Hoogzwanger en uit elkaar

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Priscilla101298, 21 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla101298

    Priscilla101298 Niet meer actief

    Hi mama’s (to be),

    ik moet even m’n verhaal kwijt en ben opzoek naar misschien wat steun, wat kan ik het beste doen?

    Ik ben bijna 38 weken zwanger van ons tweede zoontje. Partner heeft PTSS en ADHD/ADD en woedeaanvallen. Iets wat al vanaf het begin enigszins tussen ons in staat.

    voor we een relatie hadden kreeg hij EMDR, dat was afgerond. Hij is wel opnieuw aangemeld bij de psycholoog en we hebben systeemtherapie.

    we hebben al heel wat hobbels en bobbels gehad in onze relatie, elke keer kwam het wel enigszins goed. Ik deed water bij de wijn want het is de vader van m’n kinderen en zo is er een patroon ontstaan van ongezond gedrag binnen onze relatie. Ik slik alles maar en hij flikt alles maar.

    Kortgeleden had ik enorm last van m’n flank, de vk gebeld en op controle geweest rond 23.00. Meneer was boos omdat ons zoontje normaal al slaapt rond dat tijdstip. Weggegaan naar een vriend en ik heb dus z’n ouders gebeld om op te passen bij ons thuis en dan kon ik op de fiets naar de vk, 15 km heen en 15 terug. Z’n vader vond dit niet oké en wilde me brengen. Op dat moment kwam m’n vriend aan en die flipte helemaal. Ik moest bij hem in de auto stappen en met hem mee, anders zou hij in huis de boel kort en klein slaan. Z’n vader zei nog voor ik uitstapte “als ik het niet vertrouw bel ik de politie.”

    de hele rit heb ik hem genegeerd en eenmaal thuis deed hij weer poeslief en normaal tegen z’n ouders en mij.

    het ging even goed. Tot het afgelopen zaterdag weer misging.

    hij is 31, als ik hem niet wek ligt hij tot 15.00 in z’n nest. Iets wat ik niet oké vindt als je 31 bent en kinderen hebt. Als je zo’n leven wilt hebben moet je lekker alleen blijven.

    Ik heb hem 11.00 gewekt. Meneer z’n brood en koffie staat klaar, honden zijn eruit geweest en hij hoeft dus niets te doen behalve eten en drinken.

    gedaan, 3 bakken koffie op (ikzelf nog niks gegeten en gedronken die ochtend, hij vraagt er ook nooit naar en bied nooit iets aan) en meneer gaat lekker op de bank verder slapen terwijl we al 2 weken daarvoor afgesproken hadden om te zwemmen.

    ik heb alle spullen klaargelegd en m’n zoontje en mezelf klaargemaakt om te gaan. Intussen 6(!) keer gevraagd of hij zich ook klaar maakt zodat we kunnen gaan. Het was nog een uur rijden en inmiddels was het 14.00. Hij zou zich klaarmaken. Maar in plaats van zich klaarmaken gaat hij eerst opzoek naar domme stickers en krijg ik vervolgens over me heen dat ik ze weggegooid zou hebben. Ik heb die stickers nooit gehad, maar oké.

    geïrriteerd dat ik inmiddels was zei ik tegen hem “ik ga de was wel opruimen en we blijven verder wel thuis. Ik hoef niet nu nog een keer weg.”

    hij flipte weer en ging weg. Liet m’n zoontje en mij alweer zitten.

    vervolgens krijg ik een appje waarin het erop neerkomt dat hij altijd het slachtoffer is. 3 dagen waren we niet on speaking terms, maar maandag verwachtte hij wel dat ik ook eten voor hem gekookt had.

    ik ben wel zo dat ik dan deel, ik had niet gerekend op z’n komst want dat is altijd afwachten. Meneer eet z’n bord op en gaat weg, terwijl ik ons zoontje op bed breng heeft hij lekker alle afwas laten staan. Fatsoenlijk de tafel afruimen kan hij ook al niet.

    dinsdag liet ik zijn hond ook uit, zoals ik altijd al met tegenzin doe.

    dat ik dit met tegenzin doe heeft een reden. Zijn hond valt al sinds het begin naar me uit, wil dan bijten en flikt dit ook bij m’n vriend. Gisteren viel die hond voor de 2e keer binnen 2 weken uit naar andere honden waarbij het tot vechten kwam. Gelukkig heeft de andere hond niets. M’n zoontje lag door die rothond van m’n vriend wel op de grond en was helemaal in paniek.

    netjes naar de eigenaar van de andere hond gelopen en m’n nummer gegeven in geval van kosten, een andere buurvrouw zag alles gebeuren. Ik heb m’n vriend op het gedrag van zijn ellendige rothond gewezen en direct krijg ik te horen dat hij per direct een scheiding in gang zet. Helemaal prima. Z’n hond verkiest hij dus boven de veiligheid van m’n zoontje en mij. De hond van m’n vriend moest eigenlijk een muilkorf dragen, hoorde ik van z’n zusje. Volgens m’n vriend zou dit een leugen zijn. Volgens hem is het ook onzin als 5 van de 6 pups uit een nest worden ingeslapen ivm agressie dat zijn hond dat niet heeft. Z’n hond is inmiddels 8 en heeft ook steeds meer klachten, oa bulten waarvan ik denk dat het kanker is. Hij weigert hiermee naar de dierenarts te gaan. Ik heb een andere dierenarts benaderd en die geeft aan dat het beter is om een hond in deze situatie in te slapen, voor ieders veiligheid.

    gisteren om 16.00 een afspraak, we zijn namelijk al aangemeld bij het gebiedsteam vanwege de agressie van m’n vriend. Hierbij is 2 keer politie betrokken geweest omdat ik oprecht bang werd nadat hij deuren kapot sloeg.

    die vrouw kwam binnen en gelijk begon hij over dat ik borderline zou hebben, ik ben degene met het probleem en zou de oorzaak zijn van alles. Ook zou ik de veroorzaker zijn van de koorts van ons zoontje.

    uiteindelijk kwetste hij me zo dat ik weggelopen ben bij het gesprek. Ik wil niet dat m’n zoontje al die spanningen meekrijgt. Ik voel me zo vernederd en gekwetst door z’n gedrag, hij maakte me zo gek met elke keer “je hebt borderline net als je moeder en daarom doe je zo psycho” dat ik hierop getest ben. Ik heb geen borderline en ook geen kenmerken hiervan.

    ik twijfel al langer over onze relatie en elke keer geef ik het maar weer een kans, een poging om een happy family te zijn, maar elke keer wordt ik gekwetst en vernederd tot op het bot. Ik kan het niet meer. Ik wil niet dat hij me nog een kus geeft of een knuffel, laat staan seks. Het houden van is weg. Ik ben op en ik kan niet meer tegen hem opboksen.

    Hij zegt dat hij in onze huurwoning blijft wonen; dat hij me (ondanks dat ik hoofdhuurder ben) me er zo uitzet. Hij zegt ook dat hij ervoor gaat zorgen dat ik onze zoontjes kwijtraak.

    ik zit zo gevangen in zijn web, ik zie het in maar kan er niet uitkomen en weet nu niet meer wat ik moet doen.

    Ik heb aangegeven hem niet bij de bevalling te willen hebben, dat is wederzijds zo gaf hij aan.

    heeft iemand tips of wat dan ook? Ik weet het allemaal niet meer.
     
  2. Geeltje

    Geeltje Bekend lid

    28 apr 2022
    699
    775
    93
    Vrouw
    Klinkt als mijn ex... Als jij de hoofdhuurder bent, is het wellicht mogelijk dat je hem eruit zet en indien hij moeilijk doet, dat daar politie bij komt kijken. Betaal je ook zelf de huur? Kun je er financieel gezien blijven wonen? Misschien kun je bij dat gebiedsteam informeren, of de huisarts/gemeente ivm maatschappelijk werk wat de opties zijn. Dit is geen veilige situatie voor jou en jullie kindje. Het klinkt alsof zijn ouders (ook) aan jouw kant staan. Misschien kunnen zij er ook een rol in spele qua bemiddelen etc. Ik zou zeggen, zo snel mogelijk afbreken die relatie, en ik hoop dat jij zonder problemen (ook vanuit hem) daar kan blijven wonen. Dat is voor jou en de kleine het beste..

    Heel veel sterkte!!!!!
     
  3. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.848
    3.613
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je hebt hier al vaker advies gevraagd en je moet zo snel mogelijk van die man af.

    Wel lees ik in je verhaal dat je schoonouders achter jou staan, dus met hen zou ik wel contact houden, maar op neutraal terrein, spreek bijvoorbeeld af om samen naar de kinderboerderij te gaan en spreek dan daar af.

    Met hem zou ik alle contact verbreken totdat je zelf zo ver hersteld bent dat je niet in de valkuil trapt na een paar mooie beloftes van hem weer terug te gaan.

    Je kunt beginnen met iemand te bellen voor hulp, je hebt verschillende opties:
    • Je huisarts
    • Je verloskundige
    • De politie
    • Het sociale wijkteam
     
    Leraje vindt dit leuk.
  4. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Wat ik me afvraag is (sorry , eerlijk en ongezouten) als hij van het begin al zo doet.
    Dat het na jullie eerste zoontje nog niets is gebeterd , hoe haal je het dan in je hoofd om van die man nog eens zwanger te worden, bewust …

    ik was al lang gaan lopen
    Hij heeft duidelijk geen respect voor jou en jullie kind
     
  5. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.848
    3.613
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dit is een vorm van victim blaming.

    Zij is het slachtoffer en heeft hier ook niet om gevraagd door bij hem te blijven.

    Hij is de klootzak en de dader, zij is het slachtoffer.
     
    Zeebra, qwerty123, Paulaatje en 32 anderen vinden dit leuk.
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.896
    113
    noord holland
    Ik denk eerder dat het een oprechte vraag is die je als buitenstaander stelt omdat het onbegrijpelijk is.

    TS ik begrijp dat dit al langere tijd op deze manier gaat. Je zal voor jezelf mieten kiezen want ik geloof niet dat hier echt nog een gelukkige situatie uit kan volgen.
    Misschien via veilig thuis? Of als je de situatie gevaarlijk verwacht via een blijf van mijn lijf huis?
    Als je de kans niet gevaarlijk acht zou je hem de deur uit kunnen zetten, dan gaat hij maar naar z'n ouders. Jij als hoofdhuurder kan nooit door hem uit huis worden gezet. Ik zou wel direct de sloten vervangen en ook heel duidelijk zij dat je de politie belt als hij moeilijk gaat doen.
    In overleg en in t bijzijn van zijn ouders of anderen kan hij zijn spullen komen halen.
    Pas hierna zou ik kijken hoe hij zich gaat gedragen en of je dit veilig genoeg acht voor omgang met de kinderen.
     
  7. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.848
    3.613
    113
    Vrouw
    Thuis
    Natuurlijk kunnen dat soort vragen oprecht zijn, maar TS zit in een zeer kwetsbare situatie en dan is dit niet het moment.

    Maar als de formulering wordt gekozen "hoe haal je het in je hoofd", dan is het voor mij geen oprechte vraag meer, maar ben je zwaar bezig iemand te veroordelen.
     
    vruchtje24, XYessie, Lunar1994 en 18 anderen vinden dit leuk.
  8. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Tja als jij dat vind
    Ik kan het gewoon niet begrijpen

    ik hoop oprecht dat ze eruit komt
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  9. Aloria

    Aloria Lid

    16 dec 2015
    89
    51
    18
    Ik zou met zijn ouders gaan praten zeggen dat het uit is en dat ze zijn spullen kunnen ophalen en dat het anders op straat komt te staan, zo snel mogelijk sloten veranderen en contact zoeken met de wijkpolitie en maatschappelijke hulp gemeente, wat een idioot,die kun je beter kwijt als rijk zijn. ( Zorg ervoor dat je niet alleen bent met hem, samen sta je sterker, vooral met iemand die alles verdraaid )
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Huurstichting vragen,als jij de hoofdhuurder bent of je hem eruit kan zetten. Aangezien de politie er toch al bij betrokken is: wijkteam benaderen en vragen om hulp. Dat ze eventueel meegaan met je als je het nieuws brengt. Huisarts en verloskundige inlichten.

    Wat een ongelooflijk enge vent. Bah.
     
    Mississippi vindt dit leuk.
  11. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.508
    4.308
    113
    Vrouw
    Nederland
    Sorry het komt waarschijnlijk niet heel vriendelijk over, maar ik denk dat je bij je vorige topic(s) al heel wat tips hebt gehad..
     
    RoGiJuLi, iMum en Sado vinden dit leuk.
  12. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Je eindigt je bericht met een vraag maar als ik eerlijk ben is de vraag niet zo concreet? Wat wil je precies? Welke tips wil je horen? Waar heb je steun bij nodig? Door het vaag te houden krijg je vooral reacties als ga bij hem weg etc. Maar dat wist je eigenlijk zelf ook al. Is het niet zo dat je vraag eigenlijk is (mijn inschatting iig) hoe ga ik om met mijn onzekerheid na een relatiebreuk? Hoe kan ik me staande houden in de keuze die ik maak? Of heb je vooral behoefte aan praktische handvaten zoals het zoeken naar woonruimte etc?
     
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.985
    18.691
    113
    Gelukkig maar! Dat wil zeggen dat jij geen ervaring hebt met huiselijk geweld.

