Hoofdpijn wat voor pijnstillers

Discussie in 'De lounge' gestart door owly, 22 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Eens in de zoveel tijd heb ik hoofdpijn. Het is alweer een tijd geleden maar vandaag weer mis.

    Gisteren begon het met pijn in mijn nek en de achterkant van mijn hoofd.

    Vandaag trekt het vanuit mijn nek omhoog. Zit het aan de achterkant van mijn hoofd en bij mijn ogen.
    Achter je wenkbrauwen. Kijken voelt ook minder fijn als of het trekt.

    Vanmorgen voelde ik hoofdpijn aankomen en heb ik rond 7.15 paracetamol genomen (2×500 )

    Aangezien het om 8.45 erger was en niet minder heb ik rond 10.45 advil genomen. (Vloeibare capsule 200)

    Niks helpt.
    Iemand nog een suggestie?
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Excedrin werkt bij mij heel goed bij beginnende migraine.
    Is een combinatie van acetylsalicylzuur, pcm en cafeine.
    En wat ik inneem als de hoofdpijn wat lichter is: sanalgin (propyfenazon, pcm en coffeine). Maar ik heb dus naast pcm altijd nog een ‘extra stofje’ nodig om het te laten werken.

    Paracetamol of ibuprofen werkt bij mij eigenlijk nooit tegen hoofdpijn.

    Edit: en als het vanuit je nek komt, heb je misschien ook last van die spieren daar. Misschien dat diclofenac dan nog een optie is, aangezien dat spierontspannend werkt.
     
    Marni vindt dit leuk.
  3. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Oh zo herkenbaar. Hier gisteren zo'n last van gehad. In totaal 6 pcm genomen en hielp maar even. Toen ml thuis kwam, ben ik gelijk even gaan liggen. Dat is het enige wat bij mij helpt om er van af te komen... Sterkte vandaag. Hopelijk zakt het snel af
     
  4. Manana

    Manana Fanatiek lid

    3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Oh en probeer veel te drinken nu je zo'n last hebt
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    @Adje, ik ga gelijk opzoeken!
    Geen idee of het onder migraine valt.
    Mijn nek gaat beter dan gisteren, die deed echt pijn en zelfs mijn hoofd draaien deed zeer. Mijn hoofdpijn zit zeg maar waar je nek overgaat in je nek. Maar goed achter mijn ogen/wenkbrauwen en bij mijn slaap ook. Kan beter zeggen waar niet.

    @mantana, gaat het nu beter? Man is vandaag vrij dus die vermaakt zo onze knul. Ik ga nu even plat. Straks zijn eerste judoexamen dus daar wil ik wel bij zijn!
    Drinken gaat redelijk, vanmorgen was ik te misselijk van de hoofdpijn.

    Vandaag al 2 kopjes koffie op en zelfs een blikje cola. Meestal is dat mijn hulpmiddel wat het wel doet verminderen. Helaas vandaag nog niks.
    Toch kijken naar het middel van @Adje
     
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Het hoeft ook geen migraine te zijn om te werken. Maar bij mij werkt het iig ook bij migraine. Wat eigenlijk alleen maar aangeeft dat ik ‘bof’ en dat mijn migraines nog mild zijn en geen paardemiddelen van de huisarts nodig zijn.

    Misschien wel nog handig om te weten! Zowel de excedrin als de sanalgin zijn bij mij niet zo tof voor mijn maag. Dus echt handig om eerst wat te eten en daarna met veel water in nemen. Dan gaat het hier wel goed. Maar het kan natuurlijk ook dat die bijwerking alleen voor mij geldt en jij daar helemaal geen last van hebt. En ik zou van beide sowieso 2 stuks innemen.
    Beterschap in ieder geval!
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Bedankt, ben nu hij de apotheek.weten ze vast wel iets
     
    Adje vindt dit leuk.
  8. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Het enige wat bij mij weleens helpt tegen de hoofdpijn is de paracetamol met coffeine!
     
  9. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Drink je altijd zo weinig? Want dan zou dit weleens 1 van de oorzaken van je hoofdpijn kunnen zijn..
     
  10. Piindaa

    Piindaa Actief lid

    10 jul 2016
    313
    143
    43
    NULL
    NULL
    Bij mij helpt alleen naproxen van Alive. Met een uurtje gaat het al een stuk beter!
     
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Zo juist bij de apotheek konden ze me niet helpen. De excedril verwachten ze niet dat het zou helpen.

    De alive mocht nog niet omdat er tussen de laatste ibuprofen te weinig tijd zou zitten. Ze raden me aan om advies bij de huisarts te vragen.
    Gelijk naar toe gefietst en mag vanmiddag nog komen.

    Kijken wat die zegt
     
  13. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Ik neem bij flinke hoofdpijn ook Exedrin, werkt snel en goed.
     
  14. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Bij mij helpen pijnstillers ook niet. De nekroller van Biofreeze wel! De roller hebben ze bij de gezondheidswinkel. Hier in de kruidvat en etos enz niet.
     
  15. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Naproxen hielp mij altijd heel goed voor de zwangerschap
     
  16. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.069
    613
    113
    Paracetamol helpt bij mij nooit, ik neem altijd bij hoofdpijn 2 Ibuprofen 400 liquid.

    Bij migraine neem ik 2 APC tabletten van het Kruidvat in zodra ik de aura krijg. Als ik me niet vergis zelfde samenstelling als Excedrin maar veel zachter voor je portemonnee...

    Ik gebruik ook maagbeschermers
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    De apotheek kunnen n me niet verder helpen en stuurde me door naar de huisarts.

    Ik heb het pms syndroom. (Inderdaad de pms alleen wanneer je extremere symptoom hebt noemen ze syndroom)

    De pil slik ik door op aanraden van de huisarts om de hormonen minder te laten schommelen.
    1 in de zoveel tijd een keer stoppen. De klachten werden steeds erger dus deze week een stopweek ingezet. De vorige keer wel klachten maar na de stopweek weer doorslikken en het ging weer beter.

    Deze keer dus helaas niet! Moet nu van de huisarts het onderdrukken door 3 maaldaags 500 paracetamol, 3 keer ibuprofen 400.

    Nu hopen dat het morgen beter gaat!
     
  18. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Naproxen of APC.
     
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Bij mij ook.
     
  20. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Heb je die dosering ibuprofen met een arts overlegd? Dat is namelijk meer dan de richtlijnen voorschrijven (400 per dosis)

    @ts jij hebt zo te horen spierspanningshoofdpijn. Paracetamol en een nsaid zijn daarvoor de aangewezen middelen. Kies 1 nsaid (diclofenac/aspirine/ibuprofen/naproxen), je kan die middelen niet combineren. Als je losse middelen neemt in plaats van een combi, kan je de optimale doses nemen.
    Als je het vaak hebt, ga dan eens naar een mensendieck therapeut voor een betere houding. . En neem niet vaker dan 3x per week paracetamol of 2 keer per week ibuprofen voor hoofdpijn, anders gaan de pijnstillers de hoofdpijn in stand houden.
     

Deel Deze Pagina