Hoofdbonken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 6 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames.

    Zijn hier meer kindjes die hoofdbonken in bed?
    Onze ,ook is er rond 9 a 10 maanden mee begonnen en doet het nog steeds. Hij is nu 7 maanden.

    Hij doet het soms voor het in slaap vallen. Ook tijdens zijn slaap (is nu al weer een kwartier bezig, inclusief monotoon geluid) en soms ook als hij wakker is geworden.

    Hem goed in bed leggen helpt niet. Zodra wij de kamer uit zijn, gaat hij gewoon weer verder.. in zijn slaap dus..

    Hii heeft een bedomrander om zijn hoofdje te beschermen.

    Meer kindjes die dit doen?
     
  2. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    826
    633
    93
    Vrouw
    Ik heb het zelf gedaan. Volgens mijn ouders al toen ik een baby was, maar ik kan me herinneren dat ik het zeker de hele lagere school gedaan heb. Mijn hoofd heen en weer schudden en erbij "zingen".
     
    Imona vindt dit leuk.
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste deed dat, maar niet als onderdeel om in slaap te vallen. Hij was altijd klaarwakker als hij dat deed. En BOOS! Bij hem kwam het echt voort uit frustratie..
     
    Imona vindt dit leuk.
  4. Koon

    Koon Niet meer actief

    Onze jongste deed het. Haar voorhoofd was er blauw van.
    Zij deed het voor ze in slaap viel.
    We hebben toen het ledikant opgeruimd en een campingbed neergezet. Geen gezicht maar het was wel over .
     
    Imona vindt dit leuk.
  5. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ja hoor, ik zelf, en mijn jongste zoon. Mijn zoon gebruikt het als hij boos/verdrietig is, dan gaat hij zittend schudden. Ook om in slaap te vallen, en in zijn slaap.
    Ik zong er vroeger ook liedjes bij @TanjaK :roflmao:
     
    TanjaK en Imona vinden dit leuk.
  6. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    Mijn zusje tot een jaar of 5. Ik kon er nooit van slapen in de kamer ernaast, zo irritant ;). Zelf had ze er totaal geen last van. Iets met te veel energie ofzo....
     
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.905
    113
    noord holland
    Ik deed het als kind ook. Geen idee meer vanaf wanneer maar ik weet het zelf in ieder geval tot een jaar of 7 a 8?
    Ik deed het overigens op mijn buik liggend op de bovenkant van mijn handen inclusief monotoon geneurie :rolleyes:. Volgens mij kon ik ook op een stoel wat wiegend/neuriënd bezig zijn :D.
    Het was een soort verslavend gevoel meen ik me te herinneren. Omdat het raar was ben ik t af gaan leren en ik weet nog dat dat moeilijk was. Ik werd wel eens 'snachts wakker en dat ik dan aan t bonken was. Normaal deed ik dat bij inslapen.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  8. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Heel eerlijk, ik ben het pas gaan afleren toen ik bij mijn eerste echte vriendje wilde slapen. En ik was toen 19 :D . En ik ben altijd een hele lichte slechte slaper gebleven. Als ik ‘s nachts heel erg gefrustreerd ben van het niet in slaap vallen schud ik nog wel eens. Ik kan dan niet meer nadenken en word licht in mijn hoofd. Ik hou het maar heel kort vol dat wel. Ik snap wel dat je er snel van in slaapt valt. Mijn zoon valt echt binnen drie minuten schudden in slaap.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  9. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh jeetje dat het nog zo lang kan aanhouden joh!

    Naja, inmiddels geeft hij mij ook een gerust gevoel, want als hij dat gaat doen, weet ik dat hij in slaap gaat vallen of slaapt, en dat ik er niet naartoe hoef. Haha.

    Soms doet hij het zachtjes, maar soms ook keihard.
    Als hij het zachtjes doet doet hij het liggend op zijn buik, gewoon zachtjes heen en weer tegen het hoofdbord. Maar ls hij het hard doet, is het echt op handen en knieën, vol met zijn hoofd tegen het hoofdbord.

    Er zit nu dus ook een bedomrander op... dubbel...
    Zijn ledikant kraakt inmiddels ook flink mee.
    Heb de buren maar even ingelicht dat het ons kind is.. voor dat ze andere dingen gaan denken.

    Ik merk wel dat hij het harder en langer doet na een drukke dag met veel prikkels. Maar ja, kan hem ook geen hele dagen thuis en prikkelloos houden.
     
    spruitje80, Lafelife en TanjaK vinden dit leuk.
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #10 hummeltje5, 9 mrt 2021
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2021
    Onze jongste is 3 jaar en bijna 3 maanden en doet het nog altijd iedere avond.
    Sinds enkele maanden hebben wij een kleuterkussen voor haar, waardoor we het nagenoeg nooit meer horen.
    Dit schijnt veilig gebruikt te mogen worden vanaf dat ze 2 jaar zijn (maar zelf vond ik het prettiger om nog langer te wachten).
    Ze deed/doet het vaak enorm hard, tot blauwe plekken op haar voorhoofd aan toe, dus hadden al wel al langere tijd zo'n speciaal bedrandkussen (en dus ook speciaal een bed zonder dicht hoofdeinde, zodat we dat ding konden vastknopen). Maar ook die is pas veilig te gebruiken vanaf een bepaalde leeftijd.
    Overigens is het bij onze dochter echt een manier om in slaap te vallen. Ze humde er ook altijd bij, maar sinds ze d'r kussen heeft is dat een heel stuk minder (of we horen het gewoon minder omdat het gesmoord wordt haha :D).
    Ik heb trouwens weleens nagevraagd bij de HA of dit kwaad kan, maar zolang het bij hoofdbonken bij het in slaap vallen blijft kan het geen kwaad aldus onze HA.

