hoogte van je baarmoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zeilboot, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo allemaal,

vanmorgen voor de derde keer bij de verloskundige geweest, dus was het voor mij ook de eerte keer dat ze mijn buik ging voelen en het hartje ging beluisteren.

nu vond ze dat mijn baarmoeder wle erg hoog zat, in vergelijking met de zwangerschapsduur. zit bijna bij de navel al
    ik ben nu 14,3 week, en ze vond hem hoog (1/2nx)

heb ook al een aardig buikje,

zou het komen omdat het de tweede zwangerschap is, of heb ik er misschien aanleg voor,
    en zijn er meer die dit hebben?

groeten anita

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik heb ff op mijn kaart gekeken, daar stond met precies 15 weken 1/2 NS..... weet alleen niet wat het betekend.. ;)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

princesje wat voor kaart heb jij?

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat was bij mij ook....ik ging met 14+5 en toen zei ze dat hij al zo hoog zat alsof ik 16 weken was (ook bijna bij de navel). Ze zei ook dat het totaal geen kwaad kan. Maar toch ga je dan achteraf denken: zou het misschien kunnen betekenen dat ik dan eerder ga bevallen of zo...? Geen idee, dus ik wacht hier ook even de antwoorden af...

5. Ram2

Ram2 Lid

23 jan 2008
    28
    0
    0
    Bij mijn controle bij 24 weken zat mijn baarmoeder ook erg hoog. 1/4nx. Deze hoogte hoort bij een zwangerschap van ongeveer 28 weken...
    Babietje had op dat moment gewoon het volume van 24 weken.
    Dit kan geen kwaad volgens de VK

Geen zorgen dus en geniet er van!

6. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    mijn baarmoeder zat de laatste controle ook wat hoger. volgens de vk had ik een smalle baarmoeder en dus lag hij dan dus ook hoger. Op zich wel logisch. Breed en wat lager en smal en dus wat hoger.
    net hoe jouw baarmoeder groeit dus.

7. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Heb een tijdje geleden hier de vraag gesteld bij het gedeelte verloskundigen hoe het zit met de hoogte van de baarmoeder tijdens een tweede zwangerschap... aangezien deze bij mij al boven mn schaambeen kwam met 6,5 week...

Het antwoord was dat : als je zwanger bent van een volgende kind je baarmoeder tot ongeveer 20 weken een groeivoorspong kan hebben maar dat het daarna weer gelijk getrokken wordt...

8. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

oke,

ik maakte me er ook neit echt druk om, maar was wel benieuwd of er meerdere waren met de gevalletje.

vind het niet zo'n probleem.

anita

9. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    bij mij was hij met 13 weken 1/2 NS
    NS = tussen Navel en Schaambot ;)
    grtz

10. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Belgiƫ - Antwerpen
    De mijne zit nu bijna aan het laatste stukje van de navel zeg maar. Dus nog een halve cm en hij zit over de navel! Gaat wel snel nu hoor :eek:

11. Lara80

Lara80 Actief lid

20 sep 2007
    114
    1
    0
    Utrecht
    Die eerste controles zat mijn baarmoeder elke keer hoger dan gemiddeld. Heb zelfs een keer een extra echo moeten laten maken omdat de vk ging twijfelen aan hoe lang ik zwanger was, maar niets aan de hand. Toen ik voorbij de 20 weken kwam, ging het ineens veel meer naar het gemiddelde toe en nu loop ik al weken precies volgens het gemiddelde. Het ligt een beetje aan hoe je baarmoeder groeit: bij de een gaat dat meer de breedte in, bij de ander gaat het veel meer de lengte in. O, en een paar weken terug zei de vk ook tegen mij dat mijn navel lager dan gemiddeld zit: ook dat kan dus wel eens een oorzaak zijn ;)

Deel Deze Pagina