    Ikzelf helaas wel, mijn vader was namelijk bij periodes agressief naar mijn moeder toe, en later ook naar mijn zus en mij. Ik ga de details besparen maar het is eigenlijk een wonder dat mijn zus nog leeft. Net als bij TS speelde er ook bij hem psychiatrische problematiek overigens.
    En ja, mijn moeder heeft hem ook keer op keer weer kansen gegeven ondanks dat zijn agressie niet veranderde. Voor een buitenstaander waarschijnlijk moeilijk om te begrijpen. Ik weet nog de opluchting die ik voelde, de dag waarop mijn moeder aankondigde eindelijk te gaan scheiden.
    Dat hoop ik oprecht ook voor TS, dat ze weer een beetje kan leven ipv overleven en zichzelf losmaken van deze destructieve man. Maar dit heeft veel moed nodig. Wat eigenlijk alleen te begrijpen is wanneer je zelf zoiets hebt meegemaakt.

    Ik snap je vraag ook wel, maar ten eerste heeft het over het algemeen weinig nut om met terugwerkende kracht dergelijke vragen te stellen. Ten tweede zou je het dan wellicht wat minder veroordelend kunnen formuleren; dat zou al veel begripvoller overkomen.
     
    cosdy, Paardenbloem, MadeInUSA en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    vreselijk dat jij dat hebt moeten meemaken :cry:.
    Ik heb er idd algelukkig geen ervaring mee. Vandaar wrs ook dat ik het niet begrijp
    Ik had het mss idd anders moeten formuleren maar is soms moeilijk , want neergeschreven komt het vaak anders over dan als je het zou zeggen

    ik hoop ook dat ts zich kan losmaken van die man
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  15. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Jeetje meid, wat een vreselijke situatie. Na het lezen van je verhaal kan ik alleen maar denken: WEGWEZEN! Heb je lieve mensen om je heen die je kunnen helpen? Schakel alles en iedereen in die je kan helpen om los te komen van die man. Als je het al niet voor jezelf doet, doe het dan voor je kindjes. Zij verdienen een veilige plek om op te groeien.
     
  16. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.290
    1.100
    113
    Vrouw
    Voor het gezin lijkt het me beter dat er een time out komt. Tijdelijk of langdurig. Ik neem aan dat als de politie vaker is geweest wegens agressie dat er een melding is gemaakt bij Veilig Thuis? Je kan altijd (ook anoniem) om advies vragen bij Veilig Thuis.

    Ook zou ik in gesprek gaan met zijn ouders, en je hulpverlener. Wellicht kan de systeemtherapeut ook iets betekenen. Ik weet wel dat je niet zomaar iemand de deur uit kan zetten als die niet wil. Ongeacht als je hoofdbewoner bent. Hij staat als het goed is wel ingeschreven.
    Ik snap dat je bang bent voor een escalatie mocht je het hem vertellen dat de relatie stopt en hij uit huis moet. Zorg dat je mensen om je heen hebt tijdens deze boodschap.

    De eerste stap is kenbaar maken bij de hulpverlening dat je dit niet meer wil. Zij kunnen jou helpen en advies geven. Doe hier ook iets mee!
     
  17. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Neem (als die er nog niet bij betrokken zijn) contact op met Veilig Thuis. Dat kan in eerste instantie ook anoniem. Zij kunnen meedenken met hoe je dit het beste aanpakt; voor jezelf, voor je kinderen, hoe het zit met het huis etc.

    Maar alsjeblieft: ga bij hem weg. Ik krijg de rillingen van je verhaal. Ik heb ook een ex die ernstige psychologische klachten heeft en zwaar verslaafd is. Bij mij is het geëindigd met huiselijk geweld en inbraak en dat gun ik niemand.

    Sterkte ❤️
     
    Milou94 en citroenrasp vinden dit leuk.
  18. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Een dikke knuffel voor jou TO!
    Hulp zoeken van familie en vrienden. Ik denk dat jullie hulp nodig hebben maar ook een time out.
    Sterkte!
     
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook draaiende gaan houden met familie. Zo kan je de druk verminderen. Want het laatste wat ik op basis van jouw OP zou doen is de druk opvoeren om binnen het normaal te gaan passen. Zowel voor jouw beleving als voor zijn druk is het handig om het maar anders op te lossen.

    Daarbij zou ik een vent ook niet gaan 'verzorgen'. Hij kan prima zijn eigen koffie pakken. Zo zijn er veel dingen die de ander kan misschien zo voor de hand liggend dat iemand niet snapt dat je de behoefte kan hebben dat de ander voor jou doet wat jij eigenlijk prima zelf kan. Bij de combinatie van ad(h)d en ptss zou ik heel duidelijk, in zo min mogelijk verwachtingen, aangeven wat nodig is. Er is gewoon geen ruimte voor dementies. Dat is geen onwil. Misschien is het die frustratie wel die er bij een man uit kan komen in agressie. Dus duidelijk, straight to the point, zonder bullshit.
     
  20. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    Hoe is het nu? Ben je al bevallen?
     

Deel Deze Pagina