    En onze buurvrouw van tegen de 70 doet het ook nog sporadisch!
     
  11. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Mijn vroegere ledikant staat nog bij mijn moeder, en ze heeft me op een gegeven moment omgedraaid in bed, hoofd bij voeteneinde, omdat ik gewoon door de houten plaat begon te schuren haha. Van die prikkels herken ik wel. Nog steeds dus. Maar ergens is het fijn dat je kind een manier gevonden heeft. Ik heb twee kinderen die dus geen manier gevonden hebben en erg lang over inslapen doen. En dit is voor kind en ouders vaak erg verdrietig en frustrerend.
     
    Liyana89 vindt dit leuk.
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Ja mijn jongste zoon doet dat, de eerste keer dacht ik ‘s nachts welke sukkel gaat er nou in de nacht timmeren? Was het onze jongste zoon.:roflmao:

    Hij doet het niet heel hard en heeft ook geen blauwe plek op zijn hoofd. Hier gaat hij echt op handen en knieën zitten en gaat dan met zijn hoofd tegen het hout bonken en valt binnen een paar minuten in slaap.
     
    julia80 vindt dit leuk.
  13. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Zoon is nu 7 jaar en heeft het ongeveer tot zijn 2e jaar gedaan. Blijkbaar was het frustratie want toen het praten beter werd stopte het.
    Zat vaak met mijn handen in het haar.
    Sjaals om zijn bedrand geknoopt, tijdje in een campingbedje laten slapen aangezien die randen niet zo hard zijn.
    In combinatie met nachtangst was het helemaal drama..:cry:
    Liep continue met een blauwe bult op zijn voorhoofd rond aangezien hij het overdag ook deed met de vloer.
    Heb me vaak afgevraagd of het niet schadelijk was.
    Het enige waar hij zich niet aan waagde waren de grindtegels buiten.
    Sterkte ermee!
     
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.801
    8.666
    113
    Die van ons deed het ook maar hij ging zitten op zijn handen en knieën en ging dan heen en weer bewegen. Maakte er dan ook geluid bij.

    In bed deed hij het ook wel maar dan schoven we hem een eindje terug. Anders krijg je inderdaad een constante gedreun.

    Het was een bepaalde periode en daarna was het over.
     
  15. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Ik zelf heb dit gedaan tot mijn 16de, hoofdbonken en met mijn hoofd in mijn kussen schudden. Kreeg een waterbed omdat mijn ouders het geluid van het bonken zat waren. Voor mij was het mezelf moe maken. Kon heel slecht ontspannen. Uiteindelijk weet ik ook waarom op mijn 31ste ADHD geconstateerd. (Zegt helemaal niks over jullie kind en wil daar ook helemaal geen uitspraak over doen, spreek alleen uit mijn eigen ervaring)

    Toen ik op mezelf ging deed ik het ook af en toe. Ben toen met oordoppen gaan slapen en werd veel rustiger. Ik kan echt van elke poep en scheet wakker worden. Nu zelfs door mijn oordoppen heen.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  16. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Bedankt voor jullie verhalen.

    Het is momenteel echt niet normaal.. hijbisbal vanaf 23.00 bezig.. het is nu 01.06....
    Hij is verkouden en komt maar niet in slaap.. wij dus ook niet. Het is niet alleen bonken maar ook keihard neuriën/zingen er bij...

    Gelukkig is onze oudste zoon uit logeren... kan die tenminste slapen... o_O
     
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ohhh wat een herkenning.
    Op dat soort momenten kun je je kind niet gauw genoeg 'groot kijken', zodat ie een kussen in bed kan krijgen en het geluid minder doordreunt (al zal je dat hummen waarschijnlijk alsnog horen).

    Hoor je alleen het hout of hoor je het ook bonken tegen de muur?
    Voor dat eerste heb je al een hoofdomrander nu zie ik :thumup:
    Voor dat tweede: ik heb een verschoningskussen tussen het bed en de muur staan om te voorkomen dat je ook nog eens het bed tegen de muur hoort bonken :p

    Wat iemand hierboven schreef, over je kind ''lager'' in bed leggen, hielp hier niet (onze dochter kruipt standaard weer terug naar boven, het hoekje in). Maar wellicht voor jullie nog het proberen waard.

    Beterschap voor de kleine en hopelijk gauw een goede nachtrust.
     
  18. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Dat lager leggen werkt hier ook niet. Kruipt direct weer terug maar boven.. o. 1.30 heb ik het maar opgegeven.. om 2.00 stopte hij eindelijk. Zo lang heeft hij het echt nog nooit gedaan.. maar ook echt dikke party in bed leek het wel.
    Ook van die blije kreetjes tussendoor....

    T is echt een kind met een pittig karakter. Heel anders dan zijn grote broer. Maar soms ook echt een lolbroek.. alleen niet tot halverwege de macht a.u.b...
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. Novi

    Novi Niet meer actief

    Mijn zoontje van bijna 7 begon met body rocking vanaf het moment dat hij op handen en knieën kon zitten. Het is een variant op hoofdbonken en hij maakt er ook een monotoom geluid bij. Wij hebben hier snachts heel veel last van en al allerlei trajecten doorlopen: ergotherapie, kinderarts, psycholoog, slaapcentrum. Helaas is er geen oplossing. Ik slaap nu vaak bij hem en dan doet hij het niet. Geen idee waarom? Maar ik hoop dat er ooit een eind aan dit gedrag komt :|
     
  20. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja bodyrocking is het hier ook mee begonnen inderdaad.
     

Deel Deze Pagina