HOOK EFFECT? 5 WEKEN EN 4 DAGEN ZWANGER?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Moedervanmj, 30 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedervanmj

    26 jun 2021
    39
    1
    8
    Dames ik had een verkeerde berekening. Ik ben vandaag 5 weken en 4 dagen zwanger. Ik heb elke dag een donkere test lijn gehad. Hij was vele malen donkerder dan de controle lijn.
    Vandaag wou ik toch even testen en tot mijn verbazing waren ze gelijk van kleur.
    Ik heb de andere test de urine verdund. En die lijkt nu wel donkerder. Is het toch HOOK effect. Of een naderende miskraam.

    Onderste test is verdunde urine
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Moedervanmj

    26 jun 2021
    39
    1
    8
    Dit was mijn test gisteren
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik zie geen verschil en ook geen hookeffect: je test ziet er echt prima uit . Ik had een hookeffect en mijn test was echt stuk lichter dan controlestreep

    [​IMG]
     
  4. Moedervanmj

    26 jun 2021
    39
    1
    8
    Oke dus dan is het dat mijn test aan het afnemen is? Want ik had gister echt een knal van een knal test en vandaag niet.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik heb in mijn vorige bericht even mijn test gezet met hook effect :)

    Jouw test ziet er prima uit en.ik zie echt geen verschil tussen de testen. Je kan beter stoppen met testen, want het geeft je alleen maar onrust.
     
  6. Moedervanmj

    26 jun 2021
    39
    1
    8
    Oh ja ik zie t indd bij jouw test.
    Maar zie mijn testjes van vandaag en mijn test van gisteren..
    Gister een enorme knal en vandaag lichter.. dus is het nu foute boel? Miskraam?
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik zie bij al jouw testen een knaltest en echt geen afloop. Controle streep oogt misschien wat lichter maar dat kan gewoon door productie komen.
     
  8. Moedervanmj

    26 jun 2021
    39
    1
    8
    Bovenste is van gisteren. Middelste is van vandaag en de onderste is verdund.

    De testjes van vandaag zijn in vergelijken met de testen van afgelopen dagen "lichter". Normaal zijn ze bij mij echt heel donker..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik zie echt geen verschil :)

    Gooi de testen weg, zoek vooral veel afleiding en hopelijk heb je een vroege echo: ik snap de onzekerheid maar je moet jezelf nu niet extra gek maken door nog te blijven testen.
     
    Zuul, SMJD, mxm en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.869
    15.304
    113
    Ik zie totaal geen verschil….. Zou me hier niet druk om maken en vooral stoppen met testen :)
     
    Moedervanmj vindt dit leuk.
  11. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Meid, echt niet om rot te doen… Maar ik zou als ik jou was zou ik echt stoppen met testen, tempen en al dat soort dingen. Ik begrijp je onzekerheid heel goed! Maar momenteel ben je jezelf zoveel spanning aan het geven… Wees lief voor jezelf, zorg voor jezelf en pak rust. Hoe moeilijk dat nu ook is.

    Wanneer mag je voor een eerste echo? Misschien js het fijn als je een vk zoekt waar je waar vroeger mag komen dan normaal?
     
    Moedervanmj vindt dit leuk.
  12. Moedervanmj

    26 jun 2021
    39
    1
    8
    Ja het is echt enorm lastig! Vooral omdat ik normaal vollere borsten had en wat pijnlijk en vandaag opeens niet meer..
    Ik kan morgen bij een echo centrum een echo krijgen maar dan wel uitwendig
     
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Okee.. Hebben ze je verteld dat het kan zijn dat je met deze termijn nog geen hartje hoeft te zien? Vooral uitwendig. Ik had met 6+4 een inwendige echo en zag ook nog geen hartactie. Precies een week erna wel. Ook inwendig.

    Bij mijn weten worden vroege echo’s inwendig uitgevoerd omdat dit een beter beeld geeft.
     
    Moedervanmj en Sado vinden dit leuk.
  14. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Testen zien er goed uit! Ik zie net als de andere vrouwen ook al zeggen: geen verschil! Vervelend dat je zo’n spanning hebt! Ik zou proberen om niet meer te testen.
     
    Moedervanmj vindt dit leuk.
  15. Moedervanmj

    26 jun 2021
    39
    1
    8
    Ja klopt dat weet ik. Alleen helaas desbetreffende persoon doet t alleen maar uitwendig. Ik had maandag al een echo gehad alleen was er niet veel te zien enkel dit. Ik plaats een foto erbij. En hij adviseerde mij om donderdag weer langs te komen omdat er dan meer te zien is. Kunnen jullie ook mee kijken naar de echo.
    Hij zag een "blaasje" en hij had het opgemeten en het was 1cm. Dit was uitwendig
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah jammer dat diegene alleen uitwendig doet! Is er geen verloskundige in je omgeving die een vroege echo wil/kan maken? Ik denk echt dat dat een beter beeld zal geven. Ook om je onzekerheid wat weg te nemen.
     
    Moedervanmj vindt dit leuk.
  17. Moedervanmj

    26 jun 2021
    39
    1
    8
    Verloskundige heb ik volgende week een afspraak. Volgende week vrijdag..

    Zie jij ook het blaasje op die echo?
     
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.869
    15.304
    113
    #18 Sado, 30 jun 2021
    Laatst bewerkt: 30 jun 2021
    Met een echo bij +/- 5 weken (zeker uitwendig!) hoef je ook helemaal niet (veel) te zien…
    Net als dat je geen kwaaltjes hoeft te hebben of testen die net een beetje meer knallen dan de vorige knaltest. Ook een bepaalde temperatuur of bepaalde afscheiding zegt niet veel

    Ik begrijp dat je enorm onzeker bent, je hebt er helaas ook totaal geen controle over hoe het verloopt, maar probeer het wat los te laten. Je hebt er helaas geen invloed op of het goed gaat, hoe fijn dat ook zou zijn.
     
    Moedervanmj vindt dit leuk.
  19. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Okee, fijn!

    Sorry ik ben echt niet thuis is die echo’s. Die van mij zagen er compleet anders uit omdat ze inwendig waren… maar ook inwendig was het met 6+4 heel klein en amper zichtbaar! Dus het kan heel goed dat bet nu bij jou uitwendig ook niet goed zichtbaar is.
     
    Moedervanmj vindt dit leuk.
  20. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.035
    3.776
    113
    Vrouw
    Stop met testen, plan een echo in met 7 a 8 weken en ga wachten. Meer kan je helaas niet doen. Die eerste weken zijn gewoon ontzettend eng en duren lang. Maar testen en vroege echo's helpen echt niet, daar wordt je alleen maar onzeker van. Ben je bekend met miskramen waardoor je zo angstig bent?
     
    LSL, Mikun, JupitR en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina