Hoi meiden! Gister en zaterdag ben ik 2x heel hard geschrokken. Misschien weten jullie wel wat ik bedoel, je voelt dan helemaal zo schok door je heen gaan, en dit voelde ik met name door mn buik gaan. Nu is mijn vraag of schrikken kwaad kan voor de kleine?
Tijdens mijn laatste zwangerschap schrok in heel erg tijdens het eerste trimester. De binnenkant van een thermoskan knalde in 1000 stukjes. Ik denk niet dat zijn vroeggeboorte daar wat mee te maken heeft. Maar ik snap wat je bedoelt. Je voelt het door je hele lijf. Ik rende ook meteen naar de wc met het idee dat ik ons kindje spontaan kwijt was. Ik ben nogal schrikachtig. Ik denk niet dat het kwaad kan. Maar ik heb er geen studies naar gedaan.
Nee, gelukkig zal je baby niets overhouden aan 1 of 2 keer flink schrikken. Je hebt dan een stress reactie en die is even onplezierig voor jou maar je kindje kan dit goed aan. Pas wanneer stress continu is (bijvoorbeeld oorlogsgebied of een langdurige ziekte) dan kan stress een negatieve invloed hebben op de ontwikkeling van je kindje. Succes!