Hoog gevoelige kinderen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Ulla, 19 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijn hier ook ouders die ervaring hebben met hooggevoelige kinderen? vaak zijn dat kinderen die ook bepaalde problemen hebben en ziektes en aandoeningen die ermee te maken kunnen hebben. Zelf ben ik o.a. in mijn vrije tijd ook Reiki leraar en begeleid mensen daarin maar heb er zelf ook voldoende ervaring mee. In spirituele kringen noemen ze deze kinderen ook nieuwe tijds kinderen. Zelf heb ik ook zeer gevoelige kinderen.
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Mijn schoonvader is heel erg hooggevoelig. Hij is nu zelf reiki meester.
     
  3. honey1504

    honey1504 Lid

    28 okt 2006
    5
    0
    0
    groepsleidster kdv
    He hallo,

    Ik las net je berichtje.
    Ik heb een zoon van 9 jaar hij is een nieuwetijdskind met ADHD zoals dat ook genoemd word in de volksmond.
    Zelf ben ik ook een nieuwetijdskind.
    Wilde je hier meer over weten of had je bepaalde vragen.
    Je kan ook kijken op internet op de spirituele en/of paranormaal pagina....
    Ik weet ook niet alles maar als je vragen hebt en ik kan ze beantwoorden dan zal ik dat graag doen.
    Liefs Honey
     
  4. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    hoi
    wat een intressant onderwerp.......dus ik lees even mee wat er allemaal over gezegt word.
    ik heb zelf mijn reiki 1 en 2.
    mijn reiki master zegt dat de meeste kinderen van nu nieuwetijdskinderen zijn........
    wat dat precies inhoud weet ik eigenlijk niet precies. is dat dan dat ze ook dingen oppikken enzo? volgens mij heeft elk kind dat toch?
    mijn zoontje van 3 is ook best heel gevoelig en doet of zegt soms dingen dat ik denk.... kind hoe kan je dat nou weten.......

    maar zoals ik al zei.........ik lees lekker even mee
     
  5. honey1504

    honey1504 Lid

    28 okt 2006
    5
    0
    0
    groepsleidster kdv
    Ja is goed hoor, ik be nzelf ook nog aan het ontdekken en doen.
    Kinderen van deze tijd zijn al veel hooggevoeliger en weten al veel meer dan vroeger.
    We leven in een andere dimensie zoals ze dat noemen.
    Hoop dat ik het goed uitleg hoor.
    Iedereen heeft wel iets spiritueels in zich alleen het is niet bij iedereen ontwikkeld.
    Ik heb ooit gehoord dat alle kinderen die na 1990 geboren zijn dat dat allemaal nieuwetijdskinderen zijn.
    Je kan er tegenwoordig wel wat meer over praten gelukkig.
    Mijn zoon voelt ook meer dingen en weet ook een hele hoop, maar word daar dus ook onrustig en niet begrepen van.
    Soms kunnen kinderen je echt versteld doen staan!
     
  6. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hey wat een geweldig onderwerp!
    Ikzelf ben ook Reiki-Master en heb ook 2 nieuwe tijds kids :D
    Vooral de jongste is zeer hoog gevoelig, en ze heeft dan helaas ook met haar 3 jaar genoeg problemen.
    Mij is op een parabeurs gezegt dat mijn beebje nog hoog gevoeliger zal zijn, dus dat gaat wat worden hier in huis ;)
    Mama HSP en alle 3 de kids HSP, doordat ik t zelf ook ben, kan ik me heel goed verplaatsen in het wereldje van mijn kids en begrijp ze daardoor vaak gemakkelijker, maar met mijn jongste meid heb ik soms ook nog wat problemen, zij leeft vaak echt in een andere wereld.
    Nieuwe tijds kindjes zijn naar mijn weten vanaf het jaar 2000 echt "standaard" (dus eigenlijk elk kind geboren na 2000 is NTK), zij komen om ons dingen te leren en ons terug te plaatsen in ons gevoel. Vaak houden ze de mens een spiegel voor, ze laten je dus zien wie je werkelijk bent en dat is soms best schrikken en slikken :(
    Ik heb er redelijk veel over gelezen, omdat ik ze juist wil begrijpen aangezien de "normale?" mens dit vaak niet kan en ze dus al snel in hokjes plaatst, terwijl dit gewoon niet nodig is. Zo ook met bijvoorbeeld ADHD, veel NTK's krijgen de stempel ADHD-kind, terwijl dit 7 van de 10x niet eens het geval is.
    Ik heb ook overigens een eigen spirituele/paranormale forum, hier kom je via mijn www, hier kun je ook wat info vinden over HSP (High Sensetive Person) en NTK (Nieuwe Tijds Kind).
    Mochten jullie vragen hebben over wat dan ook en als ik ze kan beantwoorden, dan doe ik dit graag :D ik vind het heel interessant en boeiend om over te praten met andere mama's hier;)

    Liefs Angela.
     
  7. jet75

    jet75 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Wat een intressant onderwerp.

    Ik heb ook een zoon geboren in 2000 en die word werkelijk door bijna niemand begrepen, leeft een beetje in zijn eigen wereld en is erg stuiter de stuiter. Ik heb al zoveel opmerkingen gehad op school etc heeft hij geen ADHD of heeft hij geen vorm van autisme PDD NOS maar ik ken mijn kind en inderdaad hij past niet in het plaatje van gemiddeld kind . Ik ben al met hem bij een psygologe geweest die intergratieve therapie toepast op kinderen en ook zij vetelde mij dat mijn zoon een HSP kind is .
    Hij houd ook vaak zijn emoties voor zich maar op die momenten wanneer je het niet verwacht komen ze er op een goed verwoorde manier uit en denk je zo waar komt dat ineens vandaan.
    De oudste zoon van mijn man heeft veel problemen met hem probeerd hem te kleineren en onderuit te schoppen wanneer het maar kan en dat brengt erg veel spanningen met zich mee. Waroom hij dat nou juist bij mijn zoon heeft weet ik niet, maar hij moet hem ten koste van alles steeds maar overtroeven.
    Ik zou graag wat meer info willen van mensen die mij hier meer over kunnen vertellen.


    xxx Jet
     
  8. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik herken veel jetje mijn zoon was net zo
    geen eigenwaarde ,zichzelf onderschatten en zo een makkelijk doelwit voor andere om hem steeds onderuit te halen

    wat ook prima lukte want hij was toch al zo labiel
    hij geloofde niet in zich zelf

    ook had hij stemmen in zijn hoofd die hem steeds achterna zaten

    dit was echter zijn eigen gedachte omdat hij het niet kon bijbenen

    emoties kon hij niet plaatsen was altijd bang dat hij iemand tot last was met zijn emoties

    ik heb jaren bij ggz gelopen met hem wat niets geholpen heeft
    praten praten met hem heb ik dagen gedaan

    maar was niet te doorgronden ik kreeg niets uit hem
    mijn ex is toen naar een paragnost geweest en die beschreef precies hoe Dave was

    dit gesprek heeft ze op papier gezet en heb ik besproken met Dave

    Dave was trouwens niet bij dat gesprek aanwezig van die paragnost
    zoveel dingen die zij zag kwamen overheen met het gedrag van Dave

