Hongerige baby

Discussie in 'Verzorging' gestart door Bernadine, 19 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernadine

    Bernadine Lid

    22 mei 2019
    73
    39
    18
    Vrouw
    Hele goede avond.

    Ik zit met probleem, ik mag van de huisarts molenaars kindermeel geven maar blijkbaar is dit niet meer te krijgen. Me meisje is 5 weken en omdat ze erg hongerig is mocht ik dit geven. Wie weet wat er op lijkt om te geven.
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Ehm meel? Ik ken het niet maar voor een kind van 5 weken lijkt me dat je alleen melk geeft. Weet je zeker dat het honger is en geen krampjes oid? Verder bestaat er voor hongerige baby's fortevoeding. Je zou evt met het cb kunnen overleggen of dit een goed idee is
     
  3. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Hoe ziet je voedingsschema eruit? Voedt je op schema of op verzoek? Geef je borst of flesvoeding?

    Waarom denk je dat je dochter hongerig is?
     
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Met 5 weken ga je toch geen bijvoeding adviseren. Slecht advies van een huisarts.. met dit soort vragen sowieso naar t CB. ( al ben ik ik dat ook geen fan van)
    Wat zijn de tekenen dat je denkt dat ze honger heeft?

    Het kan nl zoveel meer zijn dan honger. En met bijvoeding met de 5 weken kan je de darmflora compleet om zeep helpen. Die zijn hier nl echt nog niet klaar voor. Pas vanaf 6 maanden wordt andere voeding dan melk geadviseerd.
     
  5. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Volgens mij is dat net zoiets als Johannes broodpitmeel, maar hier zou ik niet zomaar mee beginnen!
    Meestal lijkt het honger, maar meestal is het iets anders, zoals zuigbehoefte die niet is voldaan. Een baby moet minstens 20 minuten drinken voordat de hersenen een signaal krijgen dat ze genoeg hebben. Alle tijd dat een voeding korter duurt willen ze blijven drinken, met als gevolg vaak dat een baby teveel voeding krijgt en daardoor weer onrustig wordt vanwege krampjes of reflux achtige symptomen.
    Zou dus eerst goed kijken, hoeveel voeding krijgt ze, hoe vaak en hoelang doet ze over de fles. Zijn er andere manieren om haar tevreden te krijgen/houden.
     

Deel Deze Pagina