Hoofdje groeit niet, ervaringen ??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sillaah, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillaah

    sillaah Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Vandaag naar de kinderarts geweest voor de uitslag van een allergietest. Geen voedselallergie buiten de KMA allergie. Gelukkig!
    Zijn gewicht gaat niet zo hard meer omhoog, hij weegt 9500 gram en is 77 cm. Hij heeft weer een recept mee om te kijken of hij nog last van reflux kan hebben.

    Maar de kinderarts maakt zich wel wat zorgen om zijn schedeltje, hij staat al vanaf maand 8/8,5 op 44 cm omtrek.
    En hij is nu 11 maanden.

    Dat zijn hoofdje klein is wisten we, dit heeft/had onze dochter ook,
    maar hij moet natuurlijk wel groeien ! :(

    Momenteel heeft de arts er niks van gezegd verder, omdat ze nu bezig is met een dagopname voor maik voor zijn koemelkeiwittest.
    Als zijn hoofdje de volgende keer niet gegroeid is ben ik toch wel een beetje bang.. ;)

    Heeft iemand hier ervaring mee ?
     
  2. Maria74

    Maria74 Niet meer actief

    Hier ook allemaal kleine hoofden en dus regelmatig opmerkingen daarover. Ons mannetje heeft 2 maanden stilgestaan met zijn hoofd, maar heeft er nu opeens 2 cm bij (nu 45 cm). Heeft de ka gezegd hoezo dat ernstig zou zijn? Hebben ze wel echt goed gemeten? 1 cm verschuiven en je krijgt een hele andere maat. Hij is in 2 maanden ook maar 1 cm gegroeid zie ik, daar kan het volgens mij mee samenhangen (bij ons hing het nl samen met ook niet groeien/aankomen).

    Sterkte met de kea test!
     
  3. Yukl

    Yukl Niet meer actief

    De hoofdomtrek van mijn jongste staat niet stil qua groei, maar zijn lijn buigt al een aantal metingen af. Hij begon op gemiddeld, en zit nu tussen de -1 en -2. Zijn lengte zit al vanaf het begin op +1 en zijn gewicht op gemiddeld (buigt ook iets af).

    De arts van het CB vond het met name belangrijk dat het goed gaat met hem. Zeer overmatig spugen kan bijvoorbeeld wijzen op een te klein hoofd, maar ook met name een ontwikkelingsachterstand. Mijn zoontje spuugt wel redelijk veel, maar het is niet extreem (hij heeft ook reflux + medicijnen trouwens) en doet het qua ontwikkeling gewoon goed.

    Echter, omdat het nu al een paar metingen gaande is, krijgt hij volgende week een extra controle. Ik heb geen idee wat ze gaan doen als zijn lijn wederom verder afbuigt, maar ik vermoed dat ze hem dan toch gaan doorsturen naar de kinderarts. Voor de zekerheid. Ik heb alleen het idee dat zijn hoofd nu wel wat meer gegroeid is, dus we zullen zien.
     
  4. Loe

    Loe Niet meer actief

    hebben ze gekeken of de fontanel en de schedelnaden wel open zijn?
    hier ook een klein hoofdje, fontanel al met negen maand bijna gesloten, maar schedelnaden open. Op 11 maanden hoofdomtrek 45.4. Was op de echo's altijd al klein,nu nog steeds.
     

Deel Deze Pagina