    Dave zit ook tegen hoogbegaaft aan en dat maakt alles nog weer moeilijker , want hij voelt zich daardoor een buitenbeentje

    hij denkt nu eenmaal anders dan een kind van zijn leeftijd
    met veel geduld en toch weer praten hebben we Dave begeleid

    nu ziet hij in dat hij geen vreemde eend in de bijt is maar gewoon een knul die anders denkt over de dingen dan zijn leeftijds genootjes

    het gaat nu heel goed met hem en hij heeft geacepteerd dat hij zo is :)

    niets mis mee dus met hem alleen iets anders dan andere , maar zeker geen loser zoals hij steeds dacht

    maar het valt niet mee een kind te hebben die zo is omdat ook wij hem niet konden doorgronden

    maar voor hem moet het een hel geweest zijn en we zijn blij dat hij nu lekker in zijn vel zit

    want je hebt al problemen genoeg als je in de puberteitsleeftijd zit :(
     
  9. jet75

    jet75 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik vind het fijn om te lezen dat meer ouders deze ervaring hebben met jun kind.
    Mijn zoon zit dan niet in de pubertijd is nog maar 6 maar voeld al als een volwassene zo af en toe.
    Als ouder val ik ook buiten de boot op het schoolplein ik ben immers de moeder van dat rare drukke jongentje, nou vind ik het niet erg ben namelijk zelf ook niet een mens die met de stroom mee loopt maar zo zie je maar dat sommige mensen wat dat betreft erg kortzichtig waren.
    Mijn zoon is super lief maar emoties echt uiten als hij verdriet heeft of er zit hem iets swars kan hij niet.
    Hij zegt ook tegen iemand die hij lief vind ipv ik vind je lief, ik hou van je .

    Ik ben 4 jaar geleden gescheiden van mijn ex die erg geweldadig was en eigenlijk weinig tot geen respect heeft voor vrouwen.
    Een anderhalf jaar geleden wist ik echt niet meer wat ik moest doen zo was mijn zoon de weg kwijt , hij had een omgangsregeling met zijn vader die inhielt dat hij een weekend bij zijn vader mocht zijn maar dat ging helemaal niet goed vader kreeg een nieuwe relatie waar een meisje van 3 jaar ouder is en die graag de boel even op de spits wilde drijven.
    Ik heb echt met mijn handen in het haar gezeten en zelfs met het gevoel gelopen als er nu niet iets aan gebeurt raak ik mijn kind kwijt in de zin dat hij als hij in de pubertijd zou komen wel eens ernstig depresief kon raken.
    Met veel gesprekken en een bachbloesem therapie in combi met speciale visolie ging het beter , ook heb ik de omgang met zijn vader verkort naar 1 dag in de twee weken en dat hielp echt reuze goed!
    Ik begrijp mijn zoon zo nu en dan nog niet kan niet tot hem doordringen en hij kan niet open met mij praten terwijl hij dat wel kan met mijn huidige man. Het lijkt wel of hij mij niet wil belasten met zijn emotie .
    Ik vind het fijn om ervaringen uit te wisselen met andere ouders die een kind hebben met het zelfde gedrag, ik denk dat ik daar veel van kan leren.
    En Deb ik ben nog niet naar een paragnost geweest maar zou dat best wel eens willen om zo te kijken meer inzicht te krijgen in hoe om te gaan met bepaalde situaties.

    xxx Jet
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    qoute:

    Ik begrijp mijn zoon zo nu en dan nog niet kan niet tot hem doordringen en hij kan niet open met mij praten terwijl hij dat wel kan met mijn huidige man. Het lijkt wel of hij mij niet wil belasten met zijn emotie .


    dat kon nog wel eens kloppen Jet ik had hier het zelfde met Dave
    hij heeft het ook gezegd tegen mij , mama jij hebt het al druk genoeg met Caitlin dus wilde je niet lastig vallen

    heb hem eens goed op zijn hartje gedrukt dat ik altijd tijd heb voor hem , hoe groot het probleem ook is

    nu Caitlin wat groter wordt , wordt hij makkelijker in zijn gevoelens te delen met mij
    we hebben soms ellelange gesprekken als Caitlin te bedje ligt

    maar blijft wel dat hij toch nog moeite heeft met opstarten

    valt allemaal niet mee waar die kids soms mee rondlopen :(
     

Deel Deze Pagina