Hooikoorts en zwanger..Welke medicijnen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Narcissen, 26 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Narcissen

    Narcissen Bekend lid

    20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Spring is in the air..dus tijd voor hooikoorts! Tsja, het kan ook voorkomen dat je er geen last hebt als je zwanger bent..

    Wat voor een medicijnen gebruiken jullie nu je zwanger bent?

    Groeten Narcissen
     
  2. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    hai

    dit is een hele goede vraag
    wat ik me al een tijdje af vroeg maar nu weet ik nog steeds niet wat er tegen te doen is of ik wel die hooikoorts pillen mag of niet .

    Maar ik ga de huisarts bellen erover of de VK , want ik heb nu hele erge branderige ogen en niezen en snotteren d ehele tijd.

    Ik dacht eerst wat heb ik ik wordt grieperig maar ik was dus helemaal vergeten dat ik hooikoorts had en werdt meteen bang ,

    Is het erfelijk enz allemaal vragen.
    Ik bel de dokter binnenkort op om het te vragen.

    Mischien heb je dan in de tussen tijd al een antwoord en anders vertel ik het wel ff hier op deze forum.

    Groetjes en mischien tot horens loesmari
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik gebruik altijd reactine, maar daar staat in de bijsluiter, alleen gebruiken in overleg met arts in geval van zwangerschap. Bij borstvoeding is het zelfs afgeraden.

    Dus denk dat naar een arts gaan het beste is.
     
  4. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

    Ik heb ook enrom veel last van hooikoorts. Mijn pillen die ik gewoonlijk slik (Xyzal) durf ik nu echt niet meer te slikken. Ik heb gebeld naar mijn HA en die heeft een halve dag met de apotheek gebeld over welk medicijn wel en welk niet mag. Het schijnt dat de "ouderwetse" hooikoortsmedicijnen wel kunnen als je zwanger bent, de nieuwe niet.

    Ik heb wel oogdruppels en een neusspray op basis van zoutoplossing. Dat kan beide geen kwaad. Mijn HA vertelde mij direct toen ik hem zei dat ik zwanger was dat ik mijn Ventolin gewoon mocht gebruiken. Dat komt bijna niet in je bloed en de baby merkt er helemaal niets van.

    Een gouden tip: het klinkt heel zweverig, maar dat is het niet, ik dacht eerst ook dat het alweer een wondermiddeltje was maar het helpt echt:

    Acupunctuur ! En dat mag tijdens de zwangerschap. Het stimuleert je eigen lichaam om het op te nemen tegen de hooikoorts door dat men energiepunten prikt. Het werkt en wordt door vele verzekeringen helemaal vergoed ! Zeker de moeite waard om eens te proberen, baat het niet dan schaadt het ook niet !

    Veel succes met dit vervelende kwaaltje ...

    Groetjes
    Nikki
     
  5. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Goeie vraag idd!

    Ik heb ook medicijntjes ervoor elk jaar..

    En nu ben ik zwanger maar heb nog geen last van de hooikoorts GELUKKIG.

    Ben benieuwd of het gaat komen en anders zoekt de assistente van de dokter wel voor me uit wat ik wel mag hebben :p
     
  6. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    NikkiF
    waar kan ik acupunctuur dan aanvragen of aanmelden?

    Want dat lijkt mij ook wel leuk om te doen:p

    ik heb er wel veel last van van hooikoorts

    gr Loesmari
     
  7. shannon

    shannon Lid

    11 sep 2005
    36
    0
    0
    schiedam
    mm is een goeie ik moet de huisarts nog bellen voor een recept bah!
    ik hoop van harte dat de hooikoorts dit jaar wegblijft
     
  8. suusje

    suusje VIP lid

    7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    de tabletten die ik normaal gebruik zijn heel sterk (tinset) en mag ik dus ook niet gebruiken. Maar had er de vorige zwangerschap geen last van....YEAH pluspunt haha.... en nu ook nog geen last van, dus misschien kom ik er nu ook weer goed doorheen. Ik hoopte trouwens dat ik het het jaar na mijn vorige zwangerschap dan ook niet meer nodig zou hebben, maar toen kreeg ik mijn hooikoorts dubbel zo hard weer terug....helaas...maar goed: ga maar naar de huisarts ipv zelf experimenteren hoor...bij mij werd het toen in ieder geval afgeraden allemaal en ze kwamen ook niet met een alternatief, maar was dus uiteindelijk zoals ik al zei niet nodig.
     
  9. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Loesmarie !

    Ik heb het centrum voor acupunctuur gevonden in de gouden gids. Wellicht heeft je huisarts ook een goed adres. Of misschien via internet ?

    Het is een perfecte behandelmethode, omdat je niets in je lichaam "gespoten" krijgt, maar je lichaam wordt geactiveerd. Het is echt een wondermiddel !

    Succes ermee !

    Groetjes,
    Nikki
     
  10. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    9 van de 10 keer kunnne medicijnen die tijdens de zwangerschap mogen ook tijdens de borstvoedingsperiode.
    Ze zullen het er wel in hebben gezet omdat je tijdens de zwangerschap eerst met een arts moet overleggen.
     
  11. Narcissen

    Narcissen Bekend lid

    20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal,
    Aan accupunctuur had ik zelf nog niet gedacht. Goede tip!
    Tot nu toe (even afkloppen) heb ik nog geen last van hooikoorts. Ik hoop er op dat het dit jaar echt wegblijft! Dat zou wel zo lekker zijn.
    Dank jullie wel voor alle reacties.
    Op een allergievrije zomerperiode!!

    Narcissen
     
  12. Narcissen

    Narcissen Bekend lid

    20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Helaas heeft de hooikoorts me dit voorjaar toch weer gevonden.
    Dus, snel huisarts gebeld.
    De pillen die ik had (aerius) kunnen niet meer en er is geen alternatief.
    Heb ook een andere neusspray nu. (die nog niet werkt want ik nies me suf). Verder heb ik ook jeukogen. De enige oogdruppels die kunnen volgens de apotheek zijn van prevalin. Helaas kunnen die niet in combinatie met zachte contactlenzen....Dus ook niet echt een optie. Vind mn bril leuk maar heb liever mn lenzen in. Dan mijn handen maar op mijn rug binden en af en toe mn ogen spoelen met water. (heb gelukkig met vlagen jeukogen)

    Nou goed, het voordeel is dat de lente nu toch echt begonnen is.
    Hoe is het met de anderen?
    Zwanger en hooikoorts of worden jullie een jaartje
    gespaard?
     
  13. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik heb precies deze vraag gesteld bij de lounge... (tijdje geleden)
    Ik heb ook AERIUS maar Tavegil mag volgens een van de dames wel... Nog maar eens navragen?
     
  14. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

    Hier is het ook nog steeds afzien hoor. Ik ben enorm blij dat ik nu even vakantie heb en even kan bijkomen. Mijn longen doen namelijk lekker mee bij de hooikoorts en vorige week kreeg ik bijna geen lucht meer.

    Ik gebruik nog steeds ventolin, maar nu met voorzetkamer zodat het wel in mijn longen kan komen.
    Mijn apotheker heeft onderzoek gedaan naar medicijnen en zwangerschap en zij zei dat ik het middel "polaramine" mocht gebruiken. Ik wilde het eerste pilletje pakken toen ik me bedacht de bijsluiter te lezen en daar stond dus weer in dat het niet mocht, maar de bijsluiter was wel vrij our. Ik heb gebeld naar de apotheek en zijn had info over het middel uit 2001 en het is bijgesteld, het kan ingenomen worden. Ik heb het 5 dagen gepakt en nu ben ik even gestopt. Ik slik liever niets dus wil even kijken hoe het nu gaat zonder deze pillen. Tot nu toe vrij goed, alleen jeukende ogen ...

    Ik ben gisteren ook weer naar de acupunctuur geweest. Mijn neus is weer een beetje open, sinds weken ! Dat is ook een opluchting ! Ze heeft ook mijn longen geprikt. Ik ben benieuwd, anders kan ik volgende week weer terug voor een nieuwe behandeling.

    Kortom: hooikoorts en zwangerschap, voor mij is het nu even een gevoel van overleven ... ik word er doodmoe van !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  15. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    O ja, nog even vergeten.

    Ik ben er achter gekomen dat het stomen met kamillethee en het drinken van kamillethee de klachten verminderd. Dat komt omdat kamille een rustgevende werking heeft op de slijmvliezen. Het is zeer aan te raden. Ik heb de kamillethee van Zonnatura, verkrijgbaar bij de supermarkt.

    Groetjes,
    Nikki F
     
  16. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Bij mij komt de hooikoorts ook weer om de hoek kijken. De verloskundige heeft mij ook verteld dat de meeste middeltjes niet goed zijn als je zwanger bent. Ik heb er nog niet zo heel veel last van nu, dus ik kijk het nog even aan, als er mee te leven valt dan laat ik het zo en anders bel ik de verloskundige nog wel even om te vragen wat ik wel mag nemen.
     
  17. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

    Bij editie.nl was vandaag goed nieuws. Blijft het weer zoals het nu is, dan zijn de boompollen binnen een week helemaal weg. Gaat het regenen of wordt de lucht minder droog, dan duurt het nog twee weken !

    Maar ... dan komen de graspollen nog ... Maar het is in ieder geval een goed teken dat de boompollen minder worden. Ik ben er blij mee !

    Snotter ze ! 8)

    Groetjes,
    Nikki F
     
  18. Suusje76

    Suusje76 Bekend lid

    8 apr 2006
    723
    0
    0
    Nou volgens mij zijn de graspollen er ook al. Ik heb nooit last van bloeiende bomen, maar sinds het mooi weer is loop ik enorm te snotteren. Ik ben naar de apotheek geweest om te informeren wat ik hebben mag. Ik heb van hun een neusspray van dr. Vogel gekregen, dat is een homeopathisch product die je gewoon mag gebruiken.
    En ik heb oogdruppels gekregen die ook gewoon gebruikt mogen worden (niet homeopathisch). Als het even kan gebruik ik ze niet. Tot nu toe heb ik alleen de neusspray gebruikt. Voor mijn ogen helpt het al als ik een grote zonnebril op zet als ik buiten ben. En: niet wrijven in je ogen helpt ook.

    Groetjes Suusje
     
  19. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hoi Suusje,

    Ja, zo lang de neusspray op basis van zoutoplossing is kun je hem pakken. Wat nog handiger is en even goed helpt is zelf een zoutoplossing maken (een koffiekopje kokend water en een theelepeltje zout erin, goed doorroeren en af laten koelen) Met een druppelpipet kun je het zo in je niet doen. Op deze manier weet je tenminste wat je gebruikt en wat er precies in zit en je mag dat onbeperkt gebruiken.

    Gelukkig blijft het bij jou beperkt tot neus en ogen. Mijn longen doen ook nog eens vrolijk mee. Ik ben blij als dit achter de rug is !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  20. Niet meer actief

    Een opsomming:
    WEL: mebhydroline, tavegil, promethazine
    NIET: claritine, aerius, zyrtec, xyzal

    De nieuwe generatie anti-hooikoortsmiddelen kunnen (liever) niet (ALTIJD door arts laten beoordelen of klachten ernstiger zijn dan behandeling met één van deze middelen), de oudere generatie kunnen wel. Het nadeel daarvan is dat ze als bijwerking hebben dat ze je reactievermogen kunnen verminderen.

    Je kunt ook tijdig beginnen met een oogdruppel of neusspray met natriumcromoglicaat (bijv. Prevalin).
     

Deel Deze Pagina