Hoogzwanger en nierstenen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 2de leg, 21 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik ben dus ruim 37 weken zwanger en eergisteren opgenomen met vreselijke pijnen in mijn zij.
    Na 2 dagen onderzoeken zijn ze erachter gekomen dat ik nierstenen heb.
    Dit gaan ze behandelen met discupan (zetpil die voor ontspanning zorgt).
    Gisteravond de eerste gehad en die werkte goed. Half uur geleden de 2de, die doet nog niks (maar gister duurde ook bijna een uur voordat die pil werkte).

    Op Google lees ik overal dat bij de meeste mensen de bevalling in gang gezet wordt. Maar de gyn heeft aangegeven dat ik vandaag wrs met deze pillen naar huis mag.

    Wie heeft er ervaring met nierstenen en zo zwanger zijn? En hoe ging de bevalling?
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Geen ervaring aan het eind van de zwangerschap! Wel toen ik 16 weken zwanger was van mijn zoontje, vreselijk pijn gehad en een week in het ziekenhuis gelegen.

    Dus helaas geen tips, maar wil je wel veel sterkte wensen!
     
  3. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Wat vervelend voor je! Ik heb ook geen ervaring, maar zie steeds je berichtje voorbij komen en wilde toch even reageren, heel veel sterkte!

    Mocht je vandaag weer naar huis of lig je nog in het ziekenhuis?
     
  4. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik lig inmiddels aan het infuus en krijg af en toe een spuit morfine tegen de pijn.

    Ik moet blijven tot hij er is. Ze gaan me inleiden (datum hou ik even voor mezelf).
     
  5. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten op de inleiding. Succes!
     
    2de leg vindt dit leuk.
  6. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ik had ongeveer 1,5/2 weken geleden een ritje ehbo midden in de nacht door nierstenen...Als ze klein genoeg zijn plas je ze uit en helpt veel drinken.
    Bij mij 1 nacht veel pijn gehad. Daarna ebte het weg. Moest het doen paracetamol. Want tja, met 28/29 weken wil je niets. Maar ik begrijp dat t bij jou al langer aanhoudt! Heftig zeg!!! Hoop dat t snel over is!
     
  7. 2de leg

    2de leg Fanatiek lid

    24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    24 januari is onze zoon geboren.
    Helaas lig ik sinds gisteren met terugkerende pijnklachten weer in het ziekenhuis.
    Oorzaak juist de nierstenen.

    Dus nu het pijnprotocol volgen en afwachten.
     

Deel Deze Pagina