hoofdhuid kapot krabben

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlaflip, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlaflip

    vlaflip Niet meer actief

    onze kleine meid krabt elke keer haar hoofdje helemaal open.
    Ze heeft een hele droge huid en haar huid smeren we elke keer goed in.
    maar wat moet ik nou doen maar haar hoofdje? Ze krabt het echt tot bloedens toe,en ze krabt gewoon haar haartjes eruit...
    iemand ervaring en/of tips:(
     
  2. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    jeetje meid hiermee zou ik toch echt even naar de ha gaan. die heeft misschien wel een medicijn om de jeuk te stoppen. als ze het echt open krabt lijkt me niet fijn voor haar.
     
  3. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief


    Even naar de ha gaan maar tot die tijd misschien even sokjes om haar handjes doen, kan ze wel vrijven maar niet meer krabben en s6 ermee.
     
  4. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Vaseline erop smeren, dan glijden de nageltjes erover zonder dat ze de huid open kan krabben en natuurlijk de nageltjes goed kort houden.
     
  5. vlaflip

    vlaflip Niet meer actief

    bedankt voor jullie reacties!
    vaseline had ik er idd ook al een keer opgedaan,maar heb het idee dat als het ingetrokken is de rest van de vaseline die in haar haartjes zit gaat kriebelen...

    vandaag maar even proberen om de ha te bellen
     
  6. Nicoletta

    Nicoletta Fanatiek lid

    11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Vaseline voedt niet, het legt er alleen maar een beschermend laagje over. Bij de HA zal je vast een cortison cremmetje krijgen. Dat helpt vaak goed.

    Heeft ze ook een droge huid?
     
  7. juenco

    juenco Fanatiek lid

    14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Mijn meisje deed en doet het ook. Ze heeft hydrocortison van de huisarts gekregen, maar dat smeer ik er maar heel soms op, als het wat rood is. Verder smeer ik nu met vaseline, dun laagje om het vet te houden. Zal vandaag vaseline lanette kopen, dat schijnt beter te zijn. Wat het bij mijn dochter echter ook is: boosheid. Als ze moe of boos is, dan schiet dat handje naar haar hoofd en rats...pittig ding...:$

    Maar wat hier het allerbeste helpt: nageltjes bot vijlen. Na de fels, als ze bij mij op schoot zit vijl ik haar nageltjes, vooral die scherpe puntjes!
     
  8. christina

    christina Niet meer actief

    ik heb hier een krapgraag zoontje, die had eenhele exceemhuid incombinatie met drogehuid. ik heb zijnhoofdhuid lekker vet ingesmeerd met koelzalf van Fragon, te verkrijgen via HA en hem een te groot tshirt aangedaan voor het slapen waar ik de mouwen van dicht heb genaaid, zo kaniet niet krabben want zijn handen zitten erin. mijn tip ga er wel mee naar de HA want jeuk is erger dan pijn!
     
  9. Lisszy

    Lisszy Fanatiek lid

    27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw

    Hier ook! Als ze moe is gaat ze verwoed op haar hoofdje krabben.
    Vooral als ze een onrustige nacht heeft gehad, zat haar hoofdje helemaal onder nare krasjes.
    Ze heeft zelfs een keer haar voorhoofdje opgehaald met echt een dikke schram. Leek wel of die met de speen had gedaan! :$

    Nu slaapt ze met sokjes om haar handjes (als ze die niet uittrekt...) en is het een stuk beter!
     

Deel Deze Pagina