Hoogte baarmoeder bij ruim 20 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mamachip, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamachip

    Mamachip Lid

    19 jul 2007
    10
    0
    0
    Hallo dames,

    Ik had een vraagje, ik ben morgen 21 weken zwanger van de 2e. Ik ben niet overdreven dik maar wel iets aan de zware kant. Ik ben 1,69 m lang.
    Nu heb ik afgelopen week de 20 weken echo gehad, en gelukkig leek alles daarop prima. De baby had een keurige gemiddelde grootte voor 20,4 weken, het vruchtwater was normale hoeveelheid, de placenta ligt op de achterwand. Kortom ik ging helemaal gerustgesteld weer naar huis.
    Twee dagen later had ik weer controle bij de VK.
    Zij bekeek en voelde mijn buik en zei dat ie wel flink was gegroeid.
    Mijn baarmoeder zit 1 vinger boven mijn navel, en ze meette zo'n 19 cm vanaf mijn schaambeen.
    Dat is toch eigenlijk iets te groot voor deze week? Of is dat nog binnen het normale?
    Ik maak me niet echt heel erg ongerust omdat op de echo twee dagen eerder alles heel goed er uit zag.
    Maar toch... ik maak me een klein beetje zorgen, omdat mijn vader suikerpatient is.
    Wat vinden jullie ervan?
    Ik heb al best een flinke buik. Maar dat was bij de eerste ook al snel.
    Ik voel de baby trouwens regelmatig lekker bewegen, al sinds de 14e week.

    Bedankt alvast
    Sunny
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sunny,

    ik zou me geen zorgen maken. Op de echo was alle sok en het kindje was gemiddeld groot. Bij een tweede zwangerschap heb je vaak meer en veel eerder buik dan bij een eerste. Geen zorgen. De verloskundige houdt het goe din de gaten. En mocht zij het nodig vinden dan wordt je vanzelf gecontroleerd op bloedsuikergehalte of een groei-echo.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina