Hooikoorts

Discussie in 'De lounge' gestart door LizMe, 7 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Aangezien je hoort dat dit jaar de hooikoorts zo erg is ben ik erg benieuwd wat jullie ervoor gebruiken of jullie tips zijn.

    Ik krijg de symptomen slecht onder controle dit jaar zeker nadat ik extreem vermoeid (bijna dronken gevoel) heb gereageerd op cetirizine en ik weer teruggegaan ben naar loratadine.
    Dit medicijn doet nauwelijks wat.

    Ik heb jaren genoeg gehad aan mometason neusspray en allergodil oogdruppels maar de laatste twee jaar is het niet afdoende.

    Dus vertel me jullie geheimen ;)
     
  2. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Levocetirizine tabletten van de huisarts en daarnaast 2 maal daags Beclometasan neusspray, ook van de huisarts.

    Hier is de truc: op tijd beginnen en ook doordoen als het bijv. regenachtig weer is in het seizoen.

    En tja, heb vaak wel 1 week dat ik echt last heb, maar de laatste jaren gaat dat aardig goed moet ik zeggen.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  3. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.806
    7.136
    113
    Vrouw
    Kenacord injectie, echt de arts die me dit een paar jaar geleden aanraadde ben ik nog steeds dankbaar. Het is wel echt een paardenmiddel, maar ik had echt zo wat alles geprobeerd. Beclometason neusspray. En de hooikoorts tabletten van de Lidl. Die heb ik dit jaar voor het eerst en die werken momenteel zo goed dat ik zelfs voor het in eerst in jaren weer fruit kan eten (misschien ook door de combinatie met de injectie).
     
  4. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Mijn man vond de medicatie via de HA ook niets. Sinds het 3de jaar gebruikt hij een "snuif stick" met etherische olie met pepermunt citroen en lavendel. En ook en roller met draagolie en dezelfde 3 oliën.
    Dit werkt erg fijn! Al meerdere hooikoorts patiënten blij mee kunnen maken.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Desloratadine, budesonide en oogdruppels met steroïden.
    En werkt helaas nog niet voldoende nu, maar goed, beter dan niks. Wil wel eens gaan informeren naar immunotherapie.
    De truc is wel idd op tijd beginnen en door blijven gaan.
     
  6. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Avamys neusspray, desloratadine en een oogdruppel gebruik ik. Maar eerlijk doet het weinig nu.
     
  7. Lentebloesem

    Lentebloesem Actief lid

    3 mrt 2023
    110
    92
    28
    Vrouw
    Ik heb al zoveel geprobeerd.
    Alle medicijnen van de drogisten dus vrij te verkrijgen zijn helpen niet.
    Toen Avamys neusspray gehad (kleine dosis prednison) dat deed wel iets.
    Helaas een jaar erna was het weer erger dus was het niet voldoende. Ik heb nu na heel veel verschillende dingen te hebben geprobeerd prednison gekregen in een oogdruppel. Dit werkt heel goed tegen mijn klachten met mijn ogen. Helaas is het neus en jeuk in oren/mond probleem hier niet mee opgelost, maar dit is tot nu toe.

    Ik zit deze dagen het liefste binnen opgesloten met ramen en roosters dicht. En dat terwijl het zulk mooi weer is :cry:
    Omdat wij nu bezig zijn voor een 2e kindje probeer ik zo min mogelijk medicatie in te nemen dus ook de druppels niet. En helemaal stoppen als ik zwanger ben natuurlijk. Maar daarna ga ik kijken naar immunotherapie met injecties. Helaas lees ik dat dat een traject is van 3-4 jaar.
     
  8. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Immunotherapie daarnaast fexofenadine en livocab neusspray.

    Dochter gebruikt
    Desloratadine
    Livocab oogdruppels
    Livocab neusspray
    Fluticason neusspray
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ja dat gebruikt zoon hier ook, maar op dagen zoals dit lijkt niks hier echt goed te helpen.
     
  10. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Levocetrizine is de xyzal van vroeger en die durf ik echt niet meer in te nemen. Daarop kon ik 12 uur slapen en dan nog als een zombie door het leven gaan. Zelfde wat dus nu cetrizine ook doet. Baal er zo van dat ik er zo heftig op reageer.
    De neusspray lijkt volgens mij op de mometason is ook een bijnierschorshormoon.
    Herkenbaar wat je zegt van de goede dagen gewoon door blijven doen.
     
  11. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    De injectie ken ik niet, ga ik eens opzoeken. Hoe vaak moet je dat doen?
    Welke van de lidl heb je?
    Welk fruit reageer je op? hier ook een flinke allergie ervoor en in de hooikoorts periode altijd veel erger.
     
  12. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Hier ga ik eens na kijken, baat het niet dan schaadt het niet :)
     
    Ienemine vindt dit leuk.
  13. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Ik lees mee. Zelf gebruik ik de Fexofenadine en heb vorige toch flink last van mijn ogen gehad. Ik heb ook allergieën.

    Maar ik ga de huisarts contacten om te horen of dit nog voldoende is. In het verleden Levocetrizine icm de neusspray Beclometason gehad.
     
  14. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Volgens mij heb ik desloratadine nog nooit geprobeerd, die gaat gelijk op mijn lijstje.
    Het middel voor mijn oogdruppels werken wel heel goed gelukkig maar alleen dan ook echt bij de jeukende en pijnlijke ogen klachten. Die ik bizar genoeg dit keer niet zo heb.
    Ik heb zelf immunotherapie gehad vroeger, 2.5 van de 5 jaar die toen moest volgemaakt daarna kon ik niet meer. Ik ben afgestroomd qua niveau op de middelbare school, mijn vader moest mijn na de injecties naar de auto tillen, dan sliep ik tot ik op school was en daarna als zombie in de klas. Ik kon niks meer opslaan van vermoeidheid.
    Mijn moeder heeft het wel afgemaakt die moest geloof ik 3 of 4 jaar en ze heeft er 10 jaar profijt van gehad, laatste jaren komt het wat meer terug.
     
  15. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Herkenbaar :(
    Ik vind de vermoeidheid zo heftig en het zo belabberd voelen, alsof je continue tegen een griep aan zit. Ik word nu al paar ochtenden wakker met hele keel dicht vol dik slijm.
     
  16. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Toen ik zwanger was heb ik een jaar trouwens echt nauwelijks last gehad, jaar erop drie keer zo erg maar dat jaar even rust was wel fijn.
    Deze helpen bij mij erg goed voor de ogen, weet niet of dat een optie is als je zwanger wilt worden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lentebloesem vindt dit leuk.
  17. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    @suus1983 Ik heb de livocab toen een keer gehad ipv de allergodil oogdruppels en die deden echt niks. Allergodil werkte dan weer wel goed. (Azelastine is de stofnaam)
     
  18. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.113
    2.002
    113
    Bij mij werkt allergodil (azelastine stofnaam) erg goed voor de ogen.
     
    Loeki82 vindt dit leuk.
  19. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Ik gebruik Desloratadine. Normaal is dat voldoende, maar nu niet. Vooral erg vermoeide, tranende ogen. En heel erg moe, maar dat is helaas dan ook weer een bijwerking van de pilletjes, natuurlijk.

    Oogdruppels zijn bij mij geen optie, omdat ik al andere druppels gebruik i.v.m. chronische oogziekte.
     
  20. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Dan ga ik daar naar kijken. Nu neem ik een dubbele dosis van de Fexofenadine en dan heb ik nergens last van... behalve de hele tijd moe zijn. Bedankt voor de tip!:thumup:
     
    LizMe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina