerder rijstebloem er door doen om het wat dikker te maken en een papfles (of van een lepeltje) voor het slapen.

    Structureel te veel flessen is niet goed voor de niertjes (staat me bij van de eerste, was ook zo'n hongerwolfje).
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Zoon was ook zo'n hongerig kindje, laatste fles deden we rijstebloem door :)
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  13. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Honger is honger. 6x150 is ook wel weinig voor een baby van 8kilo.

    Gemiddeld is 8kilox150 op een dag. Is 1200cc gemaakte flesvoeding.

    Minstens is het 8kilox120 is 960cc (je 6x150cc plus scheppen)

    De "max" is overigens 8x180 1440cc per dag

    Dat laatste klinkt erg veel maar mijn beer heeft het een tijdje gedronken
     
  14. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Ik dacht dat de 150xkg regel niet meer op ging boven 1 liter (of 30 schepjes). Maar als ik jullie reacties lees is t dus niet heel gek als we er iets overheen zitten.

    Hij heeft uiteindelijk zoete aardappel gehad vandaag en vond t geweldig. Was boos dat ie niet meer kreeg dan een paar hapjes, dus dat komt wel goed ;).

    Even afwachten hoe t vaste voedsel de komende dagen valt en als dat een paar dagen/weekje goed gaat, gaan we rijstebloem door de laatste fles doen (wil niet alles tegelijk). Als dát niet werkt dan probeer ik forte.

    T zal wel loslopen. Jullie reacties stellen me wel gerust. :)
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  15. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Alleen de extra flessen verdunde ik (bijv. 120+2 als ie een keer extra kwam) Anders zou t idd niet handig zijn. Dacht dat rijstebloem pas met vier maanden mocht (dat is hij deze week pas geworden) dus kon tot voor kort niet. Nu wel, dus icm vast voedsel hopelijk wat minder veel kv.
     
  16. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nee hoor is niet meer zo die litergrens. Was bij mijn eerste nog wel maar ik liet hem niet huilen van de honger dus ben er toen al iets overheen gegaan.
    Zou wel gek zijn als alle baby's boven de 6,6 kilo allemaal relatief te weinig eten zouden krijgen ;)
     
  17. Koeks83

    Koeks83 Niet meer actief

    Klinkt logisch. Heb t ook altijd een beetje raar gevonden, die litergrens. Die grens gold overigens ook nog bij mn oudste (niet dat zij er nooit overheen ging, maar was wel een net iets minder grote zuiplap dan de jongste). Goed dat je t zegt. Scheelt in mn zorgen... ;)
     
  18. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Ik zou het eens gaan proberen met forte, hier hielp dat toentertijd bij mijn dochter wel en kwam er meer tijd tussen de flessen, waardoor uiteindelijk minder flessen op een dag.
    Met bijvoeding kun je wel starten nu met 4 maanden, maar dat gaat de eerste periode echt om oefenhapjes en zal geen fles gaan vervangen (uitzonderingen natuurlijk daargelaten).
     
    Koeks83 vindt dit leuk.
  19. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.912
    3.331
    113
    Met rijstebloem zou ik wel oppassen. Rijst is geen geschikt product voor kinderen vanwege het hoge arseengehalte in de rijst. Dit geldt ook voor rijstebloem.
     
  20. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Dat is ook zo, is 8 jaar geleden voor mij (nr 2 en 3 kregen/krijgen de borst).

    Hoop dat je een goede oplossing vindt!
     
    Koeks83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina